וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאמבק המפתיע של LG: בדקנו את ה-Velvet של הענקית הקוריאנית

13.8.2020 / 12:03

אחרי שחברת LG דשדשה בתחום מכשירי הפרימיום, כעת חזרה החברה עם הסמארטפון LG Velvet שמלווה בקמפיין עולמי רחב. עם מחיר של 2,299 שקלים, חברת LG תנסה לקרוץ ללקוחות הפלח הביניים גבוהה. האם היא עומדת במשימה?

במשך שנים חברת LG נלחמה על סדרת מכשירי ה-G וניסתה מדי שנה להמציא את עצמה מחדש - לעדכן, להוסיף מסך, לשדרג את החומרה וללטש את העיצוב. אך נראה כי זה לא עזר לה בכלל, והחברה סוף-סוף הבינה שהברירה היחידה היא פשוט להמציא את עצמה מחדש. על רקע הדברים האלו, בליווי קמפיין ססגוני, מובילי דעה וג'ייסון דרולו אחד, חשפה את ה-Velvet, סמארטפון עם הרבה "הייפ" ובאז. האם זה הסמארטפון שסוף-סוף יחזיר את הענקית הקוריאנית לעולם הסמארטפונים? בדקנו את הסמארטפון החדש שנמכר במחיר של 2,299 שקלים בלבד.

עיצוב

גולת הכותרת של הסאמרטפון זה העיצוב. מרבית מהימור של LG הינו על העיצוב החדש. הוא לא דומה לאף סמארטפון שהחברה השיקה בעבר, ונראה כי באמת בוצעה חשיבה מעמיקה ורענון בשולחן העבודה של המעצבים הקוריאנים. הסמארטפון מגיע עם מסך מקצה לקצה עם "טיפה" בראש המסך, ומדובר במסך מעוקל. לראשונה בשנים האחרונות או בכלל בתולדות LG, החברה השיקה סמארטפון עם מסך מעוקל שאני נוטה לא לחבב בכלל. לסמארטפון מסגרת מתכתית מוברשת שנראית ו"מרגישה" יוקרתית במיוחד, גב מזכוכית סולידי ובכל מה שקשור לעיצוב, ב-LG קלעו בול. המכשיר מרגיש ונראה כמו מכשיר דגל שלא נופל מאף חברה אחרת.

LG Velvet. מייקי לוי, מערכת וואלה!
לא דומה לאף סמארטפון שהחברה השיקה בעבר/מערכת וואלה!, מייקי לוי

מסך

ה-Velvet מגיע עם מסך בגודל 6.8 אינץ' עם יחס גוף-מסך של 88.7 אחוזים, ורזולוציית FullHD+. חברת LG היא בין יצרניות האנדרואיד הבודדות בעולם המשווקות סמארטפונים עם מסכי OLED. לדעתי, זהו הפאנל הטוב ביותר. מדובר בפאנל שמאפשר שליטה בכל פיקסל ופיקסל, משמע, ניתן להגיע לתצוגת "שחור אמיתי". מעבר לכך שהדבר מתבטא גם בצריכת חיי סוללה נמוכה בעת העברת הסמארטפון למצב לילה, המסך גם מציג חדות מרשימה, צבעים מדויקים, ולא מלאכותיים מדי. למרות שהוא לא תומך בטכנולוגיות כמו HDR10+, הוא עדיין מספק חווית צפייה מהנה, ובטח בתכני נטפליקס או בשימוש יום-יומי בסמארטפון.

LG Velvet. מייקי לוי, מערכת וואלה!
מסך מעוקל, עם פאנל מסוג OLED שמספק תוצאות מעולות/מערכת וואלה!, מייקי לוי

למרות שהוא מגיע עם "טיפה" מעט גסה בראש המסך, ומדובר במסך מעוקל, זהו עדיין אחד מהמסכים הטובים ביותר מבחינת צבעים וחדות שניתן למצוא כיום בסמארטפון. אם רק LG הייתה מוסיפה קצב רענון מסך של 120 הרץ, ניתן היה להגדיר את המסך הזה כמסך המושלם.

עוד בוואלה!

מיקרוסופט מאשרת: הסמארטפון המתקפל יהיה זמין בספטמבר

לכתבה המלאה

חומרה

אחת מהפשרות בסמארטפון המדובר, זו ערכת השבבים סנאפדרגון 845, ערכת שבבים מלפני שנתיים שמעמידה את הסמארטפון במשבר זהות: האם מדובר במכשיר דגל לא עדכני, או שמה זה מכשיר ביניים עם חומרה של מכשיר דגל בדימוס? ואם זה מכשיר ביניים, אז למה LG לא השתמשה בערכת השבבים מסדרת 7XX שמיועדת במיוחד לאותם סמארטפונים. עוד מושדך אליו 6 גיגה זיכרון RAM, 128 גיגה עם אפשרות אחסון, תמיכה בהטענה אלחוטית מהירה, הטענה חוטית מהירה וסוללת 4,300 מיליאמפר-שעה.

אז אפשר להרגיע: הסמארטפון מבצע את כל המטלות ללא כל בעיה או גמגום. קשה להתייחס לבחירה של LG והאם מדובר בטעות, שמה מכשיר דגל משווק עם ערכת שבבים בת שנתיים, או יתרון שמה מדובר בסמארטפון ביניים עם ערכת שבבים של מכשיר דגל בדימוס. עוד כצפוי, הודות לשילוב של המסך והחומרה, הסוללה של הסמארטפון מחזיקה בקלות יום של עבודה אינטנסיבית, ולמי שרוצה לחסוך, ניתן להעביר למצב לילה ולהיות ללא דאגות.

הסמארטפון כולל קורא טביעות אצבע בתוך המסך שעובד בצורה מהירה, עמיד נגד מים ואבק בתקן IP68 ועבר את המבחנים הצבאיים MIL-STD-810G שהבטיחו כי הסמארטפון עמיד במיוחד בתנאים קיצוניים של קור, חום וגם מפני נפילות. חובבי האודיו ישמחו לגלות כאן גם שקע אוזניות 3.5 מ"מ שהפך לנוף נדיר בעולם הסמארטפונים.

LG Velvet. מייקי לוי, מערכת וואלה!
חובבי האודיו ישמחו לגלות כאן גם שקע אוזניות 3.5 מ"מ שהפך לנוף נדיר בעולם הסמארטפונים/מערכת וואלה!, מייקי לוי

מצלמה

מערך הצילום של ה-Velvet כולל שלושה חיישנים, כשהחיישן הראשי בולט במעט מגוף הסמארטפון. מדובר במצלמת 48 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם F/1.8, ופיקסלים בגודל 0.8 מיקרון. החיישן הראשי עושה עבודה טובה גם בתנאי תאורה מאתגרים, אם כי הוא ממש לא ברמת הצילום של מכשירי "הדגל האמיתיים" כמו האייפון 11 פרו או ה-Galaxy S20 Ultra. המצלמה האחורית מוציאה תמונות נהדרות, אך המיקוד עשוי להיות לעיתים איטי להחריד, בטח בתמונות מאקרו.

LG Velvet. מייקי לוי, מערכת וואלה!
מערך צילום משולש/מערכת וואלה!, מייקי לוי

החיישן השני של ה-8 מגה-פיקסל כולל עדשה רחבה של 120 מעלות, וכאן תמיד יש פשרה: מצד אחד נהנים מזווית רחבה, אך האיכות נפגעת. החיישן השלישי של חמישה מגה-פיקסל נועד לצילומי עומק, אם כי הוא לא מאפשר זום אופטי. מערך הצילום המשולש מספק תוצאות טובות מאוד עבור רמת המחיר של הסמארטפון.

המצלמה הקדמית הפתיעה אותי מאוד, כשהיא הגיעה עם חיישן 16 מגה-פיקסל, מפתח צמצם של f/1.9 והדבר שהכי ניכר במצלמה, זה רמת הפירוט הגבוהה בצילומי סלפי. סמארטפונים רבים מצליחים לפספס, אך המצלמה הקדמית כאן מספקת את העבודה.

תוכנה

מאז ומתמיד, עבורי גרסת האנדרואיד של LG הייתה אחת מנקודות החוזקה. מצד אחד לא מדובר במערכת נקייה, אך מצד שני היא עברה מספיק התאמות שהיא שומרת על המהירות וגם נותנת חוויה אחרת ועבורי - הרבה יותר מהנה. ה-Velvet מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 10 שכאמור, עברה התאמות. לא תמצאו כאן את "הלאנצ'ר" המוכר (מגירת היישומים) אלא שכל האפליקציות פרוסות על גבי מסך הבית. עוד ניתן למצוא רשמקול באיכות HD, אפליקציית בריאות של LG, הבית החכם של הענקית הקוריאנית ואפליקציות לניהול הסמארטפון ומיטוב הביצועים.

LG Velvet. מייקי לוי, מערכת וואלה!
מערכת ההפעלה מצויינת/מערכת וואלה!, מייקי לוי

סיכום

נראה כי LG עלתה על המסלול הנכון וחוזרת לעצמה לאט לאט, ולראשונה זה שנים, אני מצפה לראות איזה עוד סמארטפונים תשיק LG בזמן הקרוב. ה-Velvet הוא ללא ספק פריצת דרך בקטלוג הסמארטפונים של LG, והוא מביא שיפורים ניכרים בכל מה שקשור לעיצוב, מסך וחווית משתמש. עם זאת, הוא לא חף מחסרונות ובעיקר בגלל המעבד בן השנתיים שבליבו של הסמארטפון. אם אתם לא מחפשים ביצועים גבוהים לגיימינג, אך כן רוצים סמארטפון עם חוויית צפייה טובה מאוד, עיצוב יוקרתי, מערך צילום מתקדם וממשק נהדר, ה-Velvet יהיה הסמארטפון המושלם עבורכם, והוא נמכר ביבוא רשמי במחיר של 2,299 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully