וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך המלא לרכישה בבלאק פריידי

מתכוונים לנצל את הבלאק פריידי עד הסוף? המחירים אולי יהיו מפתים, אבל יש כמה כללים שחייבים להכיר, שיחסכו לכם כסף והרבה עוגמת נפש. כך תעברו את יום הקניות בהצלחה

מה זה בעצם בלאק פריידי?/מערכת וואלה! News בהגשת שרון טרקניסקי

בלאק פרידיי מעבר לפינה, רק שהשנה הזירה העיקרית (ואולי היחידה) היא האון-ליין. צרכנים שלא היו מורגלים לקנות ברשת וכיתתו רגליהם לחנויות ולתורים המוכרים לא יוצאים מהבית. אירופה וארה"ב נכנסות לסגר נוסף ואלו שתכננו לצאת לחופשות חג המולד ולחגוג את השנה האזרחית יאלצו להישאר בבית מול המסכים. עם הזמן הפנוי הקמעונאים ברחבי העולם הולכים להתחרות על כל דולר ושקל שהוקדש במקור לפנאי והתחרות השנה קשה ואגרסיבית וכאן אתם יכולים להרוויח ובענק, אולי יותר מאי פעם. DealTas המעניקה כתובת לישראלים בארה"ב ובני בוחניק מקבוצת הפייסבוק I Need It הכינו עבורכם מדריך מקוצר למה עליכם לעשות (וגם מה ממש לא) בימי הקניות שבפתח.

היו ממוקדים והשוו מחירים

גם ביום יום וגם במבצעים - לא להתלהב ולקנות משהו שראיתם - קנו מה שאתם צריכים, ערכו רשימה מקדימה ואפשרו לעצמכם סטייה קלה. שימו לב שאתרים רבים יציעו לכם כבר עכשיו מבצעים "לזמן מוגבל", כדי לשכנע אתכם לבזבז עוד לפני תחילת ימי הקניות - אל תתפתו, סביר שתמצאו את אותם מוצרים באותה הנחה אם לא טובה יותר. התחילו המבצעים ומצאתם את הפריט שרציתם - מעולה! רשמו או העתיקו אותו וחפשו בגוגל או באתרים נוספים את המוצר, בדקו איפה תמצאו את הדיל הטוב ביותר, שימו לב לעלויות נלוות (שילוח חינמי או בתשלום, ביטוחים וכיו"ב) וכמובן מיסים מקומיים.

אפשר לקנות הכל? ואיך זה יגיע לארץ?

התשובה היא לא, אי אפשר לקנות הכל. ראשית מוצרים מסוימים כמו טבק, סוללות ואפילו בשמים כדאי להימנע, חלקם יוחרמו והאחרים מצריכים אישורי הטסה מיוחדים שיעלו את מחיר השילוח ואולי כבר לא ישתלמו לכם. בנוסף, לצערנו בתקופה הזו פחות חנויות שולחות לישראל משנים קודמות, לכן חברות כמו DealTas מעניקות כתובת בארה"ב, שולחות לישראל ומטפלות בלוגיסטיקה, בין היתר שחרור מהמכס ושליח עד הבית. בדקו איזו חברה מתאימה לכם ומה תנאי השילוח, המבצעים ועלות שירותים נלווים, בימים אלו תציע החברה עד 50% בעלות המשלוח. לאלו המתכנים לקנות מכמה חנויות במשך זמן ולאחד משלוחים - בדקו את עלויות האחסון בכל חברה לפני שאתם מפנים אליה את החבילות שלכם.

עוד בוואלה!

יום הגבר הבינלאומי: המתנות השוות שכל גבר ישמח לקבל

לכתבה המלאה
ארגזי אמזון. ShutterStock
המבצעים מפתים, אבל לא את כל המוצרים אפשר לשלוח לישראל/ShutterStock

תאימות לישראל

מוצר חשמלי למטבח או מוצרי חשמל עם מנוע - יש לבדוק מפרט טכני לפני הקנייה, מפני שישנה סבירות שלא יהיה ניתן להשתמש בו בארץ. שימוש בממירי מתח לא טוב במקרים כאלה מכיוון שאינו ממיר את התדר - וזה עלול להוציא את הפריט מכלל שימוש. יש לשים לב שאם אתם קונים מוצר חשמלי הוא נמצא בטווח 110V-220V או 110V-240V - כלומר יתאים גם למתח בארץ ואז תצטרכו רק מתאם לתקע פשוט שמשנה את החיבור הפיזי. מוצרים שחייב שתהיה בהם ארקה (מוצרי מטבח/אמבטיה/סביבה רטובה וכו') ושהם במתח ישיר) מומלץ בכל מקרה להחליף תקע או כבל (במידה ונשלף) אלמנט הארקה חיוני והכרחי לבטיחות ותוכלו לעשות זאת בכל חנות חשמל או על ידי חשמלאי מוסמך.

תשלום ומטבע זר

תמיד תשלמו במטבע בו אתם מבצעים את הרכישה - והכוונה היא כזו - בחנויות בארה"ב לשלם בדולרים. אל תשלמו בשקלים! חנויות גובות עמלת המרה גבוהה לשקלים. בכל חברת אשראי בארץ עמלת ההמרה נמוכה יחסית - על-פי חוק, חברות האשראי מחויבות להמיר ממטבע זר לשקלים חדשים לפי חישוב של שער היציג פלוס אחוז מסוים שאותו הם מפרסמים. במידה ויש אופציה לבחירת המטבע היא תהיה בעמוד סיכום העסקה - שם תוכלו לבחור.

חיוב כרטיס אשראי עם קוד סודי. יחצ,
״תמיד תשלמו במטבע בו אתם מבצעים את הרכישה״/יחצ

שמרו על פרטי האשראי שלכם

ניסיונות פישינג וגניבת סיסמאות - ניצול של גורמים זדוניים. תזכרו -· אמזון מעולם לא יבקשו מכם לשלוח להם מייל עם סיסמא/אימות סיסמא אם קיבלתם מייל שמתריע שעליכם לעשות זאת - סגרו את המייל.· קיבלתם מייל עם מבצע שנראה טוב מדי? הוא כנראה לא קיים ומאחוריו ארגונים שמעוניינים לקבל את פרטי האשראי שלכם. המלצה אחת היא להציץ בכתובת האתר שנפתת לכם ולבדוק אם מדובר באתר מוכר ובטוח, יחד עם זאת, אם יש ספק - אין ספק וחבל שתפלו למלכודות אלו שידרשו מכם זמן ומשאבים להיחלץ מהם.

שופינג אונליין. ShutterStock
שמרו על פרטי האשראי שלכם בעת רכישה ברשת/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully