וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Watch Dogs Legion: הכלבים נובחים והשיירה עוברת

שיר בר-לב

26.11.2020 / 0:01

הפרוייקט השאפתני החדש של Ubisoft הוא מסוג המשחקים שהם הרבה יותר כיפיים ממה שהם איכותיים. קבלו את הג'אנק פוד האולטימטיבי של עולם הגיימינג

המשחק Watch Dogs/יח״צ

שלום. אני נוסעת. אני לא רוצה שתלוו אותי הלאה. לונדון כמובן לא מחכה לי, בגלל הקורונה והכל - אבל אני מוכנה להסתפק גם בגירסה הדיגיטלית שלה, שמוצגת לראווה במשחק העולם-הפתוח החדש Watch Dogs: Legion - השלישי בסדרת משחקי העולם-פתוח הטכנולוגית של Ubisoft, שיצא לאחרונה למחשב האישי ולכל הקונסולות מלבד ה-Switch. מה עוד כולל המשחק הזה חוץ מאת הבירה האנגלית? עתיד קודר, האקרים אמיצים ואה כן - את האפשרות לגייס כל אחד מתושבי העיר לצבא פרטי משלכם.

אחד בשביל כולם, כולם בשביל אחד

בעתיד הלא רחוק, לונדון נמצאת תחת מתקפת טרור. אבל לא טרור כמו שאתם מכירים אותו היום, אלא טרור סייבר. סייבר! תודו שזו מילה מפחידה, סייבר. בכל אופן, בשביל להתמודד עם טרור הסייבר הפקירו רשויות החוק את העיר לידיים של צבא פרטי, ואם זה נשמע לכם כמו רעיון רע אז חכו שתשחקו במשחק בעצמכם ותראו איזה מעשי רשע עושה הצבא הפרטי הזה. לא נעים. כדי להעיף את הצבא מעמדת הכח החדשה שלו, ולהחזיר את הביטחון לרחובות, צריך להקים צבא. וכדי להתמודד עם איום סייבר, זה צריך להיות צבא של האקרים. איזה מזל ש-DeadSec, ארגון ההאקרים של סדרת המשחקים הזאת, מוכן למשימה.

Watch Dogs: Legion. יח״צ,
״אחד בשביל כולם, כולם בשביל אחד״/יח״צ

רגע, כתבתי "מוכן למשימה"? אז זהו, שלא בדיוק. מתקפת ההאקרים ששיתקה את לונדון שיתקה גם את DeadSec, ועליכם מורכבת המלאכה להרכיב את הארגון מחדש. כל אזרח לונדוני שתפגשו במהלך המשחק יוכל להתגייס לארגון ולהפוך להאקר-לוחם לתפארת. זה אומר שבניגוד למשחקים אחרים, אין למשחק הזה דמות ראשית אחת, אלא אלפי דמויות פוטנציאליות. בתחילת המשחק תתבקשו לבחור דמות ראנדומלית, שתהיה החייל הראשון בצבא ההאקרים שלכם. במהרה תתבקשו לצאת לטייל ולגייס חברים חדשים. תהליך הגיוס פשוט: מוצאים מועמד מעניין, משוחחים איתו, פותרים לו בעיה קטנה ("מאפיונרים חטפו את החבר שלי", "מערכת AI השתלטה על מקום העבודה שלי" וכו'), והופה, הוא מצטרף לחבורת ההאקרים שלכם.

עוד בוואלה!

עכשיו זה רשמי: האייפון 12 יושק בישראל ב-17 בדצמבר

לכתבה המלאה

לכל דמות יש יכולות מיוחדות, שיכולות לנוע בין "מסוגל לספוג יותר נזק ולהשתמש בכלי נשק מתקדמים" ל"מפליץ המון ולכן אויבים יכולים לאתר אותו בקלות". יש גם דמויות עם "מדים" מיוחדים, שמסייעות להם להתגנב בקלות לבסיסי אוייב, כמו למשל פועלי-בניין או מאבטחים. חלק מהדמויות מוצלחות יותר בקרבות אקדחים, ואחרים יועילו לכם יותר אם תנצלו אותם כדי להתגנב לאיזורים מסוכנים. בקיצור: יש יתרון בגיוס כמה שיותר חברים חדשים, לפחות בתחילת המשחק.

אחרי שתגייסו את הדמויות תוכלו לטייל איתם בלונדון ולהוציא אותם למשימות מרובות, שם הם יחשפו קונספירציה אדירת ממדים (כמובן) וינסו להציל את לונדון. כישוריהם כהאקרים מאפשרים לכל הדמויות שלכם לפרוץ לכמעט כל דבר: החל ממצלמות אבטחה שיאפשרו להם לתכנן נתיבים בטוחים, דרך עכבישים רובוטיים (!) ועד למכונות יריה: אם זה פועל על חשמל, רוב הסיכויים שתוכלו לפרוץ לזה ולהשתמש בזה לטובתכם.

Watch Dogs: Legion. יח״צ,
״אחרי שתגייסו את הדמויות תוכלו לטייל איתם בלונדון ולהוציא אותם למשימות מרובות, שם הם יחשפו קונספירציה אדירת ממדים״/יח״צ

הכל נראה אותו דבר

כדי להגשים את החזון השאפתני של המשחק, יוביסופט בנתה אלגוריתם ש"בונה" את משימות הגיוס ואת הדמויות בצורה כמעט ראנדומלית. במבט ראשון, הם עשו עבודה נהדרת. בשעות הראשונות של המשחק הרגשתי גיוון ולא הפסקתי להיות מופתעת מגילויים חדשים.

אך אחרי ה-5-6 שעות הראשונות נכנסים לרוטינה, ומבינים שרוב המשימות במשחק בנויות בדיוק אותו דבר: יש איזור שורץ אויבים שצריך לפרוץ אליו, למצוא בו חפץ מסויים (מחשב, שרת או מכונית), ללחוץ על כפתור ואז לברוח מבלי למות. אפילו המשימות הראשיות, שנוצרו ידנית על ידי צוות הפיתוח, עובדות באותו שטאנץ. בשלב מסויים מבינים שגם דיבוב הדמויות חוזר על עצמו וכולל מבטאים מצחיקים שנוצרו על-ידי מחשב בצורה לא מאוד אמינה.

Watch Dogs: Legion. יח״צ,
״אחרי ה-5-6 שעות הראשונות נכנסים לרוטינה, ומבינים שרוב המשימות במשחק בנויות בדיוק אותו דבר״/יח״צ

כשמבינים שהכל חוזר על עצמו, המשחק קצת מאבד מהכח שלו. גם הסיפור הופך במהירות לדי צפוי ולעוס, וגם זה מוסיף לרושם שמדובר במשחק לא איכותי במיוחד. מצד שני, איפה שאין בהכרח איכות גבוהה בהחלט יש כיף. למרות החזרתיות, המשחק עצמו כיף מאוד. תמיד כיף לנסות אסטרטגיות פעולה חדשות, למצוא עוד דמויות פוטנציאליות או סתם לנסוע ברחבי לונדון ולהנות מהנוף.

ולסיום, עניינים טכניים. שיחקתי במשחק גם על ה-Xbox One X הישנה (וואו, אני לא מאמינה שאני כותבת את זה) וגם על ה-Xbox Series X החדשה והנוצצת. ה"דור הקודם" המשחק הזה הציג זמני טעינה מפלצתיים ורץ בצורה די מקרטעת. בדור החדש זמני הטעינה השתפרו פלאים, התווספו לו השתקפויות יפות בזכות טכנולוגית Ray Tracing והוא רץ קצת יותר חלק, אבל עדיין רחוק מ-60 פריימים לשנייה. המסקנה? אם יש לכם אפשרות, עדיף לשחק ב-Legion על קונסולה חדשה או PC עוצמתי. אלא אם כן להמתין דקות ארוכות במסכי טעינה זה הקטע שלכם.

Watch Dogs: Legion. יח״צ,
״כשמבינים שהכל חוזר על עצמו, המשחק קצת מאבד מהכח שלו״/יח״צ

השורה התחתונה

Watch Dogs: Legion מנסה לעשות הרבה דברים. לא בכולם הוא מצליח. הסיפור שלו מנסה להיות קודר ומעורר מחשבה, אבל בפועל הוא בעיקר מגוכך. לגייס את תושבי לונדון לצבא ההאקרים שלכם זה נחמד, אבל בשלב מסויים הופך לחסר חשיבות ומאט מאוד את קצב המשחק. אז נכון, Assassin's Creed החדש יתן לכם חווית עולם פתוח מהודקת יותר ו-Call of Duty החדש יספק לכם אקשן מהיר ומדוייק יותר - אבל איפה הם ואיפה לנסוע כמו משוגעים ברחבי לונדון, לעשות האקינג לביג בן ולשלוח עכבישים רובוטיים לחסל מאפיונרים. למרות מגרעותיו, Watch Dogs החדש הוא משחק כיפי לאללה, וכיף זה מה שבאמת חשוב.

עותק סקירה המשחק סופק על ידי חברת Ubisoft.

  • עוד באותו נושא:
  • גיימינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully