וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשתלם ביותר עד 1,299 שקלים": בדקנו את הסמארטפון RealMe 6 Pro

29.6.2020 / 9:48

מותג הסמארטפונים RealMe נחת בישראל והוא הגיע כדי לאתגר את היצרניות הוותיקות שיאומי, סמסונג ו-LG. עם תג מחיר נמוך וחומרה גבוהה, הסמארטפון מתיימר להביא בשורה לשוק הישראלי. על פניו, נראה שהוא עושה הכול היטב למעט חיסרון אחד

השקת REALME בישראל/ליאור נאור

בסרטון: השקת מותג RealMe בישראל (צילום ועריכה: ליאור נאור)

ענקית הסמארטפונים BBK Electronics נחשבת לאחת מהיצרניות הגדולות ביותר בעולם. היא אמנם לא מוכרת אף סמארטפון תחת שם חברת האם, אך היא אחראית על מותגים פופולריים כמו Oppo, OnePlus, Vivo ועל המותג RealMe, שהחל להימכר בשבועות האחרונים על ידי באג. מותג RealMe שם דגש על תמורה גבוהה למחיר, בדומה למותגים אחרים ובראשם המתחרה הגדולה שיאומי. אך בעוד ששיאומי כבר מיצבה עצמה באירופה, נראה כי ל-RealMe יש עדיין עבודה בכל מה שקשור למיצוב באירופה וישראל, ובזכות המכשירים החדשים שהגיעו לישראל, נראה כי העבודה קלה מתמיד. בדקנו את ה-RealMe 6 Pro שנמכר במחיר של 1,299 שקלים בלבד. האם הוא שווה את הכסף?

עיצוב לא מרגש ובנאלי, אבל פונקציונלי

העיצוב של ה-6 Pro יחסית בנאלי ואפשר להגיד גם שהוא בכלל לא מרגש. המסך בולט החוצה ולא נותן תחושה של גוף אחיד וזה מעט מאכזב, המסגרת עטופה בציפוי קרמי והאור היחיד בנושא העיצוב היה בגב הסמארטפון, שמגיע עם צבעים "חיים", כלומר, הצבעים משתנים בהתאם לזווית בה מביטים על המכשיר. זה נעשה בעבר במכשירי שיאומי וגם כאן זה נעשה בצורה טובה במיוחד. עוד בגבו ניתן למצוא מערך צילום מרובע שלא בולט בצורה חריגה. כאמור, מדובר בעיצוב יחסית בנאלי ואפשר גם להגיד - משעמם. הסמארטפון נועד להיות פונקציונלי, וכך גם העיצוב שלו. אין כאן שום בשורה או דבר מרגש מבחינת העיצוב, וזהו לא חיסרון ולא יתרון.

עוד בוואלה!

״תנקוט בצעדים משפטיים״: אמזון מקימה צוות נגד זיופים בפלטפורמה

לכתבה המלאה
realme 6 pro. מייקי לוי, מערכת וואלה!
לא מרגש, בנאלי אבל כן פונקציונלי/מערכת וואלה!, מייקי לוי

חוץ מהבהירות, מדובר במסך שיענה על הצרכים הבסיסיים

מדובר במסך בגודל 6.6 אינץ' ברזולוציית FullHD+ ופאנל מסוג LCD. היתרון של המסך הוא בציפוי זכוכית גורילה 5, נגד נפילות ושריטות. מדובר באחד מהציפויים האחרונים שהחברה השיקה, כך שמרשים שהוא הגיע למכשיר ביניים, בעוד שרוב החברות נוטות לשלב ציפויים ישנים יותר במכשירים מסוג זה. על פניו, מדובר במסך שעל הנייר הוא מנצח וכולל גם קצב רענון של 90 הרץ, אך בפועל כיול הצבעים לא נעשה בצורה טובה והגוונים אפרוריים למדי. לצד זה, גם עוצמת הבהירות נמוכה מאוד שעומדת על 480 ניטים בלבד.

בפועל, יהיה קצת מאתגר לעבוד איתו תחת שמש ישירה. למרות ההשקעה בקצב רענון גבוה שבהחלט תורמת לתחושה חלקה יותר, דווקא המסך הייתה נקודת החולשה בסמארטפון. עם זאת יש לציין כי איכות המסך תספיק לכל משתמש ממוצע, אך אולי עוצמת הבהירות עשויה להקשות על השימוש השוטף.

realme 6 pro. מייקי לוי, מערכת וואלה!
החיסרון היחידי: בהירות נמוכה/מערכת וואלה!, מייקי לוי

ערכת שבבים מצויינת וטעינה מהירה

החומרה של ה-6 Pro הייתה נקודת האור בסמארטפון: בלבו פועמת ערכת השבבים סנאפדרגון 720G, והוא למעשה הסמארטפון הראשון שמושק בישראל שמגיע עם אותה ערכת שבבים. מדובר בערכת שבבים שהיא על התפר בין מכשירי דגל לביניים, משמע היא מספקת ביצועים מצויינים. ולצידה משודך 6 גיגה זיכרון RAM. בפועל, מדובר על ביצועים מצוינים שלא יביישו גם את מכשירי הדגל השונים. אם אתם מחפשים סמארטפון ש"יחזיק" לאורך זמן, החומרה העדכנית והמתקדמת של ה-6 Pro תעשה את זה.

עוד הוא כולל קורא טביעות אצבע מדויק ומהיר על גבי כפתור ההדלקה - כיבוי. בישראל הוא מגיע עם קישורית NFC. הקישורית מאפשרת בין היתר גם הטענה של רב - קו דרך הסמארטפון, ובימי "הקורונה" כל טכנולוגיה שתעזור לצמצם מגע עם מכונות או עם אדם אחר, היא מבורכת. עוד בשורה בסמארטפון היא הסוללה בקיבולת 4,300 מיליאמפר-שעה. מעבר לכך שהיא מחזיקה יום שלם, היא נטענת במהירות שיא מאפס ל-100 בתוך 57 דקות בלבד. הדבר דורש מטען ייעודי שמגיע בערכה, כך שלא תצטרכו להוציא עוד כסף ולרכוש אותו.

realme 6 pro. מייקי לוי, מערכת וואלה!
חומרה מתקדמת - מאוד/מערכת וואלה!, מייקי לוי

תוכנה

הסמארטפון מגיע עם גרסת אנדרואיד 10, הגרסה העדכנית ביותר נכון לכתיבת שורות אלו. לא מדובר בממשק נקי של גוגל, אלא ממשק מותאם שעבר התאמות מינימליות כמו צבע האייקונים, תפריט ההגדרות ואפליקציות נוספות שהגיעו מותקנות מראש כמו אפליקציית רשמקול שהגיעה עם עיצוב שמתאים לעשור הקודם. מדובר בממשק פשוט למדי, שנראה כי RealMe לא "דרסו" אותו או ביצעו שינויים יתר על המידה, והוא נותר מהיר, חלק וזריז.

מערך צילום מתקדם ומפתיע

בגב הסמארטפון ניתן למצוא מערך צילום מרובע הכולל חיישן ראשי של 64 מגה - פיקסל, חיישן 12 מגה - פיקסל עבור זום אופטי של פי שניים, חיישן 8 מגה - פיקסל עם עדשה רחבה וחיישן 2 מגה - פיקסל לצילומי תקריב. מה שתמיד מפחיד אותי במכשירי ביניים עם מספר רב של חיישני צילום (ארבעה במספר), זו הגישה "תפסת מרובה לא תפסת". עם זאת, מערך הצילום המרובע של ה-6 Pro הצליח להפתיע אותי לטובה.

realme 6 pro. מייקי לוי, מערכת וואלה!
מערך צילום מתקדם/מערכת וואלה!, מייקי לוי

המצלמה הראשית כוללת חיישן של 64 מגה - פיקסל שעושה עבודה מרשימה בתנאי תאורה מאתגרים. לא מדובר ביכולות של מכשיר דגל, אך אם אתם מחפשים מכשיר ביניים עם מצלמה שתספק ביצועים טובים בכל התנאים השונים, היא בהחלט תעשה את העבודה. התמונות שומרות על הצבעים המקוריים, המיקוד מהיר והמעבר בין החיישנים מתבצע בצורה אוטומטית וחלקה. עוד התרשמתי מחיישן ה-2 מגה - פיקסל לצילומי תקריב. המצלמה מזהה במהירות שמדובר בצילום מקרוב ומבצעת את המעבר בצורה מהירה. להפתעתי, גם בתנאי תאורה מאתגרים חיישן המאקרו הצליח לספק ביצועים טובים.

זה אולי שולי, אבל מה שבאמת הצליח להרשים אותי הוא מערך הצילום הקדמי. עד היום, גם במכשירי דגל, המצלמה הקדמית תמיד הצליחה לאכזב אותי. למעט לאייפון שמציג תוצאות טובות ועקביות, שאר מכשירי הדגל תמיד מפספסים בנקודה הזאת. ה-6 פרו כולל חיישן קדמי של 16 מגה - פיקסל עם זווית רחבה וחיישן נוסף עם עדשה רחבה של 8 מגה - פיקסל. המצלמה הקדמית סיפקה תוצאות שהרשימו אותי מאוד וכללו תמונות מפורטות וחדות.

סיכום

מדובר בסמארטפון הראשון של המותג שמגיע אליי, והוא בהחלט הצליח להרשים ולהפתיע בלא מעט היבטים. הוא כולל חומרה מתקדמת מאוד, מערך צילום מרובע איכותי, והטענה מהירה מאוד. החיסרון היחיד שבלט הוא בהירות המסך, אך אם אתם לא נמצאים שעות ארוכות בשמש, כנראה שלא ממש תרגישו בכך. ה-RealMe 6 Pro נמכר במחיר של 1,299 שקלים, ובשקלול של החומרה אל מול המחיר, זהו ללא ספק הסמארטפון המשתלם ביותר בתג מחיר של עד 1,299 שקלים. כאמור, הוא נמכר עם אחריות רשמית ברשת החנויות באג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully