וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בעקבות העומס": נטפליקס מייעלת את צריכת האינטרנט גם בישראל

23.3.2020 / 10:12

משרד התקשורת פנה בבקשה חריגה לנטפליקס וביקש להפחית את קצב העברת הנתונים (סיביות) אל הגולשים בישראל. לטענת נטפליקס, שינוי זה ייושם כבר במהלך השבוע בהדרגה, כדי להימנע מעומס נוסף על הרשתות. האם נראה פגיעה באיכות השידורים בישראל?

צילום: דוברות עיריית חיפה, מאיה הורודניצ'אנו, כבאות והצלה מחוז חוף, בית החולים אסותא, בית החולים הדסה עין כרם, עריכה: עמית שמחה

בעקבות העומס בתעבורת הנתונים עליו מדווחים ספקי שירות האינטרנט בישראל, בצל משבר נגיף הקורונה, פנה משרד התקשורת לנטפליקס העולמית בבקשה להוריד את קצב העברת הנתונים (סיביות) של שידורי החברה, בדומה למה שעשתה באירופה. בשונה מישראל, באירופה נרשם עומס על המרכזיות הביתיות, מה שהוביל לבקשת מדינות רבות באירופה, כי נטפליקס, יוטיוב ואמזון יפחיתו את איכות השידור.

נטפליקס נעתרה לבקשת משרד התקשורת ותוריד את קצב שידור הסיביות למשך 30 יום. שינוי זה ייושם כבר במהלך השבוע בהדרגה בכדי להימנע מעומס נוסף על הרשתות. "משרד התקשורת עוקב מקרוב אחר שוק התקשורת בדגש על מצב תעבורת הנתונים והעומס על רשתות התקשורת, ביקשתי מאנשי המשרד לבחון דרכים שיביאו להקלה על העומסים ובין היתר לבצע פניה בנושא לחברת Netflix, אני שמח שזכינו לאוזן קשבת מאנשי החברה שנעתרה בזמן קצר לבקשה מתוך הבנת גודל השעה", אמר שר התקשורת, חה"כ דוד אמסלם.

צפייה בנטפליקס. ShutterStock
נטפליקס/ShutterStock

"בעקבות הדיונים בין משרד התקשורת הישראלי ל- Netflix ובהתחשב באתגרים יוצאי הדופן שהעלה וירוס הקורונה - החלטנו להתחיל להפחית את שיעורי הסיביות בכל השרתים שלנו בישראל למשך 30 יום. אנו מעריכים כי הדבר יפחית את העומס ברשתות הישראליות בכ- 25% ובמקביל יבטיח שירות איכותי למשתמשינו", נמסר מדובר נטפליקס.

מה זה אומר בפועל?

בנטפליקס מסרו כי איכות השידור לא תפגע, והיא תמשיך לספק את האיכות המקסימלית עבור מנויי החבילות השונות. עוד נמסר כי למעשה נטפליקס תספק את אותה המהירות והאיכות, תוך שימוש בפחות קיבולת אינטרנט. החברה מפעילה שרתים בתוך ישראל, כך שלמעשה אין עומס אמיתי על התעבורה הבינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully