וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו: מעשנה חכמה שמאפשרת לעשן אוכל מהסלון

21.10.2020 / 0:01

תחום עישון הבשרים צובר תאוצה בישראל, אך נראה כי הוא הפך לפשוט מאי פעם הודות למעשנות חכמות שמאפשרת עישון של בשרים ישר מהספה שלכם: ללא הצורך בהדלקת פחמים. בדקנו מעשנה חכמה שמאפשרת עישון מדוייק ופשוט

מעשנה טרייגר 650/יח״צ

בשנה האחרונה ראינו בישראל עלייה מטאורית במוצרי בישול "חכמים; זה התחיל בסו-וויד שהגיע אלינו לבדיקה, ועד למעשנה חשמלית חכמה שמאפשרת עישון בשר ללא התעסקות בפחמים, ובעיקר - מרחוק. אם עד עכשיו תחום הבישול היה "טיפש", הרי שבשנים האחרונות הוא השתכלל וקפץ כמה שלבים קדימה. קולינריה זה תחום שתמיד היה קרוב לליבי, ואני יותר משמח שהשנה עם הקורונה, ראינו עלייה של מוצרי בישול חכמים שנחתו בישראל, והתנסתי בלא מעט מהם. בין המוצרים שאומנם כבר לא וותיק, אך את הפופולריות הגדולה שלו בישראל אפשר לשייך בין היתר גם לזמני הבידוד, הוא הטרייגר, מעשנה פלט חשמלית. מה זה אומר? שכל אחד יכול לעשן בשרים וירקות בבית, ללא הצורך בהדלקת פחמים וההתעסקות הנלווית לכך.

אני מוכרח להגיד שהניסיון שלי עם מעשנה "ישנה" הוא די קטן, אבל אני בהחלט יכול להגיד שמדובר בפעולה מסורבלת שמלווה בהרבה ריח ועשן שעשויים להפריע לשכנים. המעשנה של טרייגר לעומת זאת, מעבר להיותה חכמה ומחוברת לאינטרנט, מאפשרת עישון של בשרים ללא ריח ועם עשן מינימלי. אז איך היה לעשן בשרים עם המעשנה של טרייגר?

החלק החשוב: איכות הבשר שאתם קונים

את איכות חומרי הגלם אני חייב לקצבייה שלי, נתחים Point שעל אף שהם ממוקמים באבן יהודה, מרחק של חצי שעה ממני, היא כבר מזמן הפכה להיות קצביית הבית שלי שאני מקפיד לבקר לפחות אחת לשבוע והכל הודות לאנשים ולאיכות הבשר שיש שם. את הנתחים בביקורת רכשתי מהקצב שלי שגם הדריך אותי לאורך כל הדרך מהי הדרך הטובה ביותר להכין את הבשר כדי שאוודא שהתוצאות במבחן מעשנת הטרייגר יהיו התוצאות הטובות ביותר שאפשר להוציא. בין היתר, נחתו בתוך המעשנה נתחי וואגיו שעל הטעם (המצויין) אכתוב בהמשך.

עוד בוואלה!

בדיוק ״לימי הקורונה״: אפליקציית יוטיוב Kids מגיעה לישראל

לכתבה המלאה
טרייגר 650. מייקי לוי, מערכת וואלה!
לרוב בשר איכותי יבטיח גם תוצאות טובות יותר/מערכת וואלה!, מייקי לוי

הרכבה: האמריקאים אוהבים פשטות

הדגם שהגיע אליי הינו ה-IronWood 650, זהו לא דגם הקצה והוא בהחלט הדגם המומלץ למי שמחפש מעשנה עם קישוריות מתקדמת, אבל מנגד לא צריך את רמת הגימור הגבוהה ביותר. ההבדל בגימור הינו במגש בצד שמאל, כשהדגם הבכיר מוסיף גם מגש בחזית. הקופסה של ה-Ironwood היא עצומה וגודלה עשוי מעט להפחיד אתכם. אך בפנים מסתתר אחד המוצרים שאולי הכי פשוטים להרכב שיש, כמו שהאמריקאים אוהבים: הרכבה פשוטה, מהירה, ישר ולעניין.

טרייגר 650. מייקי לוי, מערכת וואלה!
המראה של הקופסה מעט מאיים, אבל ההרכבה כל כך פשוטה/מערכת וואלה!, מייקי לוי

בפנים ניתן למצוא את כל ההוראות והחברה אף מספקת את כל האביזרים הנדרשים להרכבה לרבות ברגים ומברג. גם אם אין לכם ניסיון טכני, תוכלו להרכיב את המעשנה בקלות יתרה, כשכל התהליך לוקח רבע שעה עד עשרים דקות. בטרייגר חשבו על הכל, והקופסה העצומה גם משמשת "בית קרטון" לילדים, עם "ריהוט" מודפס. מסתבר שבארצות הברית הילדים הקטנים "עפים על זה".

נראית כמו מתקן מהחלל

המעשנה נראית כמו מתקן חללי שממוקם בחצר הבית, ובצידה הימני ניתן למצוא את הקופסה לשבבי הפלט; מדובר בשבבים העשויים מ-100% עץ דחוס, כשכל שק של 10 ק"ג עולה כ-120 ש"ח וניתן לרכוש מגוון תערובות שונות, בהתאם לאופי העישון והטעם שרוצים לקבל. אצלנו התערובת העדינה ביותר התקבלה באהדה גדולה, כשמצד אחד מקבלים את המרקם והיתרונות של עישון, ומצד שני נהנים מטעמי עישון עדינים מאוד. לאלו שאוהבים טעמים כבדים, ניתן לרכוש תערובות אחרות שיעניקו את הטעם הרצוי כמו תערובת טקסס שטרם ניסיתי, אך היא בהחלט הבאה בתור.

טרייגר 650. מייקי לוי, מערכת וואלה!
נראית כמו מתקן מהחלל/מערכת וואלה!, מייקי לוי

על קופסת הפלט נמצא גם "המוח" שכולל שכולל את לוח הבקרה כולל כפתור כיבוי והדלקה, "עישון מוגבר" שאגיע אליו בהמשך, כפתור הפעלה, הגדרות ופונקציית "השאר חם" ושקע שנראה לרגע כמו שקע אוזניות, אך הוא נועד ל-Probe עמו מודדים את הטמפרטורה. בצידה השמאלי של המעשנה מלבד המגש להנחת האוכל, נמצא דלי שאליו מגיעים הנוזלים מהנתחים.

מתחברים ל-Wifi ומתחילים "לעשן"

המעשנה מתחברת לאינטרנט האלחוטי בבית ובהגדרה הראשונית תאלצו למקם את המעשנה קרוב מאוד לראוטר. הודות לגלגלים של המעשנה, הניוד שלה בחצר היה קל בהחלט. החיבור נעשה על ידי חיבור של המעשנה אל הראוטר דרך הסמארטפון, והוא נעשה בצורה יחסית פשוטה. מהרגע שמחברים את המעשנה לאפליקציה, היא בעצם מתחברת לענן של טרייגר וכל השימוש יכול להתבצע דרך הסמארטפון, למעט ההפעלה שלה שמחייב נוכחות פיזית.

טרייגר 650. מייקי לוי, מערכת וואלה!
אפליקציה פשוטה לשימוש ונוחה לתפעול/מערכת וואלה!, מייקי לוי

האפליקציה של טרייגר עובדת בצורה נוחה וקלה, והיא אולי האפליקציה הטובה ביותר בתחום שראיתי עד כה. היא פשוטה, קלה למשתמש ומאפשרת גם הצצה למתכונים שאומנם כתובים בשיטה האימפריאלית, אך בהחלט ניתן לקבל השראה. אך יש לציין כי בישראל קיימת קהילה כל כך גדולה ופעילה, שאת המתכונים ניתן למצוא בעברית בצורה פשוטה, ואם הקצב שלכם מתמחה בעישון, הוא גם יוכל להדריך אתכם להכין את הנתחים המורכבים ביותר: החל מאסאדו ועד לבריסקט.

בתוך האפליקציה אפשר לצפות בכל הפרמטרים: טמפרטורת המעשנה, טמפרטורת הבשר, מצב הפלט (השבבים שנמצאים בקופסה), כמה זמן היא פועלת, להפעיל טיימר ואף לשלוט בטמפרטורה של המעשנה או להתריע כשהנתח מגיע לטמפרטורה מסוימת. מדובר באפליקציה שעוצבה לעילא והיא עושה עבודה נהדרת.

מנוע שקט, יעיל והכי חשוב: יש מקום לכל הנתחים

ה-Ironwood כוללת שתי קומות להכנסת נתחים, ומדובר במעשנה שיכולה להספיק לעישון בקלות של 4 נתחי אסאדו במשקל של 3 קילוגרם. ברוב הפעמים, הורדתי את המדף העליון כדי לקבל גישה נוחה יותר, אך אם אתם בית מרובה נפשות ואתם נוהגים לארח הרבה אנשים (דבר שלא ניתן לעשות לאור מגבלות הקורונה), תוכלו להיות רגועים שיש מקום בשפע לכל הנתחים.

מהרגע שהמעשנה הגיע לחצר שלי, היא כמעט ולא נחה. היא עובדת בכל סוף שבוע ובימים הראשונים שהגיע, היא עבדה כל יום. לטרייגר יש מנוע Brushless הממוקם בתחתית המעשנה, ואליו בעצם מגיעים השבבים ושם מתבצעת השריפה. אחד מהיתרונות של המעשנה זו מערכת ה-Downdraft שמאפשרת לכם לעשן בבית ללא עשן שמיתמר בחצר ומפריע לשכנים, לרבות הריח. אחד החסמים להפעלת המעשנה אצלי בבית היה הריח והעשן שהתפזר, אך כאן מדובר במעשנה "נטולת ריח ועשן" .גם בעת עישון בכפתור "SuperSmoke", שמאפשר "להכניס" יותר טעם וריח של עישון אל תוך הנתחים, וזמין בטמפרטורות הנמוכות של עד 105 מעלות, העשן נשמר בתוך המעשנה ונכנס אל תוך כיס צידי ושם מתפזר.

טרייגר 650. מייקי לוי, מערכת וואלה!
מנוע שקט, יעיל והכי חשוב: יש מקום לכל הנתחים/מערכת וואלה!, מייקי לוי

העישון ניתן לביצוע בין הטמפרטורות 70 מעלות ועד ל-260 מעלות. בפועל, רוב העישון שאני ביצעתי בין 90 ל-120 מעלות, וזאת כדי לקבל את "טבעת העישון" וכדי שהנתחים יספגו כמה שיותר טעמי עישון. כאמור, בקושי ונתנו למעשנה רגע דל. זה היה שילוב מושלם של נתחים מצויינים והדרכה צמודה מהרשתות החברתיות והקצב. תחילה חששתי מהמורכבות של העניין, שכן אחרי ניסיון קצר עם מעשנה פחמים מאוד נרתעתי מההתעסקות האינסופית, אך המעשנה של טרייגר היא פשוט: plug and play.

בלי חוכמות: לבשל לפי טמפרטורה

אם בבישול low tech נשענים בעיקר על פחמים, מעשנה מגוף מספיק עבה ששומר על החום ומדחום ידני או אלחוטי, כאן העישון במעשנה פלט מאפשר לכם עישון נטול התעסקות לחלוטין. הודות למד טמפרטורה המובנה, המנוע החכם, הבקר והמחט טמפרטורה (probe), ניתן לשלוט בצורה מושלמת על טמפרטורת העישון, לקבל מידע על טמפרטורת הבשר ולשלוט על הכל מרחוק. כך למעשה, ניתן לראות כי הנתח הגיע לטמפרטורה הרצויה. עוד ניתן לבצע עישון לפי שלבים: טמפרטורה התחלתית נמוכה על מצב "Super Smoke" הייחודי למעשנה, שמעניק טעמי עישון מעט חזקים יותר, ואחר כך העלאת הטמפרטורה וביטול המצב. בין כה וכה, ברגע שעובדים עם מד הטמפרטורה שבתוך הנתח, מצליחים להגיע לתוצאה מושלמת.

המבחן האמיתי: מבחן הטעם

גילוי נאות: אני אוהב בשר מעושן. יש לו מרקם וצבע אחרים משל בשר שעל הגריל, ובטח כשמדובר בנקניקיות או קציצות שמצליחות לשמור בפנים את כל הנוזלים ואם הטמפרטורה מדוייקת כפי שהיא אמורה לצאת בתום עישון בשר, מדובר במעדן של ממש. אך בעוד שאני ממש לא חוכמה, נתתי לשופטים הקשוחים ממני, בני הבית שפחות מתחברים לטעמים מעושנים חזקים. לשם כך, הצטיידתי בתערובת עדינה ויצאתי לדרך. הנתח הראשון שעשיתי היה סינטה ונקניקיות של צ'ורי. מדובר בנקניקיות "בוטיק" שהפכו לפופולריות במיוחד, ומגיעות בטעמים מיוחדים.

העישונים הראשונים היו מעט נטולי טעם מעושן, אך בהחלט עם מרקם והרגשה של בשר מעושן. משמע, כל הנוזלים נשמרו בנקניקיה וכל ביס היה מעדן של ממש. הסינטה ביום שלמחרת שימשה אותנו כרוסטביף והיא נטרפה במהירות. אחרי שצברתי מעט ניסיון ובעיקר: ביטחון, עברתי לנתחים מעט יותר מורכבים כמו אסאדו שהיה הצלחה מסחררת בבית, וקיבלתי תגובות כמו: "למה קנית נתח כל כך קטן?". אין ספק כי הבישול של פעם שהיה low tech, השתדרג משמעותית הודות לטכנולוגיה פורצת דרך שנמצאת בפנים.

שווה את הכסף?

מדובר במעשנה שעולה כ-6,500 שקלים והיא בהחלט לא זולה, אך האיכות שלה מצדיקה את המחיר, בטח למי שחובב את התחום ומצויה בידו הפרוטה. חלק מהיתרונות היא שהיא גם משמשת כמעין גריל, שמאפשר להגיע לטמפרטורה של 260 מעלות, אך עדיין קשה לקרוא למעשנה הזו "הכל באחד". אם אתם חובבי הטעם המעושן וכבר התנסיתם בעבר בעישון בשרים ויש בידיכם את הכסף לרכוש אותה, אז מדובר באחת מהמעשנות המומלצות ביותר והטובות שיש כיום בשוק. המעשנה של טרייגר הפכה את עישון הבשרים עבורי לפשוט מעין כמוהו, כזה שכל בני הבית יכולים לתפעל (כמעט) ולקבל תוצאות נהדרות. היתרון כאן הוא שאפשר לקבל טעמי עישון בצורה קלה ומדויקת, ממש מהספה שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully