וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקביל לתוצאות האמת: מנצח הבחירות בפייסבוק הוא בנימין נתניהו

בהמשך לניסיונות "להילחם" על המצביעים ברחובות, בנימין נתניהו, בני גנץ, יאיר לפיד ועוד, פעלו גם ברשתות החברתיות בניסיון להשפיע ולהכריע את התוצאות. מניתוח שביצענו, נראה כי מי שניצח גם ברשתות החברתיות, הוא לא אחר מאשר בנימין נתניהו

צילום: חדשות 12, חדשות 13 וכאן 11, עריכה: שאול אדם

בסרטון: על פי תוצאות מדגמי הבחירות שפורסמו, מפלגת הליכוד מובילה על כחול לבן וגוש הימין עם 60 מנדטים בכל הערוצים. (צילום: רויטרס)

ממש כמו תוצאות האמת, גם בפייסבוק נראה כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוביל במהלך יום הבחירות במדד הפופולריות ברשת החברתית פייסבוק. הבדיקה התבצעה על ידי וואלה! TECH באמצעות הכלי CrowdTangle של פייסבוק, שנוצר על ידי הרשת במטרה לנתח עמודי פייסבוק ואישים ציבוריים ברשת החברתית. לפי הנתונים, נתניהו פרסם 35 פוסטים בעמוד הפייסבוק, לעומת בני גנץ, שפרסם רק 28 פוסטים. אך ניתן לראות שביחס לגנץ, נתניהו שילש את כמות האינטראקציות (לייקים, תגובות ושיתופים).

בסך הכל, נתניהו הגיע ל-606 אלף אינטראקציות במהלך יום הבחירות, כשגנץ לעומת זאת, זכה רק ל-229 אלף אינטראקציות. כמו כן, על פי הנתונים, נראה שעמודי הפייסבוק של נתניהו וגנץ היו המובילים אתמול מבין העמודים של חברי הכנסת האחרים בממשלה, כשנתניהו היה אחראי לכ-58 אחוזים מכלל האינטראקציות שהתקיימו לעומת 22 אחוזים בלבד של גנץ. עמודת ה-Rate, שהינה האחרונה בטבלה, מסמלת את מספר האינטרקציות למספר עוקבי העמוד, וזאת בהתחשב בפי כמה הפוסטים של מועמד מסוים עבדו ביחס לשאר הפוסטים בשבועות האחרונים. כך, למעשה, ניתן לקבוע שעל אף היות העמוד של גנץ קטן יותר באופן משמעותי מזה של נתניהו, הפרסומים שלו עבדו בצורה טובה יותר מבדרך כלל.

עוד בוואלה!

אלפי חשבונות של כוכבי פורנו נפרצו: פירצת ענק באחד מאתרי הפורנו הגדולים

לכתבה המלאה
ניתוח בחירות בפייסבוק. צילום מסך, צילום מסך
ניתוח עמודי הפייסבוק של בנימין נתניהו, בני גנץ, נפתלי בנט, יאיר לפיד ואיילת שקד./צילום מסך, צילום מסך

הכלי CrowdTangle נוצר לפני כ-8 שנים במטרה לסרוק אחר הרשתות החברתיות ולנתח נתונים ספציפיים בהתאם לקריטריונים שהוגדרו על ידי המשתמש. הכלי, שנקנה על ידי פייסבוק לפני כ-4 שנים, משמש כיום מפרסמים וכלי תקשורת ברחבי העולם, כמו CNN, The Verge ובאזזפיד, על מנת לעקוב אחרי אנשי ציבור ועמודי פייסבוק, אינסטגרם ורדיט כדי לנתח את השיח ברשתות החברתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully