וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכשים פחות סמארטפונים: ירידה חדה במכירות ב-2020

5.6.2020 / 11:10

הצרכנים פחות ממהרים להוציא כסף מיותר, החברות מתקשות לייצר סמארטפונים חדשים והשנה צפויה להסתיים עם הירידה התלולה ביותר שתיעד אי פעם מכון המחקר IDC. על פי הנתונים, שנת 2020 תסתיים עם ירידה חדה של 11.9% במשלוחי סמארטפונים

האייפון 11 פרו בהצצה ראשונה בהשקה במטה אפל/צילום: מייקי לוי, סן חוזה

צניחה במספר משלוחי הסמארטפונים בעולם: נראה כי הקורונה משפיעה בצורה משמעותית על עולם הסמארטפונים, ובשעה שחברות כמו אפל מתקשות לבצע תהליכי ייצור מרחוק, וצרכנים רבים נוטים שלא לרכוש מוצרים יקרים ולחסוך כסף, כעת גם מדווחים על ירידה חדה במשלוחי הסמארטפונים. חברת האנליסטים IDC מדווחת כי בשנת 2020, תרשם ירידה של 11.9% אחוזים במשלוחי הסמארטפונים בהשוואה ל-2019. בסך הכל, מדובר על 1.2 מיליארד סמארטפונים.

דוח idc. צילום מסך, צילום מסך
ירידה חדה במכירות הסמארטפונים לעומת שנה שעברה/צילום מסך, צילום מסך

הדוח החדש מתבסס בין היתר על נתוני הרבעון הראשון של 2020. מדובר ברבעון הקשה ביותר לעולם המובייל, כשנרשמה ירידה של 14.5 אחוז במכירות הסמארטפונים, הירידה החדה ביותר בכל הזמנים של דוחות ה-IDC. כשמסתכלים על המחצית הראשונה של 2020, רואים ירידה של 18.2% במשלוחים לעומת שנה שעברה, ובחברת המחקר מקשרים את זה להורדת ההוצאות של הצרכנים. על בסיס אזורי, נראה לפי הדו"ח כי סין תרשום ירידה חד ספרתית במשלוחים לשנה הנוכחית, עם הסרת מגבלות הקורונה. בטווח הארוך, ב-IDC מצפים כי השוק יתאושש בשנת 2021 כשהוא מונע על ידי ביקוש של סמארטפונים מבוססי 5G. תחזית נוספת מצביעה על חזרה לצמיחה של 10% בשנה.

עוד בוואלה!

חודשיים אחרי: האם המשק הישראלי ערוך לעבודה ארוכת טווח מרחוק?

לכתבה המלאה

נגיף הקורונה השפיע קשות על תעשיית הסמארטפונים, ובעיקר על בעיות באספקת חלקי הייצור של סמארטפונים קיימים ועתידיים. עוד בעקבות סגירת השמיים ברחבי העולם, נראה כי השקת האייפון הבא צ תדחה. הסיבה נובעת מכך שבעת תהליך הייצור, מהנדסי אפל נמצאים על פס הייצור ועוקבים אחר התהליך מקרוב ובודקים במידה וצריך לשנות או לתקן. נכון להיום, בעקבות הסגר ברחבי העולם, נראה כי הדבר לא מתאפשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully