וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: הסמארטפון והמחשב דווקא משפרים את הבריאות והכושר

יגיל כהן, מנהל פיתוח במטריקס מובייל

16.8.2020 / 0:01

אפליקציות הספורט מוכיחות שלרוב מסכים והרשתות החברתיות דווקא מעודדים אותנו לקום, לצאת מן הבית, לעשות ספורט ולחיות בריא ותורמים ל-Well being של המשתמש

בסרטון: אימון טבטה שאתם יכולים לעשות בבית/צילום: עדן ביבס

תארו לכם את אבא שלכם אי שם בשנות השבעים, קם מהספה, מוותר על מבט לחדשות עם חיים יבין, מכבה את הסיגריה במאפרה ואומר לאמא, "שושי אני יוצא לרוץ", ככה, בלי טלפון, בלי מוזיקה, בלי אפשרות למדוד מרחק ומהירות, בלי איזו מאמנת אישית קולית שתגיד לו באוזן: יחזקאל הגעת ליעד ובלי פוסט תמונה מלאת גאווה בסוף הריצה. בעצם, כשחושבים על זה, אפשר לתהות בקול רם: איך בכלל היו עושים ספורט פעם לפני הטלפונים החכמים? אז נכון, אפשר להגיד את זה על כל תחום בחיינו. אין סוף לתחומים שהשתנו בעקבות עליית השימוש במכשירים הניידים שמנהלים לנו את החיים. אבל תחום הספורט הוא כנראה מאלה שבהם השינויים הם המשמעותיים ביותר, ומרגע שהחלו - השינויים הם לא עוצרים לרגע.

לידיעה מי עושה מה וכמה יש כוח

אלפי אפליקציות נהגו ופותחו כדי לנטר את מצבנו הבריאותי, את כושרנו האישי ואת רמת הכושר של החברים שלנו. אנחנו יודעים כמה קלוריות שרפנו ביום, כמה קילומטרים רצנו השבוע וכמה היינו פעילים לעומת השבוע שעבר. ולא רק אנחנו: בזכות הרשתות החברתיות הפופולריות והרשתות החברתיות הייעודיות לספורטאים יש לנו את כל מה שאנחנו צריכים לדעת (וגם את מה שלא) על הפעילות של השכן, הקולגה, החברים ועוד.

לידיעה מי עושה מה וכמה יש כוח של ממש. זה שרצתם חמישה קילומטר זה נהדר. אבל זה שהחבר שלכם יודע על זה גם הוא ואפילו טורח לתת לייק, זה פלוס עצום. הפידבקים בפייסבוק, בסטורי באינסטגרם, הלייקים באפליקציה של הריצה עצמה - כולם מעצימים אותנו וממלאים אותנו גאווה ומוטיבציה להמשיך. וכשזה הפידבק, מה הפלא שחברים נדבקים? שגם הם יוצאים לחמישה קילומטרים משלהם? וככה, הניטור והדיווח מייצרים שרשרת ספורטיבית: עם עוד חברים שיוצאים לרוץ ורצים לספר. וככל שגדל השוק, כך גם נוספים עוד ועוד פיתוחים ואפליקציות שמנטרות יותר טוב, שמשתפות יותר טוב ושגורמות לנו לעשות מגוון של פעילויות גופניות שאולי לא חשבנו שנעשה, אבל היי, רני עושה.

עוד בוואלה!

48 שעות עם המוצר המעניין ביותר שסמסונג השיקה השנה

לכתבה המלאה

האפליקציות לא רק שגורמות לנו לצאת לרוץ או להרים משקולות. הספורט קשור קשר בל יינתק לבריאות. כשאנחנו רצים יותר, אנחנו רוצים לאכול בריא יותר ולעקוב: איך הגוף שלנו מגיב לשינויים, מה עלינו לעשות ולשנות כדי להיות יותר בריאים ולהגיע לתוצאות טובות יותר. סטארט-אפים מציגים דיאטות חדשניות שמבוססות על בדיקות דם ופעילות הקיבה, ומפתחים אפליקציות שיתמכו ברעיון העסקי שלהם. פיתוחים חדשים מאפשרים לדעת מה לאכול בזמן מסוים על פי רמת המתח של הגוף. ענקיות הטכנולוגיה אף הן מציעות אפליקציות ייעודיות שצרובות בטלפונים של כולנו, כדוגמת Health של Apple ו-Google Fit.

אפליקציות רבות מטפלות גם בתחום הספורט הקבוצתי. היום כבר לא צריך לצלצל ליוני באינטרקום ולקרוא לאדם מהחלון כדי ללכת למגרש הכדורגל השכונתי. אפילו לעשות כוחות אפשר באפליקציה. תחום חדש אפילו משלב רכיבי AR (מציאות רבודה) כדי לגרום לילדים לעזוב את המסך ולצאת לשחק.

אפליקציות הספורט והבריאות גורמות לנו לשינוי התנהגותי ותפיסתי כצרכנים, ומביאות תחושת ערך לעבודתם של היזמים והמפתחים. הם כבר לא רק מתכנתים: הם משפיעים על הבריאות של האנשים, הם מחברים בין אנשים לגוף שלהם, בין אנשים לאנשים. הם מייצרים חוויה לפרט ולקבוצה ותורמים לבריאות האנושית ול-Well Being של המשתמשים. הם נושאים דגל של תרבות ספורט ובריאות חדשה - והם עושים את זה בריצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully