וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לחברות ההיי-טק: ארה"ב מחמירה את הקריטריונים למתן אשרת עבודה

22.4.2020 / 8:47

האם חלום הרילוקיישן של האזרחים ישראלים מתרחק? חברות היי-טק שנוהגות לשלוח עובדים לשהות ממושכת בארצות הברית, עשויות להיפגע קשות מהקריטריונים החדשים שהוחמרו על ידי הממשלה. במסמך החדש, הקונסולים הונחו לסרב לבקשה במידה וקיים ספק ולו הקטן ביותר

רויטרס

בסרטון: דונלד טראמפ מכריז על התוכנית סיוע הכלכלית. (צילום: רויטרס)

ארצות הברית היא אחד היעדים הפופולריים לפעילות חברות היי-טק ישראליות כאשר חלקן הגדול מסתייע באשרת עבודה מסוג L1 לצורך רילוקיישן של מנהלים ואנשי מקצוע אחרים בעלי ידע ייחודי לארצות הברית. אלא שבימים אלה הודיעו רשויות ההגירה של ארה"ב על החמרת הקריטריונים לקבלת האשרה, באופן שצפוי להקשות על כניסת מומחים זרים למדינה. ההנחיות החדשות של רשויות ההגירה של ארה"ב לקונסולים שדנים בבקשות למתן אשרה, קובעת כי בכל מקרה בו מתעורר ספק לגבי עמידת המבקש במכלול התנאים המזכים בקבלתה, יש לדחות את הבקשה. מדובר על שינוי משמעותי בהנחיות, שכן קודם לכן, נהגו רשויות ההגירה, במקרה של ספק, לבקש הבהרות בטרם דחו את הבקשות.

בהנחיות החדשות לקונסולים נאמר כי מאחר שהראיון של המבקש עם הקונסול הוא המפגש האישי היחיד בין הממשל והמועמד, מחובתו של הקונסול לוודא שהמבקש עומד בכל הקריטריונים, וכי בכל מקרה של ספק, אף קל שבקלים - הוא רשאי לסרב לתת את האשרה. ההנמקה לכך היא בכך שההכרות של הקונסולים עם התרבות והמנטליות המקומית מאפשרת להם לזהות הגזמות או מצגי שווא של המועמדים. אשרת L1 ניתנת רק למנהלים או מומחים שעבדו עבור חברה בישראל, לפחות שנה אחת מתוך שלוש השנים שקדמו לבקשת האשרה, בתפקיד בכיר, מנהלי או ניהולי (L-1A), או בתפקיד הדורש ידע מקצועי מעמיק בתחומי העיסוק של החברה (B1-L), ואשר ימשיכו לעבוד בתחומי ארה"ב באותה חברה, או באותה קבוצת חברות.

עוד בוואלה!

סמסונג מציגה: בדיקת לחץ דם באמצעות השעון החכם Active 2

לכתבה המלאה

עו"ד צבי קן תור, מבכירי עוה"ד בישראל בתחום דיני ניוד מומחים ושותף במשרד עוה"ד קן תור & עכו מסביר כי מדובר בהחמרה משמעותית ביותר, אשר צפויה להקשות מאוד על חברות ישראליות, כולל חברות היי-טק, לנייד בעתיד מנהלים לארה"ב "עד כה שיעור הסירובים לאישור בקשות בקטגוריה זו היה נמוך, ו"רוח המפקד" הנחתה את הקונסול לדון בקשות גבוליות לכף זכות. אלא שכעת הרוח השתנתה, ולכן קיימת חשיבות קריטית בהכנה מדוקדקת הן של הבקשה, המוגשת לרשויות ההגירה בארה"ב, והן של המבקש לפני הריאיון שנערך על ידי הקונסול בישראל".

עו"ד צבי קן תור, אשר מכהן כיו"ר ועדת האשרות בלשכת המסחר ישראל-אמריקה, ממליץ מאוד לחברות שמתכוונות לשלוח את מנהלים ומומחים לארה"ב, בין לנסיעת עסקים, רילוקיישן, או לצורך עבודה, להקפיד על קבלת תדריך אישי והכנה מדוקדקת לכל עובד לפני ראיון בקונסוליה ולפני נסיעות לארה"ב וראיונות עם קציני מכס והגנת הגבולות בנמל הכניסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully