וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי בישראל וכמה יעלו? כל הפרטים על האייפונים החדשים של אפל

14.10.2020 / 9:14

אפל השיקה לראשונה ארבעה אייפונים חדשים בו-זמנית: אייפון 12 מיני, אייפון 12, אייפון 12 פרו ואייפון 12 פרו מקס. כמה יעלו המכשירים החדשים ומתי יגיעו לישראל? כל הפרטים על ההשקה הקרובה

אמש (שלישי) אפל קיימה את אירוע השקת האייפונים החדשים, ולראשונה היא עשתה זאת במתכונת וירטואלית. מדובר היה באירוע קצר מן הרגיל, שארך שעה בדיוק, ובמהלכו החברה גם חשפה לראשונה ארבעה אייפונים שונים. יש לציין כי לא היה מדובר בהפתעה מרעישה. הכול היה ידוע מראש, לרבות הדגמים, העיצובים ואפילו המחירים. אפל בסך הכול נתנה את החותמת הסופית. במהלך האירוע, אפל הדגישה כי המחירים נותרו זהים, אך אם שמים לב ומתעמקים, מגלים כי החברה ייקרה את המחיר - והוא גבוה בהרבה משחשבתם.

תתרגלו לשלם יותר: תיפרדו לשלום מהמטען והאוזניות

בצעד "סביבתי" אפל החליטה להסיר את האוזניות והמטען מהקופסה, משמע תצטרכו לשלם עבורם. אם עד היום רוכשי האייפון או כל סמארטפון אחר נהנו ממטען שבא כברירת מחדל ולעיתים גם אוזניות, בטח במכשירי פרימיום, הרי שהפעם אין. ההסבר הוא כי מדובר בצעד סביבתי ולכל אחד בבית יש מטען שאפשר להשתמש בו ובטח אוזניות אלחוטיות. כך, מצורף רק כבל הטענה. אם תרצו לרכוש מטען ואוזניות בנפרד, תצטרכו לשלם כ-300 שקלים יותר בישראל, או 40-50 דולר בארצות הברית. אפל אולי הותירה את המחיר של האייפון בצורה זהה לזה של השנה שעברה, אבל בשורה התחתונה, אתם אלו שתצטרכו לשלם יותר כדי לקבל את המטען והאוזניות.

האייפון 12: יגיע ללא אוזניות ומטען. צילום מסך, צילום מסך
מעוניינים באוזניות ומטען? תשלמו עוד 70 דולר. כ-300 שקלים יותר בישראל./צילום מסך, צילום מסך

כמה הם יעלו בישראל?

אז אוקיי, אפל כביכול לא מעלה את המחיר, וזו השורה התחתונה מההכרזה. יש מי שטוען כי עצם קיום האירוע שנוי במחלוקת, ובשעה שמגפה מתחוללת בחוץ אפל הייתה צריכה להצניע את המעמד. אף על פי שהיו שמועות כי אפל אולי תייקר את המחירים, נראה כי הם נותרו זהים וזו בשורה. ועדיין, המכשיר הזה לא זול בכלל. האייפון 12 מיני יעלה כ-3,300 שקלים בישראל, ואילו האייפון 12 הרגיל יעלה כ-3,700 שקלים. האייפון 12 פרו יעלה החל מ-4,800 שקלים והאייפון 12 פרו מקס יעלה החל מ-5,300 שקלים. יש לציין כי המחירים צפויים להשתנות בין חנות לחנות בכ-200 עד 300 שקלים.

עוד בוואלה!

מבוססי דור חמש וטכנולוגיות נוספות: אפל מציגה ארבעה אייפונים חדשים

לכתבה המלאה

מתי הם יגיעו לישראל?

בשלב זה אין מועד רשמי להשקת האייפונים בישראל. אפל הכריזה כי האייפון 12 ו-12 פרו יהיו זמינים החל מה-16 באוקטובר בחנויות (משמע בעוד כיומיים), ואילו האייפון 12 פרו מקס ו-12 מיני יהיו זמינים בחנויות החל מה-13 בנובמבר. על פי הערכות, נראה כי את האייפון 12 ו-12 פרו נראה בישראל בתחילת נובמבר, והאייפון 12 פרו מקס ו-12 מיני יגיעו לישראל לקראת סוף נובמבר - תחילת דצמבר.

הבשורה של אפל: דור חמש בכל המכשירים

אם אפל הייתה ידועה בזאת שמציעה טכנולוגיות באיחור ניכר, נראה כי עם טכנולוגיית הדור חמש היא לא יכלה להמתין יותר והייתה חייבת לשחרר מכשירים תומכים עוד השנה. עם זאת, בעוד היו שמועות כי רק הגרסאות היקרות יגיעו עם תמיכה, נראה כי הפעם אפל מציעה את הדור חמש בכל המכשירים, החל מגרסת המיני. מדובר בבשורה, שכן כל מי שיקנה את האייפון בישראל או אירופה יוכל ליהנות מקישורית דור חמש גם בישראל, בכפוף לאנטנות תומכות. נזכיר כי כיום פרטנר, פלאפון והוט-מובייל מציעות דור חמש באזורים נבחרים.

תרי ישכיל, סמנכ"לית שיווק ושירות בקבוצת פרטנר הגיבה לתמיכה בדור החמש ואמרה: "השקה של דור חדש של מכשירי אייפון מעוררת תמיד התרגשות ועניין, והפעם הציפיה גדולה במיוחד לקראת ההשקה של אייפון 12 שתומך ברשת Partner 5G. אנחנו מרגישים עוד לפני ההשקה הרשמית בישראל את העניין הרב של הלקוחות במכשירים החדשים, ונערכנו בהתאם לקראת התחלת המכירה בימים הקרובים".

טים קוק, מנכ"ל אפל בהשקת אייפונים חדשים, 13 באוקטובר 2020. רויטרס
הבשורה של אפל: דור חמש בכל מכשירי האייפון/רויטרס

האם בקרוב אפל תיפרד מהחיבור החוטי? תתחילו להרגיל עצמכם לשימוש אלחוטי

אפל הציגה בכל ארבעת האייפונים את חיבור ה-MagSafe. מדובר בחיבור המאפשר הטענה אלחוטית, הודות למגנט שממוקם בגב האייפונים, ומאפשר "למגנט" את המטען אליו. מדובר בהטענה אלחוטית מהירה של 15W, אם כי הטענה חוטית תהיה מהירה עוד יותר. באפל ציינו כי המטען האלחוטי יעלה כ-40 דולר, ובישראל הוא צפוי לעלות כ-200 שקלים לכל הפחות. עוד הודות למגנט שממוקם בגב האייפונים, ניתן למגנט אביזרים חדשים כמו כיסוי לכרטיסים. ייתכן שאפל מעוניינת להרגיל את המשתמשים החל מהאייפון 12 לקראת האייפון שיגיע ללא כבלים בכלל.

חיבור ה-MagSafe. יח״צ,
רוצה שנעבור לעולם ללא חוטים?/יח״צ

תכירו: אייפון 12 מיני ואייפון 12

אם עד עכשיו אפל נהגה שיש פער ניכר בין מכשיר האייפון הרגיל לגרסת הפרו, נראה כי הפעם הפער הזה מעט נעלם והאייפון פרו באמת מצדיק את שמו: מכשיר יותר מקצועי. האייפון 12 ו-12 מיני יגיעו עם חומרה זהה, למעט הבדלים בגודל. אפל ציינה במהלך האירוע כי האייפון 12 מיני הינו הסמארטפון דור חמש הקטן, הדק והקל ביותר שיש כיום בשוק. האייפון 12 יגיע עם מסך 6.1 אינץ' עם פאנל מסוג Super Retina ותצוגת XDR, ואילו האייפון 12 מיני יגיע עם מסך 5.4 אינץ' עם מסך ותצוגה זהים. גוף הסמארטפונים עשוי עם "הגנה קרמית", ובמבחן נפילות, הוא השיג תוצאות טובות פי ארבעה לעומת סמארטפונים אחרים. בלב האייפונים פועמת ערכת השבבים A14 Bionic שכוללת מעבד 6 ליבות מתוצרת אפל. לדברי אפל, זהו המעבד המהיר ביותר שמוצע בסמארטפון כיום, מהיר ב-50% לעומת המתחרים.

אייפון 12. יח״צ,
תכירו: האייפון 12 החדש/יח״צ

מערך הצילום כולל שני חיישנים: 12 מגה-פיקסל עם עדשה רחבה ו-12 מגה-פיקסל עם עדשה רחבה יותר. החיישן הראשי כולל מפתח צמצם F/1.6 המסוגל לספק צילום מתקדם בתנאי תאורה מאתגרים, ואילו החיישן השני מיועד לזום אופטי של פי שניים. בחזית ניתן למצוא מצלמת 12 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם F/2.2.

שני האייפונים יגיעו בנפח התחלתי של 64 גיגה-בייט, ויוצעו בגרסאות נוספות של 128 גיגה-בייט ו-256 גיגה-בייט. עוד הם עמידים למים ואבק בתקן IP68, שזהו שיפור לעומת הדור הקודם; משמע, עמידות בעומק של עד 6 מטרים למשך זמן של חצי שעה.

מכשיר הדגל: גרסת הפרו במחיר זהה

בגרסת הפרו אפל החליטה להשאיר את המחיר זהה - החל מ-999 דולר לפרו הרגיל ו-1,099 דולר לפרו מקס, ולהציע נפח אחסון התחלתי כפול מבעבר, משמע 128 גיגה-בייט החל מהדגם הראשון. האייפון פרו הרגיל יגיע עם מסך בגודל 6.1 אינץ' ברזולוציית 2532X1170 עם תצוגת SuperRetina XDR ומסך מסוג OLED. הפרו מקס יגיע עם מסך בגודל 6.7 אינץ', פאנל מסוג OLED, תצוגת Super Retina XDR ורזולוציית 2778X1284. שני האייפונים יתמכו בבהירות מרבית של 1,200 ניטים, משמע עוצמת הארה חזקה מאוד שתאפשר שימוש שוטף תחת אור שמש ישירה.

אייפון 12 פרו. צילום מסך, צילום מסך
האייפון 12 פרו: בעיצוב חדש ויוקרתי מבעבר/צילום מסך, צילום מסך

דגמי האייפון 12 פרו כוללים שלושה חיישני צילום: הראשי של 12 מגה פיקסל עם עדשה רחבה, מפתח צמצם F/1.6, וחיישן 12 מגה-פיקסל נוסף. החיישן השלישי מאפשר זום-אופטי של פי ארבעה, ואילו בגרסת המקס ניתן יהיה לבצע זום-אופטי של פי חמישה. באייפון 12 פרו מקס, אפל שילבה את חיישן ה-LiDar שמאפשר לסרוק את הסביבה. אפל הסבירה כי החיישן נכנס לשימוש גם בתנאי תאורה מאתגרים, והוא מאפשר למצלמה לבצע מיקוד יעיל ומהיר יותר, מה שיביא לתוצאות צילום טובים מבעבר.

דגמי הפרו כוללים גם את הטכנולוגיות של האייפון 12 ו-12 מיני, לרבות ציפוי הגנה קרמי, הטענה באמצעות MagSafe, ומעבד A14 המתקדם. נראה כי ההבדל היחידי הינו בין מערך הצילום והמסך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully