וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות הונאה: גם הפעם אדידס לא מציעה נעליים, חולצות ומסיכות בחינם

8.10.2020 / 11:22

גם אתם קיבלת הודעה שאדידס חוגגת יום הולדת והיא מחלקת בגדים? אז זהו, שמדובר בהונאה ואדידס לא חוגגת יום הולדת, וגם לא מחלקת דבר. אלו הדברים שאתם צריכים לבצע כשאתם מקבלים הודעה כזאת

עריכת וידאו:ניר חן

"WOW! חגיגת יום השנה של אדידס. אדידס מציעה 3,100 נעליים, חולצות טריקו ומסכות חינם לכולם", כך נכתב בהודעת שרשרת שעוברת בשעות האחרונות בווטסאפ. אז יש לציין כי גם הפעם מדובר בהונאה, ולא, אדידס לא מחלקת לכם נעליים, חולצות או מסכות בחינם. מדובר בהונאה חדשה-ישנה כשבעבר "חילקו" שוברים לשופרסל וסלקום. עוד הוסיפו להודעה קישור לאתר משונה, שככל הנראה נועד להרוויח כסף על חשבון מי שנכנס אליו באמצעות פרסומות או לחילופין, להוריד דברים זדוניים לסמארטפון.

"בזמנים של מגפה עולמית, העולם כולו צריך לחשב מסלול מחדש ולמצוא עיסוקים חדשים, ככל הנראה מסתובבים מסביבנו לא מעט "האקרים" שהוצאו לחל"ת או שחויבו להסתגל למצב החדש בעולמנו", מספר עמית שפיצר, מנהל מערך הסייבר בחברת ControlUp. "מצב זה מוביל את אותם "האקרים" למחזר הונאה בת שנתיים" מוסיף.

הונאת אדידס. צילום מסך, צילום מסך
לא, אדידס לא חוגגת את ״יום השנה״/צילום מסך, צילום מסך

איך נמנעים מההונאות האלו?

  • ישנם כלים רבים לאבטחת מידע, אבל החשוב מכולם הוא מודעות של משתמש הקצה. מבלי להיות מומחה ועם קצת היגיון בריא תדעו לזהות שההודעה אינה לגיטימית. נוכל לזהות את הסכנה במספר דרכים.
  • ראשית, בשלב קבלת ההודעה נוכל לזהות שהלינק המצורף אינו מוביל לאתר אדידס, בהנחה שאדידס באמת תרצה יום אחד לחלק מתנות בחינם (זכרו, אין מתנות חינם) הם ישתמשו בשם דומיין של אדידס ולא ב"owo-owo.vip".
  • נושא ההודעה הוא הנעה לפעולה - הודעות המכילות הבטחות או הצהרות בלתי סבירות הן בדרך כלל כאלו לא סבירות ומזויפות. שנית, הפרסום לא מופיע בשום רשת חברתית ו/או באתר הרשמי של החברה.
  • עיצוב זה שם המשחק. חברה גלובלית כמו אדידס עם מערך שיווק ופיתוח מהטובים בעולם, כנראה תשקיע סכום משמעותי בעיצוב האתר כדי שיעמוד בסטנדרטים שלה ולא תתספק בעיצוב חובבני.
  • אם אתם מזהים הודעה דיגיטלית החשודה כתקיפת פישינג, או קיים חשש מפני תקיפת סייבר המופנית כנגדכם, או כנגד מקום עבודתכם או כנגד אנשים המוכרים לכם, מחקו את ההודעה באופן מידיי.

עוד בוואלה!

משחקי מלחמה: הקרב בנגורנו-קרבאך עובר לממד הסייבר

לכתבה המלאה

מאדידס ישראל נמסר: "לאחרונה נפוצו ברשת האינטרנט וברשתות החברתיות פרסומים המזמינים אתכם להרשם להגרלה של חברת אדידס ובתמורה מובטחים לנרשמים פרסים שונים, מוצרים, כרטיסי מתנה וכו'. לתשומת לבכם, אין מדובר בפעילות רשמית של אדידס, אלא בתרמית והטעיה של גורמים לא ידועים העשויה להוות עבירה פלילית. אנו ממליצים לנקוט במשנה זהירות במקרים אלו".

  • עוד באותו נושא:
  • אדידס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully