וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונת קפה, מעשנה חשמלית ועוד: מוצרי המטבח שאהבנו

מייקי לוי

11.11.2020 / 0:01

עולם הבישול הביתי הופך לחכם ומשוכלל מדי שנה, וזה הזמן לבדוק את המוצרים האחרונים שהושקו בישראל ואיזו בשורה הם הביאו. החל ממכונת קפה, מעבד מזון ועד למעשנה חשמלית ניידת. בדקנו את המוצרים החדשים שנחתו

צילום: עידו שחם, רז בירגר-אורן הפקות; עריכה: אביב אירגז

לאוהבי קפה עם חלב: מכונת קפה Gran Lattisima של נספרסו

המכונה החדשה של נספרסו "Gran Lattisima" הושקה לאחרונה בישראל והיא מיועדת למי שאוהב לשתות קפה עם חלב. לטענת נספרסו, 86% מצרכני הקפה בישראל, מעדיפים לשתות אותו עם חלב, ולכן בנספרסו פיתחו את המכונה החדשה שיודעת להפיק כ-6 סוגים שונים של מתכוני קפה מבוססי חלב: קפוצ'ינו, לאטה, לאטה מקיאטו, פלאט וויט, חלב חם וקצף חלב. כמו המכונות הקודמות של נספרסו, גם המכונה החדשה אלגנטית וסולידית שאפשר להניח בגאון על השיש במטבח. למרות השימוש הרב בפלסטיק, המכונה נראית ומרגישה יוקרתית. בחזית ניתן למצוא את מיכל החלב בקיבולת 500 מ"ל, ובחלקה העליון נמצאים הכפתורים שמאפשרים את בחירת המתכונים ובחירה מתוך 3 גדלי כוסות קפה.

נספרסו גרן לטיסימה. יח״צ,
לאוהבי קפה עם חלב/יח״צ

כאמור, אחת מנקודות החוזקה של נספרסו היא בעיצוב ובכל מה שקשור לתפעול המכונה. ניתן לתפעל אותה בצורה פשוטה, קלה והיא ידידותית למשתמש. למרות שכאן אין כפתורי שליטה בסיסיים ומערך השליטה מעט "מורכב" יותר בשל מספר האופציות, היא עדיין מאפשרת תפעול פשוט ובעיקר: מגוון רחב של הכנת משקאות. מיכל החלב מתפרק בקלות, אך לעיתים מצאתי עצמי עם חלב מיותר ועם השאלה: האם להכניס למקרר או לשפוך את מה שנשאר. ההתלבטות היחידה היא שמה החלב יתקשה בתוך הצינורות, יצבור חיידקים ואולי גם יהפוך את הניקיון למסורבל במיוחד.

עוד בוואלה!

עוזבת את אינטל: אפל הכריזה על מחשבים חדשים

לכתבה המלאה
נספרסו גרן לטיסימה. יח״צ,
מגוון רחב של מתכוני קפה בלחיצת כפתור/יח״צ

אך השאלה החשובה ביותר: איך הקפה? מדובר במכונה הטובה ביותר למי שמחפש אפס התעסקות ואוהב לשתות קפה עם חלב. כן, היא עדיין יודעת להוציא אספרסו, אך אם אתם שותים רק אספרסו, מדובר במכונה שהיא "אובר קיל", משמע עושה הרבה יותר ממה שאתם צריכים. לחילופין, אם אתם שותים קפה עם חלב, מדובר במכונה מושלמת. בשורה התחתונה טעם הקפה נהדר, והמכונה מאפשרת לגוון את הקפה בבוקר בלי להתעסק או לחקור יתר על המידה. פשוט בוחרים מתכון שונה, והיא תדע כבר להוציא את הקפה הטוב ביותר. המכונה נמכרת במחיר של 1,990 ש"ח ברשת נספרסו.

בדיוק לקורונה: מסחטת מיצים Kuvings B1700

תקופת הסגר עוררה אצלי מודעות לניהול אורח חיים בריא, כדי לשמור על הגוף כמה שיותר חזק. בין המוצרים שהתנסתי, היה ה-Kuvings B1700. מדובר במסחטת מיצים מוגנת בפטנט מקדח בודד שמאפשר סחיטת מיצים יעילה וללא סכינים. מזה זמן רב שרציתי לבדוק את המכונה של Kuvings שמגיעה לכאן ביבוא רשמי של רונלייט, והתקופה הזאת הייתה הזמן הטוב ביותר לעשות זאת. המכונה מאפשרת סחיטה איטית שמבצעת כבישה קרה.

kuvings. יח״צ,
בדיוק למי שרוצה לנהל אורח חיים בריא/יח״צ

את המסחטה ניתן לפרק כדי לאחסן בצורה נוחה יותר, וגם עבור פעולת הניקוי שאליה אתייחס בהמשך. היא כוללת פתח הזנה רחב של 76 מ"מ, מה שמאפשר להכניס פירות שלמים, כמו תפוח ואילו המסחטה תבצע את הכבישה הקרה באמצעות סחיטת מיצים שמבתצעת עם מקדח בודד שנבנה בטכנולוגיה חדשנית. בפועל? בתוך שניות בודדות המסחטה "מחסלת" את התפוח ומוציאה את כל המיצים. ניתן לשמור את המיצים בתוך המכונה ובאמצעות שסתום ייעודי, לשפוך את המיצים לתוך קערה ייעודית שמגיעה עם המכונה. השאריות של הפירות, יוצאות למיכל נפרד, כך שצריך לעבוד עם שני מיכלים: אחד למיצים והשני לשאריות.

kuvings. יח״צ,
כן, אפשר גם להכניס פשוט תפוח שלם/יח״צ

בשורה התחתונה: אם אתם רוצים לנהל אורח חיים בריא יותר, המכונה של Kuvings מושלמת עבורכם. התחזוקה שלה פשוטה יחסית ופעולת הניקוי אומנם מעט מסורבלת, אבל שלב ההכנה פשוט, קל ובתוך שניות בודדות ניתן לקבל בבית מיץ טרי ובריא. את המכונה ניתן לרכוש בסכום של 1,190 אצל היבואן הרשמי רונלייט ואצל המשווקים המורשים, והיא לחלוטין אחד מהמוצרים ששדרגו לי את החוויה במטבח, והפכו את צורת הכנת המיצים לפשוטה וקלה מתמיד. לבריאות!

נינג'ה מעבד מזון

מי שמובילה בשנים האחרונות את תחום מעבדי המזון ואף לאחרונה השיקה גריל ביתי חשמלי, היא נינג'ה שהתפרסמה וזכתה לפופולריות רבה בשל הבלנדרים שנועדו להכנת מיצים. כעת החברה השיקה בישראל מעבד מזון חדש, Ninja Professional שנועד לעיבוד מזון אחיד, ערבול, קיצוץ וריסוק כל מרכיבי המזון ולהכנת ממרחים ורטבים, ואפילו לבצקים, סלטים, מחיות לתינוקות ואוכל בריא. המעבד החדש מגיע כמו שנינג'ה ושריג (היבואנית) יודעים: עם חוברת מתכונים עשירה שכוללת סלטים, ממרחים ועוד.

המעבד מזון של נינג'ה מגיע בעיצוב סולידי, עם שימוש בחומרים איכותיים במיוחד בדומה למוצרים האחרים של החברה. ההרכבה שלו פשוטה במיוחד, והוא כולל 2 דיסקים: אחד לפריסה והשני לריסוק, ושני להבים: אחד לקיצוץ והשני ללישת בצק. למעשה, מדובר במעבד מזון שיודע לעשות הכל מהכל, וגם אם אתם לא בטוחים שאתם צריכים מעבד מזון, תחשבו שוב כי הוא לא מעבד מזון סטנדרטי.

נינג׳ה proffesional. יח״צ,
להכין סלט עם אפס התעסקות, ואפס לכלוך/יח״צ

ל-Ninja Professional מנוע עוצמתי של 850W, מה שאומר שכמעט ואין משימה שהוא לא מצליח לבצע שנמצאת בתוך גבולות הגזרה שלו כמו עד 1.9 ליטר נוזלים או 1 ק"ג בצק. את הכנת הבצק טרם ניסיתי, אך השתמשתי במעבד מזון כדי להכין סלטים שיצאו מדוייקים ואולי בשבילי זה היה הכי חשוב: יצאו מהירים עם אפס התעסקות. כאמור, בתוך הערכה ניתן למצוא ספר מתכונים וזה בהחלט יתרון, וגם אולי מבטיח שהוא לא סתם ישכב בארון ללא שימוש או שיהיה בשימוש לעיתים רחוקות. תהליך הניקיון פשוט במיוחד, כשאת הקערה, הלהבים ואפילו הדיסקים ניתן לשטוף במדיח כלים, מה שדורש אפס התעסקות בכל מה שקשור לניקיון וזה יתרון ענקי.

ה-Ninja נמכר תמורת 699 שקלים ביבוא רשמי של שריג, ומדובר במחיר אטרקטיבי שבהחלט שווה את הכסף בהתחשב במספר המשימות שהוא מסוגל לבצע, הערכה המפנקת שכוללת שני דיסקים איכותיים והאביזרים הנלווים.

GMG: מעשנת בשר חשמלית ניידת על שבבי עץ

תחום העישון הביתי צבר תאוצה בשנה האחרונה, ובין החברות שמובילות אותו ניתן למצוא את טרייגר ו-GMG (Green Mountains Grill) מדובר בחברה אמריקנית שמייצרת מעשנות פלטס חשמליות, ומאפשרת עישון ללא גחלים, עם מינימום התעסקות ושמירה אוטומטית על הטמפרטורה. הדגם שהגיע אליי לבדיקה הוא ה-Davy Crockett, על שמו של גיבור עם אמריקני מהמאה ה-19. מדובר במעשנה ניידת, קלה לתפעול שמגיעה במחיר מפתיע ומציעה יכולות ובעיקר טעמי עישון נהדרים. מדובר

GMG. מייקי לוי, מערכת וואלה!
לעשן בשר בבית, בטיולים ובכל מקום שאתם רק רוצים/מערכת וואלה!, מייקי לוי

במעשנה ניידת שניתן להפעיל גם בבית, בחצר וההפעלה וההרכבה פשוטה במיוחד. התעקשתי על להרכיב אותה לבד וגיליתי שמדובר במשימה שכל אחד יכול לבצע: מבריגים את הארובה באמצעות מפתח ברגים וברגים שמסופקים בערכה, מסדרים את הרשתות בתוך המעשנה, מכניסים שבבי פלטס (שבבי עץ דחוסים) למיכל, ויוצאים לדרך.

את ההפעלה הראשונה ביצעתי למשך שעה על טמפרטורה גבוהה, כשהיא מסוגלת להגיע עד 260 מעלות. ביצעתי זאת כדי "לשרוף" את כל החומרים אם ישנם במעשנה, ולאפשר עישון נקי ככל שניתן. המעשנה מתחברת ל-WiFi וניתן למצוא אנטנה חיצונית שמתברגת, ולמעשה באמצעות הקישורית ניתן לשלוט על המעשנה מרחוק, גם בשטח. המעשנה שוקלת 31 קילוגרם והיא מעט כבדה, אך הודות לרגליים המתקפלות, ניתן להכניס אותה לתא המטען באוטו ולהשתמש בה בכל מקום, הודות לחיבור למצת הרכב או לשקע החשמל בבית או בשטח. עוד המעשנה כוללת "פרוב" בעצם מדובר במדחום מובנה שנכנס אל תוך נתח הבשר ומאפשר לצפות בטמפרטורה דרך לוח הבקרה שבמעשנה או דרך האפליקציה.

GMG. מייקי לוי, מערכת וואלה!
נראית קטנה, אבל מפתיעה עם תא אחסון שיספיק לנתחים בינוניים ואפילו מעבר לכך/מערכת וואלה!, מייקי לוי

למעשנה לוקח כרבע שעה עד שהיא מגיעה לטמפרטורת היעד וניתן להתחיל לעשן את הבשרים. למרות שמדובר במעשנה ניידת ושטח הצלייה שלה על פניו הדאיג אותי, נראה כי רוחב של 45 ס"מ ועומק של 32 ס"מ מספיקים להכין נתח אחד בינוני של אסאדו ללא שום בעיה. הטעמים היו נהדרים, כשטעם העישון הורגש והשבבים שאני השתמשתי בהם נתנו טעם עדין שהתקבל באהדה יתרה בבית. נקודת חולשה יחידה היא האפליקציה שכוללת ממשק מעט פשוט ולא מספק, אך נמסר לנו כי החברה עובדת על עדכון תוכנה משמעותי.

בשורה התחתונה, מדובר במעשנה שהיא מושלמת למי שאוהב לטייל בשטח או אפילו מעשן בשרים בבית אבל לא בכמויות גדולות. היא עולה 3,000 ש"ח אצל היבואן הרשמי כרמל דיירקט שמספק 3 שנות אחריות, ושירות שראוי לשבח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully