וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי לפגוע בבריאות ובפרודוקטיביות: כך תעבדו מהבית בצורה נכונה

27.8.2020 / 9:02

הקורונה והריחוק החברתי הובילו תעשיות רבות לעבוד מהבית. בעוד שבמשרד האווירה והסביבה הייתה מושלמת וכללה את כל הציוד הנדרש כמו כיסא, מקלדת ועכבר מתאימים ועוד, הרי שבבית המצב שונה. כך תעבדו מהבית בצורה נכונה

זווית

התפשטות נגיף הקורונה הובילה לריחוק חברתי וענקיות הטכנולוגיה הודיעו על מודל חדש-ישן: עבודה מהבית. העבודה מהבית לא זרה לעובדי חברות ההיי-טק, אך היא הייתה נהוגה בהיקף קטן משמעותית לפני "ימי הקורונה". כעת, הבית הפך גם למשרד של עובדים רבים, בין היתר גם בתעשיית ההיי-טק. אך לעבודה מהבית יש גם מחיר בריאותי, שכן בעוד שהמשרד מותאם לעבודה משרדית, הרי שהסביבה הביתית לא תמיד מתאימה לעבודה ארוכת טווח. קבלו את הטיפים החשובים ביותר לעבודה מהבית - בלי לפגוע בבריאות ובלי לפגוע בפרודוקטיביות.

איך בוחרים את המקלדת והעכבר הנכונים?

"כאשר בוחרים עכבר ומקלדת חשוב לשים לב במיוחד לעיצוב והנדסת האנוש. עבור שימוש ממושך העדיפו מוצרים בעלי עיצוב ארגונומי, שיקלו ואף ימנעו כאבי מפרקים, גב ושרירים. פרמטר נוסף שיש לבחון, במיוחד עבור עבודה מהבית, הוא גמישות וניידות - המידה בה אתם זקוקים להן תהווה שיקול בבחירה בין ציוד חוטי לאלחוטי", אומר איתי שוויפל, מנהל פעילות Logitech ישראל. "עבודה מהבית, באופן מלא או חלקי, הפכה לפופולרית במיוחד בשנים האחרונות ובמיוחד בחודשים האחרונים. לא תמיד יש לכולם את התנאים הפיזיים ליצור חדר עבודה שישמש אותנו כמשרד ביתי והמזל הוא שגם לא חייבים. כיום ניתן להסתפק בציוד היקפי מתאים, מצלמת רשת טובה ואוזניות, שיאפשרו לנו שקט, כדי לעבוד מהבית בלי לפגוע בפרודוקטיביות".

מקדלת מחשב מלוכלכת. ShutterStock
בחרו את המקלדת והעכבר שיתאימו לכם/ShutterStock

איך בוחרים את המסך המושלם?

עמרי לוין, מנכ"ל MMD ישראל, המייבאת את פיליפס ו-AOC, סיפק לנו את ההמלצה שלו לבחירת המסך המושלם לעבודה מהבית.

חשוב לוודא שהמסך מספיק גדול לנוחות בעבודה, ויחד עם זאת תואם את המקום הפנוי בשולחן במשרד הביתי שלכם. במסך שגודלו עד 27 אינץ', רזולוציית FHD יכולה לענות על הצורך מבחינת משימות עבודה "רגילות" - מיילים, גיליונות אקסל, Word, מצגות וכו'. מעבר ל-27 אינץ', רצוי לעבור למסך ברזולוציה גבוהה יותר כמו: QHD= 2k או UHD= 4k. אם המקצוע שלכם דורש דיוק בפרטים הקטנים ביותר על גבי המסך (כמו למשל גרפיקאים, אדריכלים, עורכי וידאו וכו'), רצוי ללכת על רזולוציה גבוהה גם במסכים קטנים של 24 אינץ'.

עוד בוואלה!

כדי לחסוך 20% מס ייבוא: אפל מעבירה את ייצור האייפון SE להודו

לכתבה המלאה
פיליפס 329p9h. יח״צ,
המסך של פיליפס: המושלם לעבודה מהבית/יח״צ

הטרנד האחרון בשוק מסכי המחשב הנו חיבור מסוג USB-C המאפשר חיבור של המחשב הנייד למסך להעברת נתונים או טעינה דרך המסך. כך, גם אם בבית אין מספיק שקעי חשמל, מספיק שקע אחד בלבד למסך ואילו המחשב הנייד ייטען דרך כבל ה-USB-C, מאפיין נוח מאוד למשרד הביתי.

ומה לגבי המחיר?

הפיתוי ללכת על מחיר זול הוא גדול, במיוחד במסך לשימוש ביתי. כיום, ניתן למצוא עשרות דגמי מסכים השייכים למותגים לא ידועים בשוק. יחד עם זאת, יש יתרון בקניית מסך של מותג מוביל משתי סיבות עיקריות - האיכות בדוקה וידועה אצל היצרנים הגדולים, שנית, מותג מוביל מחויב לנותן שירות איכותי בישראל ובדרך כלל אלה מעניקים שירות ואחריות עד בית הלקוח לשלוש שנים. בהחלט שווה את השקט הנפשי שלכם.

איך בוחרים את הכיסא הנכון?

בתקופה האחרונה יותר ויותר אנשים עובדים מהבית, בטח בחברות היי-טק רבות, שהודיעו כי העבודה מרחוק תימשך לפחות בשנה הקרובה. מי שעובד מהבית, יושב שעות על כיסא אחד בחלל אחד, ולא תמיד זה כיסא שמתאים לישיבה ארוכה וממושכת, מה שיוצר לחצים בגב התחתון, לכן ישיבה נכונה היא חשובה והכרחית לבריאות הגב. ישיבה נכונה היא ישיבה בה מנח כפות הרגליים על הרצפה, הרגליים ב-90 מעלות, השוקיים מקבילות לרצפה והגב זקוף, אך סביר להניח שאחוז קטן של מי שעובד מהבית באמת יושב בצורה נכונה. אבל חוץ מישיבה נכונה, חשוב גם לבחור כיסא אורתופדי שמתאים לכם. ד"ר גב שיתפו אותנו בכמה טיפים לבחירת הכיסא המושלם לעבודה מהבית.

בחרו כיסא שיתאים לכם

יש כיסאות רחבים ועמוקים, כיסאות גבוהים או נמוכים והכרחי שמידות הכיסא יתאימו למי שעתיד להשתמש בו. לדוגמה, כיסא גדול ורחב לא יעניק לתלמיד צעיר את התמיכה הנכונה בגב התחתון, עומק המושב לא יאפשר מרווח בין המושב לברך ומנח כפות הרגליים לא יגיע לרצפה, לכן כיסא במידות קטנות יותר יהיה הכיסא הנכון לו.

בחרו בכיסא עם מנגנון התאמה

חשוב שכיסא אורתופדי יציע אופציות שינוי והתאמה אישית למשתמש כמו שליטה בגובה המושב, שינוי זווית משענת הגב ואפשרות הזזת הידיות ליצירת תנאי ישיבה אידאליים. כיסא אורתופדי איכותי צריך לאפשר תנועה בזמן הישיבה, בין אם זה באמצעות מנגנון נדנוד או בעזרת בסיס חזק עם גלגלים יציבים ואיכותיים, כך שתוכלו לנוע בחופשיות. במיוחד אם יש לכם פרקט, בחרו כיסא עם גלגלים איכותיים שלא יגרמו נזק לרצפה ולא ירעישו בזמן השימוש.

בחרו בכיסא עם הריפוד המתאים

עור, בד, רשת במשענת הגב ובדים קלים לניקוי, יש כל כך הרבה אופציות ולכל אחד מסוגי הריפוד יש יתרונות משלו. כדאי שתבחרו במה שהכי מועיל ומשרת אתכם: עור נשמר לאורך זמן, בדים קלים לניקוי ובד רשת מאוורר מתאים את עצמו במהירות לגוף. יש לקחת בחשבון כי בדים סינטטיים פחות מומלצים, כדאי לבחור בריפוד המונע הזעת יתר.

כיסא אורתופדי הוא לא רק פריט פונקציונלי, הוא חלק בלתי נפרד מעיצוב חלל החדר. בחדרי ילדים אפשר להתפרע עם הצבעוניות, במשרדי מנהלים כדאי לבחור בכיסא שישדר סמכות ובחללי עבודה משותפים אפשר ליצור הפרדה בין אזור לאזור על ידי בחירה של כיסאות שונים וצבעים מגוונים. היעזרו במומחים לכיסאות אורתופדים שיתאימו לכם את הכיסא שהכי מתאים למידות גופכם ולהרגלי הישיבה והעבודה שלכם.

ישיבה זקופה וישיבה שפופה מול המחשב איור. ShutterStock
כן, חשוב לשבת נכון וגם חשוב לקנות כיסא שיתאים לכם/ShutterStock

ואיך יושבים נכון?

יושבים זקוף: ישיבה לא זקופה עם הראש מוטה קדימה גורמת ללחץ לא אחיד בחוליות ועלולה לגרום לכאבי צוואר ובעיות בגב התחתון ולכן חשוב לשמור על הראש מעל גובה הכתפיים.

מחשב בגובה העיניים: החלק העליון של צג המחשב צריך להיות בגובה העיניים בקו ישר (ולא על הצד).
חשוב - תכוונו את המסך כך שלא תהיה עליו השתקפות בוהקת, זה גורם לעיניים להתאמץ.

המקלדת מוטה לאחור: למרות שנהוג לחשוב שההפך הוא הנכון, המקלדת שלכם צריכה להיות מוטה לאחור ולא כלפיכם. ההטיה אחורה מונעת מפרק כף היד שלכם להיות מורם כלפי מעלה, דבר הגורם לתסמונת מנהרת שורש היד. בנוסף, מומלץ להשעין את פרק כף היד על כרית.

מושב הכיסא מוטה קדימה: ההטיה קדימה שומרת על העקמומיות הטבעית של הגב, מונעת לחץ לא מאוזן על חוליות הגב התחתון ועל הצד התחתון של הירך, מאפשרת זרימת דם לרגליים ומונעת התפתחות דליות (התנפחות ורידים ברגליים).

משענות יד בגובה מתאים: נכון לכוון את משענות הידיים לגובה המתאים לעבודת הידיים, כך תמנעו כאבי צוואר, גב ובעיות ידיים.

מנח כפות הרגליים על הרצפה: כשיושבים בצורה נכונה, כפות הרגליים מונחות בצורה ישירה על הרצפה. כוונון נכון של גובה הכיסא ושימוש בהדום לרגליים יאפשרו מנח מלא של כפות הרגליים על הרצפה.

  • עוד באותו נושא:
  • הייטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully