וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההגבלות החדשות: כך תבדקו אם עברתם את הגבלת ה-100 מטרים

כאחד מהצעדים למלחמה בנגיף הקורונה, במשרדי רה"מ והבריאות פרסמו תקנות חדשות למניעת התפשטותו. במסגרת הצעדים החדשים, חל איסור על לעזוב את הבית למרחק של יותר ממאה מטרים. כך תבדקו שאתם לא עוברים את ההגבלה החדשה

בווידאו: כינוס ראשון של ועדת הקורונה/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אביחי ברוך

משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות פרסמו היום (רביעי) את תקנות שעת החירום להגבלת התנועה
על מנת לצמצם התפשטות הקורונה, שייכנסו לתוקפן בשעה 17:00 ולמשך שבוע ימים. ההגבלה הבולטה הינה היתר היציאה מהבית, אולם עד למרחק של מאה מטרים, למעט במקרים חיוניים. בהודעה הדגישו כי הפרת התקנות מהווה עבירה פלילית, ועל פי גורם במשטרה, העונש יעמוד על קנס מנהלי בסכום של 500 שקלים. הגבלת ה-100 מטרים יצרה בלבול רב בקרב הציבור, והעלתה שאלה של איך מודדים למעשה 100 מטרים ממקום המגורים. כדי לענות על השאלה שמטרידה מיליוני אזרחים, בדקנו איך אפשר לעשות זאת דרך הסמארטפון.

הפיתרון: Google Maps ופיתוח ישראלי

גם הפעם אומת הסטארט-אפ התגייסה למשימה, ומי שפיתח את הכלי בתוך זמן קצר הוא ליאור קפלן, מנכ"ל "קפלן ייעוץ קוד פתוח", שעוסק בנושאי מידע גיאוגרפי (GIS) בקוד פתוח, ובייעוץ טכנולוגי בעולמת הקוד הפתוח. קפלן רתם מפה של ישראל, שבאמצעותה ניתן להזין את הכתובת ולקבל את הרדיוס של 100 מטרים. "מאחר ואנחנו עוסקים בנושאי מידע גיאורפי, כששמענו בחדשות על הגבלות המרחק מהבית וראינו שאנשים תוהים איך לעמוד בהן, החלטנו ליצור כלי פשוט שיאפשר להם לקבל את התשובה. המצב גם ככה מאתגר ואנחנו שמחים לעזור לאנשים לשמור על הבריאות שלהם (ולהמנע מקנס)", אמר קפלן.

עוד בוואלה!

בעקבות צעדי משרד התקשורת: האם האינטרנט הישראלי בסכנה?

לכתבה המלאה

באפליקציית Google Maps בסמארטפון, שזמינה לאנדרואיד ולאייפון, תוכלו לחפש כתובת ליד מקום מגורכם, או אחרת, ללחוץ בכל מקום במפה ולבדוק באופן מיידי - מה המרחק מכם לאותה הנקודה. לאחר שבחרתם את המיקום, לחצו על כפתור הניווט ואז לחצו בחלקו העליון של המסך על סמליל ההליכה. לאחר שלחצתם, תוכלו לראות בחלקו התחתון של המסך מה המרחק של אותם מיקום מכם.

לחפש מרחק בין 2 מקומות באפליקציית גוגל מפות גיף. צילום מסך, צילום מסך
כך תמדדו את המרחק בין הבית שלכם אל היעד./צילום מסך, צילום מסך

לעומת זאת, במחשב אתם יכולים לעשות קצת מעבר ולבדוק כל נקודה במפה באופן מהיר יותר. למעשה, עדיין תוכלו לבחור בכל מקום במפה וללחוץ על כפתור הניווט וכך לקבל גם את המרחק. נוסף על כך, תוכלו ללחוץ על המקש הימני בעכבר על כל מקום במפה ולאחר מכן על "מדוד מרחק". ברגע שתעשו זאת, תוכלו ללחוץ על כל מיקום אחר והמחשב מיד יציג את המרחק שבין שתי הנקודות שבחרתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully