וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ק פוינט מדווחת על עלייה של 30% במתקפות הסייבר סביב נגיף הקורונה

12.5.2020 / 16:12

בעוד שהחזרה לשגרה ממשיכה, נראה כי האקרים עדיין ממשיכים לנצל את נגיף הקורונה, ותוכנות שיחות הוידאו שעלו לכותרות בעקבות ההסגר בישראל ובעולם. חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט מדווחת על עלייה של 30% במתקפות הסייבר סביב הנגיף

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בשעה שנרשמת חזרה לשגרה, או לפחות חזרה חלקית לשגרה, נראה כי מתקפות הסייבר הקשורות לקורונה נמצאות במגמת עלייה. חברת האבטחה צ'ק פוינט מדווחת היום (שלישי) על עלייה משמעותית של של 30 אחוז במתקפות הסייבר בנושא הקורונה, ובסך הכל 192 אלף התקפות סייבר בשבוע ברחבי העולם. "העניין הגובר סביב הקורונה ברחבי העולם מתבטא בהמשך עלייה במתקפות הסייבר. החיקויים שאנו רואים לארגונים רשמיים וחשובים דוגמת האו"ם וארגון הבריאות העולמי, ואפילו על פלטפורמות זום, הם מתוחכמים ולכן אנו מבקשים מכל צרכני האינטרנט לבחון היטב מהו המקור של המיילים אותם הם מקבלים, לחשוב היטב על איזה לינקים לוחצים, ולהזהר שלא ליפול קורבן למתקפות אלה", אמר עומר דמבניסקי, ראש צוות מחקר דאטה בצ'ק פוינט.

צ׳ק פוינט - סייבר 12 במאי. יח״צ,
עלייה של 30% במתקפות הסייבר סביב נגיף הקורונה/יח״צ

המאמר פורסם בבלוג החברה, והוא מנתח את השינויים הנושאיים שהתקיימו סביב הקמת הכתובות הללו. ככלל, האקרים הקימו אתרים על נושאים המתחברים לשיח הציבורי הדומיננטי של אותה התקופה מתוך רצון לנצל את העניין הציבורי לבצע מתקפות. כך, למשל, בתחילת המשבר הוקמו אתרים זדוניים הקשורים למפות מעקב אחר התפשטות נגיף הקורונה, בשלב מאוחר יותר הדומיינים עסקו בחבילות התמיכה הממשלתיות, כיום נרשמות כתובות העוסקות בהסרת המגבלות במקומות שונים בעולם וכן כאלו הקשורות ב"גל שני של התפרצות הקורונה". לאורך כל התקופה ראינו אתרים חשודים וזדוניים העוסקים בחיסונים נגד קורונה וערכות בדיקה להימצאות הנגיף.


עוד נמסר כי 20,000 כתובות חדשות הקשורות לקורונה הוקמו במהלך שלושת השבועות האחרונים (3,400 מהם חשודים כזדוניים), 2,500 כתובות הקשורים לפלטפורמת Zoom הוקמו בשלושת השבועות האחרונים, ו-352 מהם חשודים כזדוניים. מאז ינואר 2020 הוקמו יותר מ-6,500 דומיינים הקשורים בזום ברחבי העולם.

עוד בוואלה!

מעצמת התחבורה הלא צפויה: מה מחפשות ענקיות הרכב בישראל?

לכתבה המלאה

כיצד נזהרים ברשת?

  • בצ'ק פוינט פרסמו מספר כללים עליהם יש להקפיד כשגולשים באינטרנט:
  • להזהר מאתרי חיקוי, חלקם מכילים שגיאות כתיב בתוך האתר או בטקסט המופיע במיילים שנשלחים אליכם. אם אתם לא מכירים את שולח האימייל - הפגינו זהירות יתרה.
  • יש להמנע מלפתוח קבצים או ללחוץ על לינקים שמגיעים במיילים ממקור לא מזוהה או שמבקשים מכם לעשות פעולה שאינה שכיחה.
  • כאשר מבצעים הזמנה בתשלום - בין אם זה סרט או כל מוצר צריכה אחר - ודאו שאתם מבצעים את ההזמנה מאתר מקורי של ספק השירות בו אתם מעוניינים. אנחנו ממליצים להמנע מלחיצה על לינקים להנחות או הטבות שמגיעות באימיילים, ובמקום זאת להקיש במנועי החיפוש המוכרים את שם הספק, ולהכנס לאתר דרך הלינקים המופיעים בתוצאות החיפוש.
  • מבצעים מיוחדים הם דרך שכיחה להפיל בפח. אלו צצים במיוחד סביב חששות שצפים בתקופה שכזו. חיסונים לקורונה, תרופות להתמודדות עם המחלות וכיו"ב לא יוצעו לכם דרך מיילים עם הנחות (אלו דוגמאות אמיתיות).
  • יש להמנע משימוש תכוף באותה הססמא בשירותים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully