וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מאות אלפי דולרים: פייסבוק מחזרת אחרי כוכבי טיקטוק

29.7.2020 / 1:02

בפייסבוק (הבעלים של אינסטגרם), מבינים שהתחרות אל מול טיקטוק הולכת להיות מאתגרת. במקביל להשקת פלטפורמת Reels שתתחרה בפלטפורמה הסינית הפופולרית, בעולם מדווחים כי פייסבוק מציעה מאות אלפי דולרים על מנת שמשפיענים ינטשו את טיקטוק

אינסטגרם מציגה את הסטוריז/יח״צ

בעוד שבארצות הברית שוקלים את החרמת הרשת החברתית טיקטוק, נראה כי הרשת הסינית ניצבת בפני בעיה נוספת: פייסבוק. על פי דיווחים חדשים, ענקית הרשת החברתית לא עומדת מנגד, ובמקביל לכך שהיא מפתחת את פלטפורמת Reels שתתחרה בטיקטוק, היא גם מציעה למשפיענים לנטוש את הרשת החברתית ולעבור אליה בתמורה לכסף - והרבה.

ה-Wall Street Journal דיווח כי פייסבוק הציעה מאות אלפי דולרים ליצורי תוכן פופולריים בטיקטוק, בתמורה לכך שיפרסמו את התוכן בצורה בלעדית, או בצורה ראשונית בתוך פלטפורמת Reels של אינסטגרם. דובר פייסבוק אמר ל-Forbes כי "יש לנו היסטוריה ארוכה של פניות ליצורים צעירים עם הצעות שונות, על מנת לייצר כוכבי אינסטגרם חדשים".

אפליקציית טיקטוק TikTok. GettyImages
האפליקציה הסינית שמפחידה את פייסבוק/GettyImages

זו לא הפעם הראשונה הראשונה שהחברות מתנגחות זו בזו: חברת טיקטוק פרסמה בעבר מודעות בפייסבוק ובאינסטגרם, ובתגובה להשקת הפלטפורמה החדשה של פייסבוק, היא השיקה קרן בסך של 200 מיליון דולר שיחולק ליוצרים, ונועד לשמור עליהם בתוך הפלטפורמה. עם זאת, זו תקופה מאתגרת של טיקטוק, במהלכה עומדת אל מול פרשיות פרטיות, אבטחה והמתחרה האמריקנית.

פייסבוק לא עומדת מנגד בכל מה שקשור למתחרים שמאיימים על הפלטפורמות השונות שלה. כך לדוגמה כשחברת Snap צברה פופולריות, הציעה לרכוש אותה תמורת מיליארדי דולרים. כשזו סירבה, פייסבוק החליטה להשיק את הסטוריז. עם זאת, טיקטוק הספיקה לצבור מעל ל-2 מיליארד הורדות, וללא מוערבות ממשלתית, נראה כי פייסבוק תתקשה בתחרות.

אינסטגרם מתעדכנת ומסירה את מונה הלייקים. יח"צ,
אינסטגרם עם יד על הדופק: תשיק את פלטפורמת Reels שתתחרה בטיקטוק/יח"צ

בטיקטוק הכחישו מספר פעמים את הטענות כי המידע עובר לממשלה הסינית, והיא טוענת כי משימת הגנת הפרטיות נמצאת "בעדיפות עליונה". עם זאת, בהודו כבר החרימו את האפליקציה וחסמו את השימוש שלה בתוך המדינה, ואם המהלך יגיע גם לארצות הברית, ייתכן שגם בישראל ישקלו מהלך דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully