וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם עודף מ-2,000 שקלים: בדקנו את האייפון SE

11.5.2020 / 9:12

זמן קצר אחר ההשקה העולמית, האייפון SE נחת בישראל עם בשורה במחיר: האייפון הזול ביותר שניתן למצוא בחנויות. הוא מתיימר לספק ביצועים גבוהים, ובמקביל שומר על תג מחיר נמוך של פחות מ-2,000 שקל. האם הוא שווה את הכסף? בדקנו

אייפון SE 2020. מייקי לוי, מערכת וואלה!
אייפון חדש במשבר זהות/מערכת וואלה!, מייקי לוי

ללא אירוע מיוחד וחגיגי שכל כך אופייני, חברת אפל חשפה את האייפון SE בהשקה אינטרנטית. היא אפילו לא קיימה "מסיבת עיתונאים מרחוק", ופשוט עדכנה את חנות האתר, ושחררה אותו כאילו היה סתם עוד צבע חדש לאייפד. תכנונו של האייפון החדש ארך חודשים ארוכים, ונראה כי אף אחד באפל לא צפה את נגיף הקורונה, ובטח שלא את השפעותיו, שלימים יהפכו את האייפון החדש ל"אסטרטגיית היציאה" הטובה ביותר שחברה טכנולוגית יכולה לעשות. עם תג מחיר של 1,959 שקלים ברשת אידיגיטל, הוא מתיימר לספק ביצועים מתקדמים ואת "חווית האייפון" הזולה ביותר שאפשר לספק. האם הוא עומד במשימה?

לא אופייני לאפל: התעצלה לעצב אייפון חדש?

זוכרים את האייפון 8 שהושק בספטמבר 2017? אז כנראה שאפל נתקעה עם מלאי של גוף האייפון ופשוט לא ידעה מה לעשות איתו. האייפון SE 2020 מגיע עם גוף זהה לשל האייפון 8 וזה כל כך חבל. הוא כולל שוליים נדיבים "מקצה לקצה", כפתור הבית עם קורא טביעות אצבע, מסגרת מתכתי וגב זכוכית. למרות שמדובר בגוף של סמארטפון שהושק לפני שלוש שנים, הוא עדיין מרגיש יוקרתי ועמיד וזה אולי גם הקסם של אפל. אם תחזיקו ביד אייפון 8 וביד השנייה את הדור החדש, לא תצליחו למנות הבדל אחד, והייתי מצפה לקצת בידול או שינוי מרענן, במיוחד אחרי שמדובר בסמארטפון שהושק לפני שלוש שנים ומאז כל תחום עיצוב הסמארטפונים השתנה מקצה לקצה. אך למרות כל המגרעות בעיצוב, הוא עדיין נשאר יוקרתי מספיק, והצבע האדום שהגיע לסקירה היה פשוט יפיפיה.

המסך: קצת מעל המינימום

כשכתבתי כי ייתכן ואפל נתקעה עם מלאי של גוף האייפון 8, לא חשבתי שהיא נתקעה עם מלאי נוסף של המסך. הרי האייפון 8 הייתה הצלחה מסחררת, ומנגד גם איפה אפל שמרה את כל המלאי שנשאר? ואם אפל לא נתקעה עם מלאי לא של הגוף ולא של המסך, אז למה היא בחרה לייצר שוב את אותו העיצוב ולספק חומרה זהה לשל סמארטפון שהושק לפני שלוש שנים? המסך מגיע בגודל 4.7 אינץ', ואין לי טענה אחת לגודל הזה. להפך, המון אנשים מחפשים שהסמארטפון יהיה כמה שיותר קטן וקומפקטי, ולא רוצים להסתובב עם ספק טאבלט ספק סמארטפון. המסך זהה בתכונותיו לשל האייפון 8, וכולל רזולוציית 1334X750, עם ציפוי נגד שריטות וטכנולוגיית True-Tone המתאימה את גווני המסך בהתאם לסביבה.

עוד בוואלה!

מחירי המשלוח באמזון גבוהים? כך תיהנו מהמבצעים עם דמי משלוח נמוכים

לכתבה המלאה
אייפון SE 2020. מייקי לוי, מערכת וואלה!
שוליים נדיבים. מסוג הנדיבות שאפשר לוותר עליה/מערכת וואלה!, מייקי לוי

זה לא בדיוק המסך המושלם לנטפליקס, והוא גם לא מתיימר לעשות זאת. מדובר במסך שנועד לספק חוויה שהיא "בסדר" ולא יותר מזה. הצבעים חיוורים לעומת מה שהתרגלנו בשנת 2020, הבהירות גבוהה מספיק כדי לעבוד איתו תחת שמש ישירה, והגודל מושלם למי שקומפקטיות בראש מעייניו. התאכזבתי בעיקר מכך שהוא מגיע עם שוליים נדיבים, ואפל הייתה יכולה להפוך אותו לקומפקטי אף יותר, אם הייתה משחררת אייפון עם מסך בגודל 4.7 ונטול שוליים מקצה לקצה. כאמור, זה לא הסמארטפון לנטפליקס, אבל המסך עושה את העבודה למי שמחפש סמארטפון יעיל.

המעבד החדש: זה כמו לקחת מנוע של פרארי ולהכניס לתוך יונדאי

כאן מגיע החלק שאפל עשתה שינוי: הביצועים. אפל לקחה את מעבד ה-A13 שנמצא באייפון 11, והכניסה אותו אל תוך האייפון SE. בהשוואה לעולם הרכב, זה כמו לקחת מנוע של פרארי ולהכניס אותו ליונדאי, או בעולם התעופה זה כמו לקחת שני מנועים של 777 ולהרכיב אותם על ססנה, הבנתם את הקטע. לצד זה, משודך אליו 3 גיגה זיכרון RAM ואין משימה שהאייפון לא עומד בה. האייפון מהיר בצורה יוצאת דופן, ומאחר והמסך והרזולוציה נמוכים גם כן, הדבר משתקף בביצועים טובים עוד יותר. כאן הגיע החלק שבו אפל לא התפשרה כלל, ואם על גוף ומסך היא הרגישה בנוח, נראה שבכל מה שקשור לביצועים, מדובר באייפון מנצח.

אייפון SE 2020. מייקי לוי, מערכת וואלה!
״זה כמו לקחת מנוע של פרארי ולהכניס ליונדאי״/מערכת וואלה!, מייקי לוי

הגרסה שבדקתי הגיע עם זיכרון בנפח 64 גיגה, כשניתן לרכוש שתי גרסאות נוספות: 128 גיגה או 256 גיגה. בחזית ניתן למצוא את קורא טביעות האצבע שכל כך לא התגעגענו אליו, אך הוא נותר מדויק ומהיר. עוד האייפון עמיד למים ואבק בתקן IP67 והוא תומך ב-Esim, סים מובנה שעדיין לא זמין בישראל, וכשיפתחו השמיים בחזרה, הטכנולוגיה תעזור להוזיל עלויות בחבילת הסלולר בחו"ל.

את האייפון מפעילה סוללה בנפח 1,821 מיליאמפר-שעה. הוא לא מספק ביצועים יוצאי דופן כמו האייפון 11 פרו, אך הסוללה תצליח להעביר יום שלם בשימוש בינוני. לשמחתי, הוא תומך בהטענה מהירה של 18W, משמע 50 אחוז ב-30 דקות. כשפתחתי את קופסת האייפון, גיליתי מטען איטי וישן, ואם תרצו ליהנות מההטענה המהירה, תצטרכו להיפרד מעוד כ-200 שקלים ולרכוש מטען מהיר. עוד אפשרות להטענה, אמנם איטית, היא באמצעות הטענה אלחוטית שנתמכת.

"אייפון לטווח ארוך": עדכוני תוכנה לחמש שנים

ממשק האייפון לטעמי הוא הטוב, הנוח והיציב ביותר שיש בעולם הסמארטפונים. זה לא שיש יותר מדי בחירות או אפשרויות, אבל אפל יודעת מה היא עושה בכל מה שקשור לממשק, ובטח בכל מה שקשור לעדכוני תוכנה. האייפון SE מביא ממשק זהה לשל האייפון 11 פרו, בגרסה זהה. גולת הכותרת היא עדכוני התוכנה למשך חמש שנים, דבר שלא ניתן למצוא בשום אנדרואיד וזה יתרון כשמחפשים סמארטפון לטווח ארוך. מערכת ההפעלה מנצחת, כשהממשק נוח לתפעול, יציב ועובד בצורה חלקה ללא שום תקיעות ותקלות.

מצלמה עם ביצועים מספקים

בגב האייפון ניתן למצוא חיישן אחד של 12 מגה - פיקסל עם מפתח צמצם F/1.8 שעל הנייר מתיימר לספק תמונות איכותיות בתנאי תאורה מאתגרים, ומייצב תמונה אופטי. מדובר בחיישן צילום שזהה לשל האייפון 8, אך הוא עבר שינוי תוכנה רבים שגם באים לידי ביטוי בתוצאות טובות יותר הודות למעבד החדש. מדובר במצלמה שהיא "בסדר גמור". היא לא מביאה את יכולות הצילום המתקדמות בתנאי תאורה מאתגרים כמו של האייפון 11 פרו, ומנגד היא טובה מסמארטפונים אחרים שבשוק. היא מאפשרת צילום עומק באמצעות חיישן אחד, הודות למעבד החדש, וזה פיצ'ר שבעיניי חשוב בסמארטפון בשנת 2020.

אייפון SE 2020. מייקי לוי, מערכת וואלה!
לא לצלמים מקצועיים/מערכת וואלה!, מייקי לוי

יכולות הצילום לא הרשימו אותי יתר על המידה, והמצלמה האחורית הייתה בסדר גמור. הוא כולל טכנולוגיות מתבקשות ונדרשות כמו מייצב תמונה אופטי אחורי, ואף תומך בצילום וידאו ברזולוציית 4K. המצלמה הקדמית שמרה על ביצועים סבירים גם כן, כשהפירוט בתמונה היה ברמה יחסית גבוהה, אך בכל מה שקשור לצילום בתנאי תאורה מאתגרים, המצלמה התקשתה מאוד.

צילום באייפון SE. מייקי לוי, מערכת וואלה!
בתנאי תאורה מעט מאתגרים/מערכת וואלה!, מייקי לוי
צילום באייפון SE. מייקי לוי, מערכת וואלה!
צולם באייפון SE/מערכת וואלה!, מייקי לוי

"חווית האייפון" הזולה ביותר

האייפון SE מלא בפשרות, ואם אדייק אקרא לזה "אכזבות". אל תתבלבלו, הוא מספק תמורה מדהימה למחיר, ובכל זאת מדובר באייפון עם ביצועים מתקדמים וחווית שימוש שאין שניה לה. עם זאת, אפל הייתה יכולה להתאמץ קצת יותר. היא לא הייתה פוגעת באף אחד אם הייתה עושה שינוי בעיצוב, במסך, במצלמה, או אפילו רק באחד מהם. אולי זה היה פוגע ברווחיות של האייפון, אבל המשתמשים היו מרוצים עוד יותר. אם לא הייתי מכיר את החברה, לא הייתי מנחש שזו האסטרטגיה שמנחה אותה, כשהדור הבא יביא את אחד או כמה מהשיפורים המתבקשים.

עם תג מחיר של 1,959 שקלים ברשת אידיגיטל, אין ספק כי "חווית האייפון" נגישה מתמיד. הוא מגיע עם ביצועים מרשימים, ואם אתם מחפשים סמארטפון קומפקטי, הרי שהאייפון החדש הוא הטוב ביותר שתוכלו למצוא בלי להתפשר על הביצועים. הודות למדיניות העדכונים שתקפה לחמש שנים מרגע ההשקה, נראה כי אם אתם מחפשים סמארטפון שישמש אתכם לשנים ארוכות, האייפון החדש הוא הטוב ביותר שתוכלו למצוא עד 2,000 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully