וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפה באייפון שמציגה היכן הייתם בכל רגע נתון: כך תוכלו למצוא ולמחוק אותה

21.2.2020 / 0:05

זה לא סוד שהסמארטפון עוקב אחר כל צעד שלנו. במכשירי אנדרואיד קיים ציר זמן שלם בו ניתן לראות היכן היינו בכל רגע נתון. כעת נראה שהתכונה קיימת באופן טיפה שונה גם באייפונים של אפל. כך תוכלו למצוא את המפה החבויה ולמחוק את היסטוריית המיקומים

האייפון 11 פרו בהצצה ראשונה בהשקה במטה אפל/צילום: מייקי לוי, סן חוזה

לא רק גוגל: אפל עוקבת אחרי כל צעד שלכם וככל הנראה מעולם לא ידעתם על זה. החברה שומרת את הנתונים במפה הקבורה עמוק בהגדרות האייפון וביכולתה להראות לכם בדיוק היכן הייתם בכל רגע במהלך החודשים האחרונים. למעשה, באייפון שלכם קיימת תכונה בשם "שירותי מיקום", המשתמשת במיקום הנוכחי של הסמארטפון על מנת לשפר את חוויית השימוש שלכם במכשיר. התכונה מתעדת את הכל במן יומן מתעדכן של התנועות שלכם בעולם האמיתי ובודקת מהם המקומות החשובים ביותר עבורכם. לאחר מכן, המפה שנוצרה משמשת את המכשיר על מנת להציע לכם שירותים אחרים בהתבסס על המידע.

לדוגמה, אם האייפון שלכם יודע מהי דרך ההתניידות היומית שלכם, הוא יוכל לספק לכם מידע מותאם אישית אודות הנסיעה שלכם, לרבות כמה זמן היא תארוך. אפל מסבירה כי "משתמשים שיאפשרו לאייפון שלהם ללמוד על המקומות החשובים ביותר עבורם יוכלו לקבל מידע שימושי אודות אותם מיקומים באפליקציית המפות, ביומן בגלריה ועוד". בשלב הזה אתם בטח חושבים לעצמכם שמדובר במשהו לא בטוח, במיוחד כשאפל מתעדת כל צעד שאתם עושים, אבל זה לא בדיוק המקרה. לטענת החברה "המיקומים הללו מוצפנים ואינם יכולים להיקרא על ידי אנשים אחרים חוץ מהמשתמשים עצמם".

אפל אייפון. GettyImages
האייפון 11/GettyImages

המשמעות היא שמידע המיקום מאוחסן באייפון שלכם תחת הצפנה והוא אינו מקושר אליכם במידה והוא יוצא מגבולות זיכרון המכשיר. כמו כן, לא ניתן לגשת למיקומים האלו באמצעות iCloud. גם אם חבר משתמש באייפון שלכם, הוא לא יוכל להיכנס לרשימת המיקומים מבלי לעבור דרך הסיסמה שלכם או סורק הפנים. זה לא סוד שהסמארטפון שלכם עוקב אחריכם באופן שוטף, אולם מאוד קל לבטל את התכונה הזו ולמחוק את ההיסטוריה, הן במכשירי אייפון והן במכשירים המריצים אנדרואיד. לכן, אם אתם בכל זאת מודאגים שמישהו יצפה בהיסטוריית המיקומים שלכם, כך תוכלו לצפות בה ולמחוק אותה.

כך תמצאו את המפה ותמחקו אותה

על מנת לגשת לרשימת המיקומים שהייתם בהם היכנסו להגדרות האייפון, לחצו על "פרטיות" ולאחר מכן על "שירותי מיקום". במסך שנפתח לחצו על "מיקומים חשובים" ואמתו את סיסמת האייפון שלכם - בין אם על ידי קוד או סורק הפנים. לאחר שעשיתם זאת, תוכלו לראות רשימה ארוכה של ערים ברחבי העולם, עליהם תוכלו ללחוץ ולקבל מידע על המקומות שהייתם בהם. כל המיקומים הללו בעלי חותמת זמן ומוצגים גם במפה שבחלק העליון של המסך. אם תחליטו לכבות את הפונקציה באותו המסך באפליקציית ההגדרות, ההיסטוריה כולה תימחק והתכונה תחדל מלפעול. עם זאת, תוכלו ללחוץ גם על כפתור נקה ההיסטוריה באותו המקום, שיאפשר לכם למחוק את כל המידע עליכם עד כה וישאיר את התכונה מופעלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully