וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסח בהיי-טק בצל הקורונה: מה עלה בגורל השי לחג?

חברות רבות במשק נאלצו להוציא עובדים לחופשות ללא תשלום, ובעוד שבדומה לענפים אחרים במשק, נראה כי לא נרשמה פגיעה זהה בענף ההיי-טק. השנה החברות בחרו להיות צנועות יותר, ואף חלקן העדיפו לתרום את מתנות החג למי שבאמת צריך: הנזקקים ואלו שבקו החזית מול הקורונה

בעוד שוק העבודה מתנהל בשגרת החירום שנכפתה עליו בשל התפשטות הקורונה, כבר ברור מאליו שההשפעות של האירוע הזה לא יעלמו בקרוב. בעוד המשק מגיע למספר שיא של מובטלים, כשעסקים קטנים רבים עומדים בפני סכנה קיומית, נראה שדווקא בענף ההיי-טק יש מי שמפגינים סולידריות והחליטו להירתם ולסייע להם למי שנמצאים במצב לא פשוט.

פוסט שהעלה עמוס מאירי, מייסד ומנכ"ל אפליקציית COLU המעודדת רכישה מעסקים קטנים בקהילה, שיתף פוסט מרגש ובו קרא לעמוד לצדם של העסקים הקטנים במיוחד בזמנים קשים אלו ולהקפיד לרכוש מהם. מאירי אף יזם אתגר רשת עבור מנכ"לי חברות אחרות שצובר ויראליות בימים אלה. בפוסט המרגש הכריז שהשנה הוא מעניק לעשרות עובדי החברה, מארזי שוקולד של בית העסק הישראלי, "יער הקקאו", וביקש ממנכ"לים אחרים להצטרף ליוזמה ולקדם את העסקים הקטנים הנתונים בסכנה קיומית ועשויים לקרוס.

AutoDesk: הפנו חלק מתקציבי המתנות לטובת תמיכה בעסקים מקומיים

בחברת התוכנה AutoDesk הוחלט ברוח התקופה להפנות חלק מהתקציב המיועד לשי המסורתי לחג, לטובת תמיכה בעסקים מקומיים, ובמקביל לרומם את רוחם של משפחות העובדים. בעוד ישראל מתכוננת לליל סדר תחת הנחיות הבידוד הקפדניות, בחברה רכשו עשרות חבילות שי ייחודיות עבור הורי עובדי החברה. חבילות השי המדוברות מיוצרת כולן על ידי עסק חברתי המעסיק בני נוער בסיכון ומספק להם פרנסה גם בימים לא פשוטים אלו. בנוסף, בכל הפרטים בארגז נאספו משישה עסקים קטנים מקומיים משוק התקווה ושוק לוינסקי בתל אביב. כל ארגז מהודר כולל שבעה פריטים שונים, ובהם: בקבוק יין, חלווה, פיצוחים, מאפה מותאם לפסח, חליטת תה, קפה ושמן זית בוטיק. בחברה דאגו להעביר את החבילות ערב החג באמצעות שליחים מיוחדים, כדי להספיק להעלות חיוך ולשמח את המשפחות.

עוד בוואלה!

ניקיון פסח בסמארטפון: כך תחזירו את המהירות כמו ביום הראשון

לכתבה המלאה
ארגז השי שקיבלו הורי עובדי Autodesk שהוכן על ידי בני נוער בסיכון. יח״צ,
ארגז השי שקיבלו הורי עובדי Autodesk שהוכן על ידי בני נוער בסיכון/יח״צ

סולוטו: מתנות חג אישית להורי העובדים

בחברת הטכנולוגיה סולוטו החליטו לשלוח מתנת חג אישית להורי העובדים. כל הורה קיבל לביתו מארז אישי הכולל עציץ ויין מיקב טוליפ -עסק קטן ומקומי המעסיק אנשים מבוגרים עם מוגבלות. בכך גם תמכה החברה בעסקים מקומיים וגם שמחה את ההורים לקראת חג הפסח. למרות האופרציה המסובכת, המתנות נשלחו ביום אחד להורים בכל קצוות הארץ, מקרית שמונה, טבריה שבצפון, ועד ירוחם ודימונה שבדרום. על כרטיס הברכה צירפה החברה הוראות להתחברות לשירות הווידאו זום, על מנת לסייע למשפחות לחגוג יחד את ליל הסדר, גם בצורה וירטואלית.

Namogoo: שובר ומארז של שוקולדים

בחברת הסטארטאפ Namogoo החליטו השנה בנוסף לשובר החג השנתי, להמתיק את ימי הבידוד ביין ושוקולד. צוות משאבי אנוש החליטו להעניק מתנה בעל ערך חברתי, כל עובד קיבל מארזים מפנקים של רוי שוקולד, המעסיקים אנשים עם צרכים מיוחדים.

Binah.ai: תורמת את השי לחג

חברת Binah.ai תורמת את השי לחג לקניית מזון לכבוד חג הפסח - חברת הטכנולוגיה Binah.ai אשר פיתחה אפליקציה למדידת מיצבים רפואיים באמצעות הסמארטפון החליטה כי היא תורמת את השי לחג עבור קניית מזון עבור משפחות נזקקות, את מארזי המזון יחלקו מתנדבי עמותת OneDay אשר פועלים בשיתוף הרשויות המקומיות. דיויד ממן, מייסד ומנכ"ל חברת :Binah.ai "בימים אלו כאשר החברה כולה נתונה תחת משבר, חשוב לנו להתגייס ולעזור אחד לשני ככל שניתן. תרומת השי לחג היא מעשה קטן עבורנו, אבל בעלת משמעות גדולה עבור אדם אחר. אם כל אחד ואחת מאיתנו יעשו מאמץ קטן לסייע לאדם אחד לידו הזקוק לעזרה, ניצור חברה מלוכדת יותר ואיתנה לעמוד מול כל משבר".

Bird: מקצה קורקינטים למתנדבים שיחלקו שי לקשישים

חברת הקורקינטים השיתופיים Bird החליטה כי היא מקצה קורקינטים למתנדבים שיחלקו שי לחג לקשישים אשר אינם יכולים לצאת מהבתים לאור המצב. החברה תקצה קורקינטים למתנדבים אשר ייסעו לחלק שי לחג לכל אותם קשישים שלא יכולים לפגוש את המשפחות ונאצלים לבלות את החג לבדם. יניב ריבלין, מנכ"ל Bird ישראל: "חשוב לנו להראות לציבור המבוגר בישראל שיש מי שחושב עליהם, אנחנו רוצים לעשות להם את החג מתוק ככל האפשר בנסיבות חיינו המצריכות מהאוכלוסייה המבוגרת לעשות את הויתורים הגדולים ביותר. אנחנו נמשיך ונעשה כל שביכולתנו כדי לסייע לכל אחד שיזדקק לעזרה בימים קשים אלו."

חברת Bird המפעילה קורקינקטים שיתופיים בדרך לישראל. צילום מסך, צילום מסך
מקצה קורקינטים למתנדבים שיחלקו שי לקשישים/צילום מסך, צילום מסך

Gong: תרמו את יתרת כספי התן ביס לנזקקים

עובדי ועובדות חברת הסטרטאפ Gong המתמחה בניהול אופרצית מכירות מרחוק, יזמו מהלך חברתי בעקבות פוסט פייסבוק של אחת העובדות שקראה להנעה לפעולה להצטרף ולהמיר את יתרת הכספים של התן ביס לשוברים לחג אותם תתרום החברה לנזקקים. במקביל החלה יוזמה עצמאית נוספת בקרב קבוצת ההתנדבות הקבועה של עובדי החברה שיוזמת מהלכים חברתיים נוספים, לחבור לאחת מהעמותות המסייעות לאוכלוסית הנזקקים השנה בניגוד לשנים קודמות בהן סייעו העובדים לארגונים במארז סלי החג והעברת סלי לבתי הנזקקים, כנראה תתמקד החברה בפעילות של התנדבות באמצעים דיגיטלים מרחוק.

Guardicore: תרמו את יתרת כספי התן ביס למתנדבי מד"א

גם עובדי חברת הסייבר Guardicore החליטו לקראת פסח, לתרום מכספי ארוחות הצהריים של "תן ביס" שעומדים לרשותם כדי לפנק בארוחת ערב טעימה את מתנדבי מד"א ב"פרויקט לוי" - אנשים שבהתנדבות מלאה מחליפים את נהגי האמבולנסים שמבצעים בדיקות קורונה בקהילה במשמרות מסביב לשעון. כדי להכפיל את הערך לקהילה ביצעו עובדי גארדיקור את ההזמנה מ"חומוס שייקל'ה" בר חומוס בראשון לציון המנסה לשרוד בימים אלה באמצעות משלוחים. הם צירפו מכתב תודה למתנדבים ולמתנדבות על העבודה החשובה שהם עושים.

מתנדבי מד"א נהנים מהארוחה שתרמו עובדי  Guardicore. יח״צ,
מתנדבי מד"א נהנים מהארוחה שתרמו עובדי Guardicore/יח״צ
  • עוד באותו נושא:
  • הייטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully