וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: בעולם ה-5G רק המהירים והגמישים ישרדו

נועם מזרחי, סמנכ"ל הטכנולוגיה הגלובאלי (CTO) בחברת מארוול

28.5.2020 / 0:01

ערים חכמות, מכוניות אוטונומיות ופיתרון עבור אלו שסובלים משתית אינטרנט לא טובה: טכנולוגיית ה-5G היא התקן החדש של טכנולוגיות התקשורת הסלולרית שעתידה לאפשר שיפורים משמעותיים ביותר ביחס לקודמותיה. זוהי המהפכה שצפויה הודות לטכנולוגיה החדשה

אנטנת 5G בויילס, בריטניה. GettyImages
״בעולם ה-5G רק המהירים והגמישים ישרדו״/GettyImages

בעולם הביולוגיה, אורגניזמים שאינם יכולים להסתגל מספיק מהר מתים כאשר התנאים משתנים. כך גם בעולם הטכנולוגיה, בו האבולוציה יכולה להתרחש במהירות רבה. זו הסיבה שחברות טכנולוגיה מחויבות כל כך לעצב כלים המעניקים לספקי ציוד תשתיות רשת, כוח יוצא דופן, ביצועים וגמישות מתמשכת - שילוב המאפשר להן להגן על השקעותיהן גם כאשר מתרחשת מהפכה משמעותית כל כך כמו 5G.

טכנולוגיית ה-5G היא התקן החדש של טכנולוגיות התקשורת הסלולרית שעתידה לאפשר שיפורים משמעותיים ביותר ביחס לקודמותיה. כמו חברות מובילות אחרות בתעשייה שלנו, אנו מכירים ב-5G כזינוק טרנספורמטיבי לעידן הנתונים. בחודשים הקרובים צפויים יצרנים להציג יותר ויותר טלפונים חדשים מבוססי דור חמישי, וגם החברות הפורסות את תשתית ה-5G מבטיחות מהירויות גלישה וזמני תגובה מהירים שטרם ידענו. תכני וידאו 4K שיירדו בשניות ושימושי מציאות מדומה ורבודה הן רק חלק ממה שתשתית זו עתידה לייצר.

אפליקציית תוכנת זום Zoom. רויטרס
כוכבת הסגר שמעמיסה לא מעט על תשתיות האינטרנט - Zoom/רויטרס

עם תקופת הקורונה כולנו התוודענו באופן מקיף וניכר לשיחות הווידיאו ולתקשורת חזותית. במובנים רבים למדנו לנהל את חיינו דרך מסך הזום - בעבודה, לקשר עם המשפחה ואף ללימודים. בעתיד, בעזרת טכנולוגיית 5G נוכל לבצע שיחות כאלו דרך המכשירים הניידים בצורה איכותית וחלקה יותר, ועקב יכולת תמיכה משופרת בריבוי משתמשים נוכל לקיים את השיחה באיכות מרבית ללא תלות ניכרת אם משתמשים רבים צורכים שירות דומה באותו הזמן.

הקפיצה הטכנולוגית הזו תאפשר בעיקר סוג חדש של יישומים שיצליחו לפעול בסנכרון מלא בזכות חיבור של מיליארדי אלמנטים (סמארטפונים, סנסורים, מצלמות, מחשבים, מכוניות ועוד) שיצרו ביחד ערים חכמות, מפעלים ללא מגע יד אדם, שירותים מתקדמים לחקלאות, לתחבורה, לבריאות ועוד. הטכנולוגיה תאפשר פתרונות חזקים באופן ניכר לכמה מהאתגרים הגדולים ביותר של תקופתנו.

יאנדקס רכב אוטונומי CES 2019. מייקי לוי, לאס וגאס, מערכת וואלה!
הקפיצה הטכנולוגית תאפשר שורה חדשה של יישומים כמו רכב אוטונומי/מערכת וואלה!, מייקי לוי, לאס וגאס

לדוגמה, טכנולוגיית ה-5G יכולה לאפשר מהפכה של ממש בתחום הרפואה ולהציל חיים. העברת וידאו ברזולוציה גבוהה ובזמן תגובה מזערי יאפשר אבחון מדויק על ידי רופאים גם מרחוק. מכשירים לבישים חכמים מחוברי רשת ישמשו לניטור ורובוטים יספקו פעולות רפואיות קריטיות במהירות וביעילות מקסימלית. כולנו עדים לעומס הרב המונח על כתפי הצוותים הרפואיים במקומות מסוימים. טכנולוגיית ה-5G תאפשר חלוקת עומס טובה יותר על ידי הכנסת יותר רופאים לסבב בהפעלתם מרחוק, ואף תאפשר מתן שירותים רפואיים מיטביים ומתקדמים והנגשתם מרחוק לחולים במדינות מתפתחות בהם שירותי הרפואה מתקדמים פחות.

האמת, אף אחד לא יודע עד לאן יישאו אותנו גלי החדשנות שיגיעו עם מימושה המלא של טכנולוגיית ה-5G, אולם כבר ברור לכל שאנו בפתחה של מהפכה טכנולוגית אמיתית, והיכולת לממש את הפוטנציאל האדיר הגלום בה תינתן לאלו שיבצעו את ההתאמות ויסתגלו מהר יותר לעולם שהיא עתידה לייצר, ולאבולוציה הקשוחה שהיא עתידה לעבור. מי שלא ייטיב לעשות כן ימצא עצמו מאחור. לא בכדי, ההשקעות בפריסת הטכנולוגיה ברחבי העולם הן אדירות ורק הולכות וגדלות, וגם מדינת ישראל תצטרך לתת על כך את הדעת.

הכותב הינו סמנכ"ל הטכנולוגיה הגלובאלי (CTO) בחברת מארוול

  • עוד באותו נושא:
  • דור 5
  • 5G

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully