וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזבת את אינטל: אפל הכריזה על מחשבים חדשים

אחרי שאפל הרעידה את עולם השבבים והודיעה כי תזנח את שבבי אינטל במחשבי החברה לטובת מעבדים מתוצרת עצמאית, אפל הכריזה על מחשבים חדשים: המקבוק אייר 13, מקבוק פרו 13 ומק מיני, כשכולם מבוססים על המעבד M1 מתוצרת אפל, ולראשונה, אפל נוטשת את אינטל

בסרטון: האייפון 12 פרו של אפל/יח״צ

מוקדם יותר השנה אפל תעשיית את עולם השבבים, כשהודיעה כי היא עוברת ממעבדי אינטל למעבדים שתייצר בעצמה, מבוססים ארכיטקטורת ARM (בדומה לסמארטפונים וטאבלטים). המעבר יושלם בתוך שנתיים, אך כבר עכשיו אפל ביצעה את הצעד הראשון מתוך המהלך שיושלם בתוך שנים לדברי החברה. אפל הכריזה הערב על המעבד M1 שכבר יושלב החל מהיום בשלושה מחשבים: מקבוק אייר 13 אינץ', מקבוק פרו 13 אינץ' ומק מיני. הבשורה: חיי סוללה ארוכים יותר וביצועים משופרים.

מאחורי ההכרזה עומד הישראלי הבכיר ביותר באפל: ג'וני סרוג'י. סרוג'י מדען מחשבים ערבי-ישראלי המכהן כיום כסגן נשיא בכיר לטכנולוגיית חומרה באפל. סרוג'י הצטרף לאפל ב-2008 והוביל את פיתוח שבבי A4 שהוכרזו בדגמי האייפון והאייפד, והיוו את השבבים הראשונים מתוצרת החברה שמשולבים במוצריה. כעת, סרוג'י השלים את המהפכה, או לפחות סימן את תחילתה גם במחשבי החברה.

ג׳וני סרוג׳י באירוע של אפל. צילום מסך, צילום מסך
ג׳וני סרוג׳י, הישראלי הבכיר ביותר באפל, ומי שאחראי בין היתר על המעבד החדש/צילום מסך, צילום מסך

"זה הזמן לדבר על המק. אנחנו אוהבים אותו, הוא ב-DNA שלנו, המשתמשים אוהבים אותו גם. היום המק הוא חזק יותר מתמיד, הוא ממשיך להוביל את התעשייה בשביעות רצון מעל לעשור, ויותר לקוחות מאי פעם בוחרים את המק. למעשה, מכירות המק גדלו ב-30% ברבעון האחרון, והוא ממשיך לצבור קהל חדש. 50% מהרוכשים כיום, הם לקוחות חדשים", אמר טים קוק, מנכ"ל אפל.

ג'ון, טרנוס, סגן נשיא הנדסת חומרה עלה לבמה: "עכשיו זה הזמן לקחת קפיצה קדימה, וכדי לעשות זאת היינו צריכים לפתח טכנולוגיות חדשות. בשנים האחרונות הצוות שלנו עבד על הדור הבא של המק. והליבה: זו הסיליקון. אנחנו מפתחים את השבבים מעל לעשור, הם היו באייפד, באייפון ובשעון, ועכשיו אנחנו רוצים להביא את זה אל המחשבים", אמר. "אנחנו הולכים לעשות את המעבר לשבבים שלנו במהלך השנים הקרובות. היום אנחנו גאים לחשוף את M1". למעשה, מדובר במעבד בגודל 5 ננומטר, שמספק ביצועים גבוהים עם צריכת חשמל נמוכה במיוחד.

עוד בוואלה!

סמסונג Sero: בדקנו את טלוויזיית האינסטגרם הראשונה בישראל

לכתבה המלאה
אירוע השקת השבבים של אפל. צילום מסך, צילום מסך
״יצא ממצב שינה בדיוק כמו באייפון או באייפד״/צילום מסך, צילום מסך

הודות למעבד החדש המחשבים החדשים יצאו בצורה מיידית ממצב שינה, בדומה לאייפון או לאייפד. עוד בשורה למי שירכוש את המחשבים החדשים, היא שהודות למעבד למעבד החדש, הם יוכלו להוריד אפליקציות שמיועדות לאייפון ולאייפד, ולהפעיל אותן ישירות מהמחשב. "בוודאי שהתאמנו את כל התוכנות שלנו למעבד החדש, כולל תכונות הפרו", אמר קרייג פדריחי סגן נשיא בכיר, הנדסת חומרה.

המקבוק אייר 13 אינץ': עם ביצועים משופרים וחיי סוללה כפולים

המחשב הראשון שיגיע עם המעבד החדש הוא המקבוק אייר 13 אינץ'. "המקבוק אייר יגדיר מחדש את מה שמחשב קל ודק יכול לעשות", אמרה לאורה מץ, מנהלת מוצר במחלקת המק. לדבריה, המקבוק אייר 13 אינץ' הוא המחשב הנמכר ביותר בעולם בקטגורייה, והודות לשימוש במעבד החדש, הוא מהיר יותר פי 3, והביצועים הגרפיים מהירים פי 5. "בפעם הראשונה, אפשר לערוך מספר סרטונים באיכות 4K מלאה על גבי המקבוק אייר. עוד לדבריה, המחשב החדש מהיר יותר ב-98% מכל מחשב נייד אחר שנמכר בשנה האחרונה.

מקבוק אייר 13 אינץ׳ אפל. צילום מסך, צילום מסך
המקבוק אייר החדש: מהיר מבעבר ועם חיי סוללה כפולים/צילום מסך, צילום מסך

עוד למקבוק החדש אין מאוורר, ובאפל מתגאים שהוא מצד אחד שקט לחלוטין, ומצד שני לא מתחמם. הזיכרון הפנימי (SSD) מהיר פי שניים מהדור הקודם, והודות למעבר לשימוש במעבד מתוצרת החברה, חיי הסוללה יספקו 15 שעות לגלישה באינטרנט ו-18 שעות לצפייה בסרטונים, כלומר חיי סוללה כפולים מהדגם הקודם. עם זאת, העיצוב של המחשב החדש זהה לדור הקודם, כך שבגזרת העיצוב אין שינוי כלל. המחיר נותרר זהה ועומד על 999 דולר בארצות הברית.

מק מיני: מהיר פי 5 ממחשבי PC

המחשב השני אותו השיקה, הוא המק מיני שיגיע עם המעבד החדש ויספק ביצועים של פי 5 ממחשבי ה-PC הנמכרים ביותר. "מדובר במכונה ממצויינת למפתחים, מדענים ומהנדסים", אמרה מץ. ל-Mini כניסת איטרנט, 2 כניסות Type-C, כניסת HDMI ו-2 כניסות USB-A, ושקע אוזניות 3.5 מ"מ. המק מיני החדש יימכר ב-699 דולר, ומדובר בהוזלה של 100 דולר לעומת הדור הקודם.

מק מיני. צילום מסך, צילום מסך
מהיר פי 5 ממחשבי PC בקטגורייה/צילום מסך, צילום מסך

מקבוק פרו 13: עד 17 שעות גלישה בטעינה אחת

המחשב השלישי והאחרון אותו השיקה, הוא המקבוק פרו 13 אינץ' עם המעבד M1. המחשב מסוגל לספק ביצועים מהירים פי 3 ממחשבים אחרים בקטגוריה, ועוד הוא יספק ביצועים של הפעלת סרטונים וסרטים באיכות 8K ProRes (המרבית) ללא איבוד של פריים אחד. המקבוק פרו 13 אינץ' יספק חיי סוללה של 17 שעות גלישה ו-20 שעות של צפייה בסרטונים, ומדובר במחשב אפל עם חיי הסוללה הארוכים ביותר.

מקבוק פרו 13 אינץ׳. צילום מסך, צילום מסך
״במחשב אפל עם חיי הסוללה הארוכים ביותר״/צילום מסך, צילום מסך

עוד לפרו שלושה מיקרופונים באיכות "סטודיו" לדברי אפל, ומצלמה קדמית משופרת, לצד מנוע עיבוד תמונה שמשולב במחשב, ויאפשר צילום חד יותר. מחיר המקבוק פרו 13 אינץ' עומד על 1,299 דולר או 1,099 דולר לסטודנטים. שלושת המחשבים יהיו זמינים בחנויות החל מהשבוע הבא, כשמערכת ההפעלה Big Sur תשוחרר ב-12 בנובמבר.

באיידיגיטל, ייבואנית הפרימיום של אפל בישראל, מוסרים: "אנו צופים שהמחשבים החדשים יגיעו לארץ בשבועות הקרובים".

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully