וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש גם נציגות ישראלית: פייסבוק מכריזה על "מועצה מפקחת" שתדון בתכנים בעיתיים

6.5.2020 / 21:50

פייסבוק הכריזה על הקמת "מועצה מפקחת" שתדון בתכנים בעיתיים שעולים בפלטפורמות של פייסבוק. המועצה הוקמה על ידי קרן חיצונית שלא תלויה פייסבוק, והחלטותיה יחייבו את הרשת החברתית. בוועדה יעמדו 19 חברים, כשאחת מהן אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר

צילום: חדשות 13, עריכה: ניב מעוז

בסרטון: מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר, אמי פלמור בפרידה מהמשרד. (צילום: ערוץ 13)

פייסבוק מקימה "מועצה מפקחת" המורכבת מנציגים עצמאיים מרחבי העולם, שתקבל החלטות סופיות ומחייבות שיקבעו אם תוכן ספציפי יורשה להופיע בפייסבוק ובאינסטגרם או יוסר מהן, בהתבסס על שמירה על חופש הביטוי וזכויות האדם. בראש המועצה, יעמדו 19 חברים, כשבהמשך הוועדה תתרחב ל-40 חברים בסך הכל. אחת מה-19 חברים ממעל ל-27 מדינות, היא אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר. "כמי שהייתה משרתת ציבור במשך 24 שנים, הקדשתי את עצמי לקידום נגישות לצדק ולהעמדת "האזרח הקטן" במרכז. הצטרפתי למועצה המפקחת על מדיניות התוכן של פייסבוק כי אני רואה בכך אתגר אדיר, והזדמנות ליישם את העקרונות המקצועיים שהנחו אותי לאורך השנים, וזאת לטובת אזרחים בכל רחבי העולם", אמרה פלמור.

המועצה המפקחת תציע פתרונות לדיונים מורכבים ומתמשכים בנוגע לאיזה סוגי תוכן ראוי ולא ראוי להתיר בפלטפורמות של פייסבוק לרבות אינסטגרם, היא תתעדף מקרים שעשויים להשפיע על משתמשים רבים, והם בעלי חשיבות קריטית לשיח הציבורי או מעלים שאלות לגבי מדיניות פייסבוק. עוד החלטות המועצה המפקחות חייבות להיות מיושמות על ידי פייסבוק, כל עוד הן אינן מפרות את החוק. עוד הדגישה פייסבוק כי חברי המועצה המפקחת אינם תלויים בחברה, ממומנים על ידי קרן עצמאית, ולא ניתן להוציאם מהמועצה על ידי פייסבוק על סמך החלטותיהם.

עוד בוואלה!

הסיפור שלא סופר על עסקת מוביט-אינטל: כך חרצו חברות התחבורה הציבורית את גורלן

לכתבה המלאה
מנכ"לית משרד המשפטים היוצאת: "ידעתי שאני אעזוב 
ב-2019 את המשרד שהיה לי בית. לא כך תכננתי להיפרד". ערוץ 13
״אני רואה בכך אתגר אדיר, והזדמנות ליישם את העקרונות המקצועיים שהנחו אותי לאורך השנים״/ערוץ 13

כ-50 עד 60 מקרים בשנה ידונו במועצה, והיא תמומן על ידי קרן חיצונית בהיקף של 130 מיליון דולר. עוד היא תפרסם כתב זכויות סופי המגדיר את המבנה, ההיקף והסמכויות של המועצה, היא תייצר נאמנות של מועצת הפיקוח, על מנת להגן על יכולתה לקבל החלטות ולקבוע המלצות באופן בלתי תלוי בפייסבוק, ותפרסם חוקי עזר המתארים את הליכים הפעולה. בשלב זה לא ברור מתי ההוועדה תתחיל לדון בסוגיות, ומועצה לא מסרו תאריך.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully