וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצעצוע שתמיד רציתי": כשמאריו "Kart" הופך למציאות בסלון

שיר בר-לב

22.10.2020 / 0:07

משחק המירוצים החדש של מאריו הוא יותר ממשחק וידאו: הוא הצעצוע שתמיד חלמתם עליו. מדובר במכונית חשמלית ששולטים עליה דרך קונסולת הסוויץ'. במחיר מפתיע ומשחק חינמי, תוכלו להפוך את הבית שלכם למגרש קרטינג של ממש

אחת מהקלישאות הגדולות של ביקורות משחקים היא השימוש במושג "הקסם של נינטנדו". הכוונה היא להחמיא לחברת המשחקים היפנית הוותיקה, שמצליחה להוציא משחקים צבעוניים מאוד וכיפיים מאוד בלי יותר מדי פספוסים. עכשיו, שלא תבינו אותי לא נכון, מחמאות זה סבבה והכל, אבל קסם? מה הפכתם לי את נינטנדו לצ'יקו ודיקו. הם "כולה" מפתחים משחקים, לא מנסרים אנשים לשניים או מעלימים ארנבים בתוך כובעים.

מצד שני, אחרי כמה סיבובים ב-Mario Kart Live: Home Circuit החדש, יש מצב שגם אני הולכת ליפול בקלישאה. תקשיבו לי, המשחק זה? ממש קסם.

הצעצוע שתמיד רציתי

במבט ראשון, Mario Kart Live עלול להראות כמו גימיק. הקופסא הגדולה והמרשימה שלו מכילה בתוכה מכונית קרטינג קטנה (דמיינו מכונית על שלט-רחוק) המעוצבת זהה למכוניות הדגל של סדרת משחקי המרוץ המשעשעת והוותיקה של נינטנדו. בנוסף למכונית תקבלו גם ארבעה "שערים" מתקפלים וזהו בערך. שלט רחוק למכונית אין כאן, וזה החלק המגניב.

מאריו קארט. יח״צ,
״הצעצוע שתמיד רציתי״/יח״צ

בראש המכונית מוצבת מצלמה קטנה, שמשדרת לקונסולת הסוויץ' את כל מה שהיא רואה. באמצעות טכנולוגית מציאות רבודה (AR), המשחק הזה בעצם מצליח להפוך את הסביבה הפיזית שסביבכם למסלול מרוצים דיגיטלי. כפתורי הסוויץ' ישלטו על המכונית הקטנה, שתסתובב לכם בין הרגליים בזמן שעל המסך תצטרכו להביס מכוניות של אויבים ולהתחמק מאינספור מלכודות שהמשחק יציב על הרצפה של הבית שלכם.

כשזה עובד טוב, זה מרגיש פשוט כמו קסם. כמו הצעצוע שחלמתם עליו כשהייתם ילדים, ולפי תגובת הקטנטנים בבית - הצעצוע שגם הילדים של ימינו חולמים עליו.

עוד בוואלה!

עוד מכה לוואווי ו-ZTE: שוודיה אוסרת עליהן לספק תשתית דור חמש

לכתבה המלאה

הלם! הדירה שלי הפוכה!

כמובן שהמכונית הפיזית היא רק חלק מהעניין. Mario Kart Live הוא גם משחק וידאו של ממש, וככזה הוא מצליח להפתיע לטובה. הוא כולל כמות מפתיעה של מסלולים, או "סביבות" שונות (ש"יוצרו" על הסביבה האמיתית שלכם), וכדי לנצח במרוצים המתקדמים יותר צריך רמת שליטה גבוהה במכונית. זה נכון שמי שמכיר משחקי Mario Kart אחרים לא ימצא כאן את הגיוון או את רמת השליטה המדויקת שהוא רגיל אליהם, אבל אלה עניינים ברורים מאליהם, בעקבות ה"פיזיות" של המכונית.

את צורת המסלולים אתם בעצמכם קובעים, בהתאם לצורת הבית שלכם. בשלב הראשון תצטרכו להציב את שערי הקרטון במקומות שונים על הרצפה, ואז להסיע את המכונית הקטנה ו"לצבוע" בעזרתה מסלול מעגלי. סיימתם? אפשר להתחיל לרוץ.

מאריו קארט. יח״צ,
״הלם! הדירה שלי הפוכה!״/יח״צ

העניינים משתגעים לגמרי במסלולים מסוימים שכוללים שלל טריקים שעוזרים לשמור על רמת עניין גבוהה. כך למשל, משבי רוח בלתי צפויים יגרמו למכונית שלכם "למשוך" לכיוונים מסוימים. מרוצי "מראה" יהפכו את מסלול המרוצים שלכם לתמונת מראה של עצמו, מה שאולי נשמע משעמם אבל תאמינו לי שכשתראו את הדירה שלכם הפוכה זה ישגע לכם את המוח לגמרי.

וזה אולי הדבר הכי מפתיע במשחק הזה. נינטנדו הייתה יכולה להסתפק בגימיק בלבד, ולשחרר את Mario Kart כצעצוע פרימיום ותו לא. העובדה שהיא צירפה לו משחק שמצליח להפתיע ולחדש היא לא עניין של מה בכך.

אפרופו פרימיום, המחיר גבוה בהתאם. הערכה תעלה לכם 449 שקלים, שזה מחיר לא כל כך נמוך. מצד שני, המכונית איכותית למדי, מגיעה למהירויות גבוהות ומסוגלת לפנות בחדות מפתיעה. אחרי ששיחקתי לא הרגשתי שמדובר במחיר מוגזם יחסית לאיכות המוצר. מה שכן, אם תרצו לשחק ביחד עם חברים, תצטרכו לרכוש גם ערכה נוספת (במחיר מלא) וגם לדאוג לקונסולת סוויץ' נוספת, שכן כל מכונית מסוגלת להתחבר אך ורק לקונסולה אחת. שזה כבר כואב בכיס ברמה לא כל כך סבירה.

דירה קטנה? זו יכולה להיות בעיה

הבעיה העיקרית של Mario Kart Live אינה קשורה כלל למשחק עצמו, אלא למגבלות המציאות, ויכול להיות שהיא כלל לא תשפיע עליכם. עליי, למרבה הצער, היא השפיעה מאוד, עד שלעיתים המשחק הפך לבלתי-שחיק כמעט לחלוטין.

בגלל מגבלות טכנולוגיות, המשחק הזה פועל בצורה מיטבית ב"תנאי שטח" מסוימים מאוד. אתם צריכים חלל גדול ופתוח, עדיף בלי יותר מדי בלגאן על הרצפה או רהיטים שאפשר להיתקע בהם. אם יש לכם דירה גדולה, מרפסת שמש מפנקת או גינה מרוצפת - הרווחתם. לי יש דירת 60 מ"ר צפופה ומבולגנת. וזה, איך לומר זאת בעדינות, לא מיטיב עם המשחק.

מאריו קארט. יח״צ,
דירה קטנה? זו יכולה להיות בעיה/יח״צ

וכך, הרהיטים הפכו למכשולים על המסלול, צעצועי התינוקות שהלכו לאיבוד מתחת לספה הפכו לסכנה של ממש (מצד שני, הצלחתי סוף סוף למצוא את הנשכן האבוד של הבכור שלי!), והחדרים הקטנים היוו בעיה של ממש כשגיליתי שהקונסולה צריכה "קשר עין" רציף עם המכונית הזעירה, מה שאומר שמרוצים על פני מספר חדרים לא באים בחשבון. הרהיטים-שהם-מכשולים אולי נשמעים נחמד על הנייר, אבל כשמגלים שהאויבים הממוחשבים שאותם אתם צריכים לנצח מסוגלים לנסוע דרכם כי המשחק לא באמת קולט אותם, הם מוסיפים אלמנט בלתי נסבל של עצבים לחוויה.

בסופו של דבר, עם סידור מיטבי של הסלון ופינת האוכל, הצלחתי ליצור מסלול סביר. כשזה קרה, המשחק הזה הפך בבת אחת לקסם אמיתי, שרק רצה לי להמשיך ולהתנסות בו עם מסלולים חדשים ומירוצים נוספים. אם למישהו יש כיוון לדירה גדולה יותר באזור המרכז שאשכרה תאפשר לי לעשות את זה - דברו איתי. המכונית תעלה לכם 449 שקלים והמשחק זמין בחינם להורדה דרך הקונסולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully