וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לפני שהאינטרנט באירופה יקרוס": האיחוד האירופי בבקשה חריגה לנטפליקס

19.3.2020 / 16:40

נגיף הקורונה הוביל לעשרות עד מאות מיליוני אנשים שנמצאים בבתיהם. כדי להעביר את הזמן, האנשים צופים בנטפליקס ושירותי סטרימינג אחרים, וכך גורמים לעומסים חריגים על תשתית האינטרנט העולמית. כעת האיחוד האירופי פונה לנטפליקס בבקשה חסרת תקדים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

האיחוד האירופי בהצהרה יוצאת דופן כלפי נטפליקס וחברות הזרמת תוכן נוספות, בבקשה להפסיק להציג למשתמשים תוכן ברזולוציה גבוהה מחשש שרשת האינטרנט כולה "תקרוס תחת הלחץ". מאז שהחלה התפשטות נגיף הקורונה, יותר ויותר אנשים ברחבי העולם נאלצים לשהות בהסגר או בבידוד. מאז, רשת האינטרנט העולמית חווה עומס יומיומי שרק הולך ומחמיר. למעשה, עם כל כך הרבה מדינות שנאלצות לעבור לסגר מלא על מנת להילחם בהתפשטות הנגיף, מאות מיליוני אנשים עברו לעבוד מהבית. עוד לאור השבתת מוסדות החינוך, יותר ילדים גולשים ברשת. כשכל הנתונים האלו מונחים על השולחן, פקידי האיחוד מודאגים מהעומס העצום שנוצר על רוחב הפס.

הנציב האירופי תיירי ברטון, האחראי על רשת האינטרנט של האיחוד כולו, המכסה יותר מ-450 מיליון איש, צייץ אתמול (רביעי) כי דיבר עם מנכ"ל נטפליקס, ריד הייסטינגס. ברטון קרא לאנשים ולחברות "לעבור לאיכות נמוכה יותר כשאין צורך לצפות ב-HD" עם ההאשטג "#SwitchtoStandard", וזאת על מנת להבטיח לכולם גישה רציפה ויציבה לאינטרנט. דובר מחברת הסטרימינג אמר לאתר CNN כי הייסטינגס וברטון ישוחחו שוב ביום חמישי. לדבריו, "ברטון צודק בכך שהוא מדגיש את החשיבות בהבטחת גישה יציבה לרשת האינטרנט בזמן קריטי שכזה". "אנו מתמקדים בליעל את תעבורת הנתונים שלנו כמה שיותר במהלך השנים האחרונות, כולל מתן שירות חיבור ישיר שלנו בחינם לספקיות האינטרנט וחברות הטלקום".

משרדי נטפליקס בלוס אנג'לס, ארצות הברית. רויטרס
משרדי נטפליקס בלוס אנג'לס, ארצות הברית/רויטרס

נטפליקס ציינה כי היא כבר מגבילה את איכות התוכן שלה בהתאם ליכולות הרשת, וכן משתמשת בשרתים הקרובים יותר למשתמשים על מנת להפחית את השימוש ברוחב הפס, ככל הניתן. לצדה נעמדה גם פייסבוק, שביום רביעי האחרון שיתפה בעצמה כי השפעת הנגיף יצרה גם עבורה עומס אדיר בכל הנוגע לתעבורה ברשת. בשיחה שערך עם כתבים, מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד הרשת החברתית, סיפר כי השרתים חווים עומס יוצא דופן לאחר שמיליונים ברחבי העולם עברו להסגר ביתי. הוא תיאר את העלייה בתעבורה כחריגה, אפילו מעבר לזאת שהייתה בערב השנה החדשה. מספר שיחות האודיו והוידאו בווטסאפ, לדוגמה, כמעט הכפיל את עצמו מהמספר הממוצע.

הנציבות אף ציינה כי אמנם חלה עלייה חדה בשימוש באינטרנט, אך עד כה לא דווח על האטה כלשהי או הפסקות. גורמים באיחוד האירופי אמרו כי הם יעבדו עם הרגולטור המפקח על התקשורת האלקטרונית, על מנת להקים מנגנון דיווח מיוחד שיפקח על התעבורה באינטרנט ויתריע על בעיות כלשהן. בהצהרה שפורסמה, אמרה ליס פוהר, מנכ"לית התאחדות מפעילי רשתות התקשורת האירופיות כי "אנו תומכים במאמץ הנציבות האירופית להבטיח שלממשלות לאומיות ורגולטורים לאומיים יהיו את כל הכלים הדרושים להם על מנת לשמור על רשת חזקה בכל רחבי היבשת".

האם זה ישפיע גם עלינו?

לשמחתנו העומס לא צפוי להשפיע על ישראל. מדובר בעומס על רשת שמקורו ב"קילומטר האחרון", כלומר במרכזיות שמחברות את הבתים לאינטרנט. אין קשר לשרתי נטפליקס שאליו ספקיות האינטרנט הישראליות מחוברות בסיב תת ימי, ישירות לשרת נטפליקס האירופאי. כך שבפועל, ההנחייה של האיחוד האירופאי לא תשפיע כלל על ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully