וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום היסטורי": כל ההכרזות של אפל מכנס המפתחים השנתי

22.6.2020 / 21:30

כנס המפתחים השנתי של אפל נפתח לראשונה באופן וירטואלי. למרות ההדלפות, מדובר באחד מהאירועים החשובים ביותר שהחברה קיימה בעשור האחרון. במהלך האירוע אפל הכריזה על גרסה חדשה לאייפון, אייפד ומק, וכן היפרדות מאינטל ושימוש בשבבים שתייצר בעצמה

האייפון 11 פרו בהצצה ראשונה בהשקה במטה אפל/צילום: מייקי לוי, סן חוזה

(בווידאו: האייפון 11 פרו Max בהשקה במטה אפל, צילום: מייקי לוי)

אפל קיימה הערב (שני) את כנס המפתחים השנתי במטה החברה בקופרטינו שבקליפורניה. בשונה משנים קודמות, השנה התקיים האירוע בצורה וירטואלית.

מדי שנה בחודש יוני, אפל נוהגת לחשוף מערכות הפעלה חדשות לאייפון, אייפד ולמחשבי אפל. השנה מדובר באחד מהאירועים החשובים ביותר, שכן אפל הודיעה באופן רשמי כי תפרד מהשימוש במעבדי אינטל במחשבים מתוצרתה, ותחל להשתמש בעתיד הקרוב במעבדים מתוצרתה. מדובר במעבדים מסוג ARM שמצד אחד מציגים שיפורים משמעותיים לעומת מעבדי אינטל, הן מבחינת מהירות העיבוד והן מבחינת הסוללה, אך מנגד דורשים התאמה מחדש של אפליקציות רבות.

ההכרזה המשמעותית של אפל: המעבר למעבדים מתוצרת אפל

כיום עושה אפל שימוש במעבדים מתוצרתה במכשירי האייפון והמק, ואף נוהגת להתגאות בכמה מתקדמים המעבדים לעומת המחשבים ה"מסורתיים". במהלך האירוע אמר טים קוק, מנכ"ל אפל, כי מדובר ביום היסטורי עבור מחשבי מק, שעובר למעשה את השינוי הדרמטי השלישי במעבד שלו.

עוד בוואלה!

אידיגיטל מציעה: טרייד-אין גם על מחשבי אפל

לכתבה המלאה
כנס המפתחים השנתי של אפל. צילום מסך, צילום מסך
״קפיצה ענקית למחשבי המק״/צילום מסך, צילום מסך

עם המעבר, אפל מבטיחה צריכת זוללה נמוכה יותר, ומודיעה כי מערכת ההפעלה החדשה, שזכתה לשם "Big Sur", תתמוך בשבבים החדשים. זאת מתוך ציפייה כי גם המפתחים יעדכנו את האפליקציות השונות שיתמכו במעבדים החדשים. מיקרוסופט כבר הודיעה כי היא עובדת על גרסה מותאמת של תוכנות האופיס, וגם Adobe עם תמיכה בשלל תוכנות ה-Pro כמו פוטושופ, פרימייר ועוד.

כדי לבצע מעבר חלק ולעודד את המפתחים להתאים את התוכנות השונות למעבד החדש, אפל מציעה מיני-מק בגרסת מפתחים. המחשב יעלה 500 דולרים ויושאל באופן זמני. מדובר במחשב שמריץ את המעבד A12Z הזהה לאייפד פרו, והוא כולל 16 ג'יגה זיכרון RAM ו-512 ג'יגה לאחסון. המחשב יגיע עם מערכת ההפעלה Big Sur מותקנת, ולצידה תוכנות כמו Lightroom, פוטושופ ואפילו תוכנת העריכה Final Cut Pro X של אפל. טים קוק מסר כי המעבר מאינטל לשבבי אפל יושלם בשנתיים הקרובות.

שינויים קטנים אך מתבקשים: גרסת iOS 14 לאייפון

יום חג למשתמשי אפל: אחרי 13 שנה בהן מסך קבלת השיחות אינו השתנה, הגרסה החדשה מביאה את השינוי שמשתמשי אפל כל כך חיכו לו. מעתה כשתתקבל שיחה בזמן שהאייפון פתוח, היא תוצג בחלונית קטנה שתרד מחלקו העליון של המסך. כך העיצוב החדש לא "ינעל" את המסך על השיחה ויגרום למשתמש להמתין.

כנס המפתחים השנתי של אפל. צילום מסך, צילום מסך
גרסה חדשה לאייפון, תהיה זמינה בספטמבר הקרוב/צילום מסך, צילום מסך

בתחילת האירוע הכריזה אפל על ה-iOS 14, הדור הבא של מערכת ההפעלה באייפון. הגרסה החדשה תביא ווידג'טים שניתן יהיה למקמם על גבי מסך הבית, בדומה לאנדרואיד. הווידג'טים החכמים יתאימו עצמם בהתאם לשעה, כך לדוגמה בבוקר ניתן יהיה להציג ווידג'ט שכולל מזג אוויר וחדשות, ובהמשך היום הם יתחלפו בהתאם.

כנס המפתחים השנתי של אפל. צילום מסך, צילום מסך
הווידג׳טים החדשים, בקרוב ב-iOS 14/צילום מסך, צילום מסך

עוד הכריזה אפל על תצוגת "תמונה בתוך תמונה", כלומר, ניתן יהיה לנגן סרטון במסך קטן ובמקביל לעבור לאפליקציה אחרת. טכנולוגיה נוספת שתצטרף למערכת ההפעלה החדשה היא "CarKey", מעתה האייפון יוכל להחליף את המפתח של הרכב, אך הטכנולוגיה תדרוש תמיכה מצד הרכב.

כצפוי, גם סירי זכתה לרענון וממשק חדש. מעתה העוזרת הוירטואלית תוכל לתרגם בזמן אמת ולתמוך ב-11 שפות: אנגלית, מנדרינית, צרפתית, גרמנית, ספרדית, איטלקית, יפנית, קוריאנית, ערבית, פורטוגזית ורוסית. בהמשך תתעדכן התמיכה בשפות, וייתכן וגם העברית תתווסף.

כנס המפתחים השנתי של אפל. צילום מסך, צילום מסך
סירי מתעדכנת, תאפשר תרגום בזמן אמת/צילום מסך, צילום מסך

הגרסה החדשה תהיה זמינה במהלך חודש ספטמבר בצורה רשמית, ובחודש הקרוב תהיה זמינה בתצורת "בטא ציבורית" שתהיה פתוחה לקהל הרחב. נדגיש כי התקנת גרסאות בטא עשויות לגרום ללא מעט תקלות באייפון.

"חווית קולנוע" בהאזנה דרך ה-AirPods Pro

בעלי האוזניות AirPods Pro? אפל הודיעה על הוספת אפקט האזנה בתלת מימד, "Saptial Audio". האפקט החדש יאפשר האזנה בתלת מימד, בדומה להאזנת סראונד. מדובר בטכנולוגיה שמדמה את "חווית הקולנוע" בתוך האוזניות, כשהאודיו משתנה בהתאם לתזוזות הראש. עוד הודיעה על פיצ'ר חדש שיאפשר החלפה אוטומטית בין המכשירים. כך לדוגמה, באוזניות AirPods Pro, או ב-AirPods דור שני ושאר מוצרי Beats, האוזניות ידעו לבצע מעבר אוטומטי במידה ויתחיל האזנה במחשב אפל, ואחר כך עבר לאייפון, או בין אייפון לאייפד וכו'.

זיהוי כתב יד באייפד

במקביל להשקת ה-iOS 14, אפל הציגה גם את ה-iPadOS 14. הגרסה החדשה מביאה שיפורים ניכרים לשימוש עם ה-Apple Pencil. הגרסה החדשה של אפליקציית Notes תזהה כתב יד, ותדע להמיר אותו לטקסט. כך לדוגמה ניתן יהיה להעתיק ולהדביק כתב יד בין אפליקציות, ואף לחפש חלקים ספציפיים. עם זאת, בשלב זה הפיצ'ר יתמוך בשפות אנגלית וסינית בלבד.

כנס המפתחים השנתי של אפל. צילום מסך, צילום מסך
זיהוי כתב יד באפליקציית הפתקים באייפד/צילום מסך, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully