וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארט-אפים החינוכיים שהרוויחו ממשבר הקורונה

26.3.2020 / 11:41

בשעה שלא ברור מתי התלמידים יחזרו לבתי הספר, וכיצד המורים יבצעו את הלמידה מרחוק בצורה אפקטיבית, נראה כי יש מי שמרוויח מכך שהתלמידים נמצאים בבית. בישראל קיימים מספר סטארט-אפים חינוכיים שרשמו צמיחה בעקבות המשבר

בנימין נתניהו בהצהרה על הקורונה/לע"מ

בסרטון: ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהצהרה על נגיף הקורונה

מזה מספר שבועות שמערכת החינוך מושבתת בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. לצד ההגבלות על איסור התרחקות של 100 מטרים מהבתים, גם הלימודים של מאות אלפי בני נוער התבטלו, על מנת למנוע את התפשטות הנגיף. אחד הפתרונות שהוצעו היה למידה מרחוק, אך זה התברר כצעד לוגיסטי מורכב שמורים רבים לא יכלו לבצע בתוך זמן קצר. הורים רבים זעמו על כך, למעשה הילדים נותרו ללא מסגרת חינוכית, וללא הפתרון של למידה מרחוק. עם זאת, נראה כי יש מי שמרוויח מכל זה: הסטארט-אפים החינוכיים. ברשימה ניתן למצוא כאלו שמעניקים ספרי לימוד דיגיטליים, כאלו שמאפשרים המשך למידה מרחוק על ידי תוכנית מותאמת אישית ועוד.

Classoos: הסטארט-אפ שהופך את ספרי הלימוד לדיגיטליים

הסטארט-אפ הישראלי שפיתח פלטפורמה לספרים דיגיטלים, יעניק ספרי לימוד דיגיטליים לבתי ספר, מורים ותלמידים ללא תשלום עד לסוף חופשת הפסח: החברה, בשיתוף הוצאות הספרים יזמו את המהלך המאפשר שימוש בכל ספרי הלימוד שבתכנית באמצעות הדפדפן, המחשב, טאבלט או הטלפון הנייד. בנוסף, מאפשרת החברה לכל משתמש להוסיף על גבי הספר סימונים, פתקים ושלל קישורים. ולמורים ניתנת האפשרות לתקשר מרחוק עם תלמידיהם ולשלוח על גבי הספר הנחיות והערות, שיעורי בית ומשימות, להוסיף ולשתף קישורים ועוד.

עוד בוואלה!

בעקבות ההגבלות החדשות: כך תבדקו אם עברתם את הגבלת ה-100 מטרים

לכתבה המלאה

החברה פעילה בישראל, באנגליה ובבתי ספר בינלאומיים ברחבי העולם. בשנת 2017 הוקמה חברת הבת, Classoos UK, אשר פעילה בלונדון ומחזיקה צוות מכירות באנגליה ובסין, החברה חתמה על הסכמי הפצה עם כל ההוצאות הגדולות באנגליה: פירסון, אוקספורד, קיימברידג, הודר ועוד. בשבוע האחרון מהרגע שהתקבלה ההחלטה על סגירת מערכת החינוך בישראל ומעבר ללמידה מרחוק נוספו לפלטפורמה בפחות משבוע, למעלה מעשרת אלפים משתמשים חדשים, תלמידים ומורים, מכ-300 בתי ספר שונים בישראל, גידול של מעל ל- 2,000% בהשוואה להצטרפות תלמידים בשבוע מקביל אשתקד. נכון להיום החברה מאפשרת לתלמידים בשיתוף ההוצאות לאור בישראל לקבל ספרים בחינם עד סוף חופשת הפסח.

Ludus: פלטפורמת למידה אישית

בדיוק כשמאות אלפי ילדים בבית, פלטפורמת "לודוס" מאפשרת למידה חינמית מרחוק של כל החומר הנלמד בבית הספר. הפלטפורמה מאפשרת בנייה אישית של חומר הלימוד, כך שההורה יכול לפתוח את האתר, ולבנות פרקי לימוד שמותאמים אישית עבור ילדיו. עוד הדגישו בחברה כי בקרוב תתווסף מערכת "מסלולים מובנית", שתתאים את חומר הלימוד בהתאם לכיתה. "לודוס" נבנתה עבור מאות אלפי משתמשים, והיא זוכה לשימוש נרחב במגזר הערבי. עקב נגיף הקורונה והגבלות היציאה, היא זוכה לצמיחה של אלפי אחוזים, כשבלודוס מדווחים כי כל הקידום נעשה מפה לאוזן. מאחורי הפלטפורמה עומד דניאל קובלר, יזם חינוכי שהקים את עמותת עתיד פלוס הפועלת בכל הארץ עם 28 מוקדי שירות.

Lingui: שיעורי אנגלית מקוונים לצד משחקי קופסה

חברת Lingui, שמאחוריה עומדת המייסדת יפית גרינאפל, עוסקת בלימודי אנגלית פרונטלית. אך עקב המצב הנוכחי, לא ניתן לקיים את השיעורים. החברה מציעה שיעורי בצורה אחרת: חוגים אונליין בשידור חי לילדים מגיל 4 ולמבוגרים 60+, בצורה כיפית שתכניס חיות למצב, למשל עם שירים של הביטלס. מדובר בשיחה שמחליפה שיעור פרונטלי, כולם מגיבים באונליין. בנוסף, כל יום ב-10:00 מועבר בפייסבוק שיעור אנגלית בחינם. לילדים עד גיל 6, הם מציעים חוג אנגלית.

מוצר נוסף הוא חוג אנגלית בקופסה לגילאי 4-9, כשהמכירות שלו זינקו במאות אחוזים ללא שיווק כלל - The secret Lingui box. במשחק מצילים את אותיות ה-ABC שהלכו לאיבוד בעולם. שולחים הביתה קופסה פיזית שיש בה עבודות יצירה, והיא משלבת סרטוני וידאו. הילדים לומדים אוצר מילים, שירים, והכל בעולם הרפתקאות של בלשים. מתקבלים לנבחרת בלשים סודית, מגלים סיסמה סודית, גלויות. הם צריכים לשלוח "לבלש" (יפית) הודעה קולית בווטסאפ ועוד.

גם מיקרוסופט מתגייסת למען התלמידים

Teams for Education של מיקרוסופט, מוצעת כעת בחינם ונמצאת בשימוש עשרות מיליונים ברחבי העולם. הפלטפורמה מעניקה לצוותי החינוך ולתלמידים שיעורי וידאו מקוונים או מוקלטים, שיחות בצ'אט או וידאו, שיתוף קבצים ושימוש בכלים המקוונים של אופיס, שיעורי בית ומבחנים, וניהול משימות. כלים אלו מביאים לתוצאות למידה טובות יותר, וחוסכים זמן לצוותי החינוך. מהנדסי מיקרוסופט ישראל, מחקר ופיתוח אחראים על חלק נרחב מהפיתוחים: ניתוח תובנות ונתונים עבור צוותי החינוך לגבי מעורבות והתקדמות התלמידים: מי התלמידים שמתקשים בנושא מסוים, האם ניתן להתקדם עם הכיתה לנושא הבא או לא, ובאיזו רמה הכתיבה של התלמידים. כל אלה מאפשרים לצוותי החינוך לקיים הוראה מותאמת אישית, המקום שאליו מערכת החינוך וההורים שואפים להגיע.

הכלי יודע לתת מידע למורה בנוגע למשימות הכיתתיות כמו זמן הגשה וממוצע ציונים, ומידע כללי על הכיתה או על כל תלמיד בנפרד. בנוסף, יצרו המפתחים ערוצים פרטיים המאפשרים שיתוף של ההורים בסיכום ההתקדמות השבועית של התלמיד, וסיכום לשבוע הבא. הכלים החדשים מאפשרים גם שילוב של תלמידים בעלי לקויות ראייה או שמיעה במטלות קבוצתיות. מבחנים ומטלות על גבי הפלטפורמה מקלים על המורים גם בכתיבת המבחן וגם בבדיקתו. מיקרוסופט הציגה את הפיתוח הישראלי החדש בכנס הגדול בעולם לטכנולוגיות בחינוך,BETT, ככלי שיסייע למצות את הפוטנציאל של התלמידים באמצעות תובנות שיוענקו למורה.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully