וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו את "סונטו 7": שעון הספורט הופך גם לחכם

צחי הופמן, The Gadget Reviews

24.8.2020 / 13:06

סונטו הצטרפה לעולם השעונים החכמים עם הסונטו 7. השעון כולל את מערכת ההפעלה של גוגל וחומרה של החברה הפינית. האם סונטו מצאה את הנוסחה המושלמת לשעון ספורט?

סונטו 7. צחי הופמן, מערכת וואלה!
סונטו משתפת פעולה עם אנדרואיד ומשיקה שעון ספורט עם Android Wear/מערכת וואלה!, צחי הופמן

בחודש ינואר האחרון, בתערוכת הטכנולוגיה CES בלאס וגאס, הכריזה Suunto על שינוי משמעותי בפעילות שלה, חברת שעוני הספורט הפינית החליטה לצאת ראש בראש מול יצרניות השעונים החכמים: גרמין, אפל וסמסונג. עד אותה הכרזה, סונטו התמקדה בשעונים לניטור פעילויות ספורט, אבל אלו לא היו ממש חכמים, מקום בו היצרניות האחרות משגשגות בו. לצורך כך חברה סונטו לגוגל, כאשר היא מטמיעה את מערכת ההפעלה שלה Wear OS בתוך השעון החדש שלה - סונטו 7.

עיצוב

הסונטו 7 הוא שעון עם נוכחות, ספורטיבי ומגיע עם רצועות במספר צבעים, כאשר הטבעת אל חלד מגיעה גם היא במספר צבעים: ברונזה, שחור או כסף עם כפתורים בצבע תואם. גוף השעון עשוי פוליאמיד מחוזק והוא עמיד במים עד לעומק של 50 מטר. משקל השעון עומד על 70 גרם והוא מורגש היטב על היד.

סונטו 7. צחי הופמן, מערכת וואלה!
ספורטיבי ומגיע עם רצועות במספר צבעים/מערכת וואלה!, צחי הופמן

סונטו 7 - מסך מגע גדול

סונטו ציידה את השעון שלה במסך מגע בטכנולוגיית AMOLED עם רזולוציית 454 על 454 פיקסלים. ניתן לשלוט במסך גם באמצעות מגע או באמצעות הכפתורים הפיזיים. המסך מספיק טוב לתצוגה של סרטוני הדגמה קצרים או לתמונות הנשלחות בוואטסאפ. את המסך ממגנת זכוכית מסוג גורילה גלאס 3. מדובר במסך גדול, המאפשר לקרוא בקלות הודעות או לצפות במפות. בסך הכל רואים את המסך בצורה טובה באור שמש ישיר, אבל היה אפשר לבקש עוד קצת תאורה אחורית.

עוד בוואלה!

החל מ-2,190 ש״ח: דייסון משיקה בישראל מחליק שיער אלחוטי

לכתבה המלאה

ממשק

מערכת ההפעלה כאן היא Wear OS ובעצם כל חוויית הממשק היא גוגל. מבחינתכם סונטו היא יצרנית החומרה והיא מספקת פה גישה לפעילויות הספורט דרך האפליקציה שלה (בהמשך אני ארחיב על נושא הספורט). ל-Wear OS יש הרבה אפליקציות, בין אם זה גוגל Keep המצוינת, אשר תאפשר לכם לראות על פרק כף היד שלכם את רשימת הקניות בזמן שאתם בסופר, גוגל Translate, גוגל מפות וטלגרם לקריאת הודעות והתראות שמגיעות מהסמארטפון שלכם עם יכולת להגיב באנגלית. Wear OS יודעת לקרוא עברית, אבל אי אפשר לכתוב בעברית, רק באנגלית. מה שמפריע לי ב-Wear OS (בין היתר), שאפליקציית ספוטיפיי מציעה רק שלט רחוק לנגן המוזיקה בסמארטפון ולא ניתן להוריד אליה שירים להאזנה ללא חיבור לאינטרנט, כאשר יוצאים לריצה. אני מקווה שזה עדכון שספוטיפיי תציע בהמשך, כי הוא קיים היום בחלק מהשעונים של גרמין וסמסונג.

סונטו 7. צחי הופמן, מערכת וואלה!
מערכת ההפעלה WearOS: בעצם כל חווית הממשק היא גוגל/מערכת וואלה!, צחי הופמן

חובבי העוזרת הקולית גוגל אסיסטנט, ישמחו לדעת שהיא נמצאת על פרק כף היד שלהם. אומנם לא ניתן לתפעל אותה בעברית, אלא באנגלית, אבל מי שמחזיק מוצרים חכמים בבית, כמו נורות, מזגנים או אביזרים אחרים, יכול לבקש בקול מהשעון להדליק את האור.

סונטו מצרפת רק מספר בודד של תצוגות לשעון (Watch Faces), ככה שרוב הסיכויים שאתם תצטרכו לחפש לכם אופציות אחרות בחנות של גוגל. מה שכן, תצוגת ברירת המחדל של סונטו, כוללת חיווי של אזורים חמים (HeatMaps) בהם אנשים רצים, רוכבים על אופניים, מבצעים הליכות, גולשים בים או עושים סקי. אתם יכולים לבחור שהתצוגה הזו תתבסס רק על השכונה או העיר בה אתם נמצאים כרגע. בצורה הזאת, אתם יכולים לגלות איפה כדאי להתאמן. ניתן להוריד מפות לשעון ולהשתמש בהם גם ללא קישור לסמארטפון.

סונטו 7 - ניטור 70 פעילויות ספורט

נושא הפעילות הגופנית מתחלק בין האפליקציה של סונטו, לזאת של גוגל - Fit. למשל, מדידת הצעדים או הדופק במשך היום היא דרך Fit. הערה לגבי מדידת הדופק הקבועה, במקום כזאת שמתבצעת בכל שנייה, בסונטו מבצעים אותה כאן כל 15 דקות שלא בזמן אימון. כמובן שבזמן פעילות גופנית הניטור דופק הוא כל שנייה.

את הפעילות הגופנית מבצעים באמצעות האפליקציה של סונטו, אשר גם קיבלה כפתור יעודי בשעון. סונטו מציעה ניטור של 70 סוגי פעילויות וגם הורדת מפות ישירות לשעון, כולל ריצה/רכיבה. התצוגה בזמן האימון לא ניתנת לשינוי מבחינת הנתונים או הסדר של ההופעה שלהן וזה קצת חבל. בסך הכל אתם תמצאו כאן כל מה שאתם רגילים למצוא בשעוני ספורט (דופק, מהירות, מרחק דרך ה-GPS וזמנים), כאשר בסוף כל אימון תגלו סיכום המוצג בצורה נוחה. כל המידע יעבור באופן אוטומטי לאפליקציה בסמארטפון. אגב, דבר מטריד, בכל פעם שיוצאים לאימון, אם רוצים, צריך להגדיר באופן ידני שהמסך ישאר דלוק. לא ברור למה האופציה הזאת לא נשארה קבועה, לאחר שהמשתמש כבר הגדיר אותה.

סונטו 7. צחי הופמן, מערכת וואלה!
ניטור 70 פעילויות ספורט/מערכת וואלה!, צחי הופמן

סוללה

מבחינת סוללה, היא לא מרשימה במיוחד, מדובר על קצת יותר מ-24 שעות, כולל אימון של חצי שעה עם שימוש ב-GPS ומדידת דופק. מצד שני, צריך לקחת בחשבון שמדובר ב-Wear OS ובתצוגת AMOLED המבזבזים סוללה.

בשורה התחתונה

הסונטו 7 מציע סוף כל סוף יכולות חכמות בשעונים של החברה הפינית, כולל מסך גדול באיכות טובה והרבה אפליקציות דרך הפלטפורמה של גוגל. למרות היתרונות, עדיין מדובר במוצר שמרגיש לא גמור, בעיקר בחלוקה המוזרה בין אפליקציית הספורט של סונטו, לזאת של גוגל. כמו כן, המדידה של הדופק מתבצעת רק בכל 15 דקות שלא בזמן אימון, ואם אתם רוצים להאזין לשירים עם ספוטיפיי בזמן ריצה, תצטרכו לקחת איתכם את הסמארטפון או לחילופין - להוריד מוזיקה ממקורות אחרים וכך להשאיר את הסמארטפון בבית. אז למי השעון הזה מתאים? בעיקר לצרכנים המחפשים שעון אנדרואיד Wear לפעילויות ספורט, כאשר ספורטאים מקצועיים יותר, יעדיפו את הדגמים האחרים של סונטו.

מחיר: 2,100 שקל (יבואן רשמי דוגית).

פורסם לראשונה ב-The Gadget Reviews

  • עוד באותו נושא:
  • שעון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully