וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף של Huawei? הענקית מאבדת את האפשרות לעדכן מכשירים קיימים

אבי דוד, The Verifier

17.8.2020 / 8:25

אחרי שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ חתם בשנה שעברה על הצו הנשיאותי בו השהה את כל הפעילות של חברות אמריקניות עם הענקית הסינית וואווי, נראה כי כעת היא סופגת מכה נוספת. בעקבות פג תוקפו של הארכה הזמנית, נראה כי וואווי לא תוכל לעדכן מכשירים ישנים

בריטניה אוסרת על שימוש בוואווי, יולי 2020/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

לפני קצת יותר משנה, חתם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על צו נשיאותי בו הוא משהה כל פעילות של חברות אמריקניות עם הענקית הסינית וואווי (Huawei). מה שגרם ליצרנית להפסיק להשתמש בשרותים של גוגל, אבל לא במערכת ההפעלה אנדרואיד.

הצו הנשיאותי אשר מפסיק במיידית כל פעילות של חברות אמריקאיות, נחתם בטענה כי וואווי עוקבת אחר חברות אמריקניות על ידי מכירה ושימוש באותם מערכות לממשל הסיני. עם זאת, משרד האוצר איפשר לגוגל וואווי להמשיך ולעבוד מספר חודשים נוספים עם רישיון זמני בו מכשירים קיימים ימשיכו לקבל עדכונים. לדוגמה, וואווי תשחרר עדכוני מערכת כמו ה-EMUI 10.1 ובקרוב גם EMUI 11 מבוססת מערכת ההפעלה אנדרואיד 11 למכשירים כמו סדרת ה-P30 וה-Mate 30.

ביום חמישי האחרון מתברר, כי פג תוקפו של הרשיון הזמני שניתן לגוגל וואווי לעבוד יחדיו ולאפשר שחרור עדכוני מערכת למכשירים הקיימים, כך מפרסם הוושינגטון פוסט. עדכונים חדשים עבור מכשירי וואווי לא ישוחררו כל עוד הממשל האמריקני לא יאפשר את המשך הרישיון הזמני.

אותו רישיון שהעניק הממשל האמריקני לוואווי, איפשר לה ולחברות איתן היו בקשר, להחליף את המערכות הקיימות של וואווי במערכות של חברות אחרות בשוק. גם כאן, הענקית הסינית "נתקעה".

מנהל בוואווי בכנס בברלין, 6 בספטמבר 2019. AP
בכיר בוואווי בכנס בברצלונה/AP

ומה לגבי העתיד של וואווי? ייצור מעבדי ה-Kirin 990 נפסק וכעת היצרנית משתמשת במעבדים שהספיקה לייצר. וכי חברת קוואלקום היא חברה אמריקאית, ולכן אף היא לא תוכל לייצר או למכור מעבדים לוואווי. כמובן, שעל כל חברה שתמכור לוואווי מעבדים תהיה מבחינת ארה"ב חסומה אף היא. ולכן, וואווי כרגע אומנם במקום הראשון במכירת סמארטפונים מסביב לעולם, אבל בקרוב המספרים ישקפו את המציאות העגומה אליה נקעלה הענקית הסינית.

מכשיר ה-Mate 40 יהיה המכשיר האחרון להשתמש במעבדי ה-Kirin 990, וכי על פי וואווי המלאי של השקת המכשיר יהיה מוגבל. ואנו מאמינים כי גם המחיר יהיה בהתאם. עד אז, אנו מקווים כי היצרנית הסינית תצליח להגיע לפיתרון כזה או אחר, כי העתיד של החברה נראה הולך ונעלם מעל פני האדמה.

וואווי צפויה לערוך את כנס המפתחים השנתי שלה ה-HDC 2020 שיערך בין ה-10 ל-12 בספטמבר הקרוב. בו החברה תציג את עדכון ה-EMUI 11 (כך על פי התוכניות המקוריות בכל אופן) וחידושים נוספים. האם נזכה סוף סוף לראות את מערכת ההפעלה הביתית עליה עובדת וואווי בשנים האחרונות ה-HarmonyOS? נמשיך לעדכן.

  • עוד באותו נושא:
  • וואווי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully