וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוזניות החדשות של Bose: סאונד מצויין, אבל מחיר גבוה

צחי הופמן, The gadget reviews

30.11.2020 / 7:48

ה-QuietComfort EarBuds הן האוזניות נטולות החוטים היוקרתיות החדשות של Bose. הן כוללות טכנולוגיית סינון רעשים אקטיבית (ANC), מיגון מפני גשם וטעינה אלחוטית. הן בין האוזניות היקרות ביותר שתמצאו בקטגוריה. אז איך איכות השמע?

האוזניות החדשות של Bose/יח״צ

לפני כמעט שלוש שנים הציגה Bose את האוזניות הנטולות חוטים (True Wireless) הראשונות שלה - SoundSport Free Wireless. האוזניות האלו היו מיועדות כמובן לספורט, לאחרונה השיקה החברה שני דגמים חדשים: Sport Earbuds וגם אוזניות נטולות חוטים ראשונות שלה, המיועדות להאזנה למוזיקה בשימוש יומיומי עם טכנולוגיית סינון רעשים אקטיבית (ANC).

חשיבה רבה בעיצוב של האוזניות

עוד לפני שאכתוב על העיצוב של האוזניות, אני חייב להתייחס לעיצוב הענקי של הנרתיק נשיאה של ה-QC Earbuds. מדובר בנרתיק העשוי פלסטיק קשיח, שאולי נבנה במטרה לשמור בצורה מיטבית על האוזניות (במקרה שהם יפלו מבניין ממש גבוה או משהו כזה), אבל לא נעים או לפעמים אפשרי להכניס אותו לכיס המכנסיים. מה שכן נחמד בנרתיק, שהוא מגנטי והאוזניות יושבות בו בצורה יציבה.

בעיצוב של האוזניות עצמן הייתה חשיבה רבה יותר, מדובר באוזניות מעט גדולות, אבל כאלו היושבות בצורה נהדרת באוזניים. הן נוחות, קלות ובזכות העיצוב המיוחד של מתאמי הסיליקון הרכים, הן גם נעימות. מתאמי הסיליקון נקראים StayHear Max והם מגיעים בשלושה גדלים ובעיצוב שטוח, הכולל קצה במבנה מטריה (עיצוב מעט פתוח יותר ממתאמי סיליקון אחרים). המבנה הזה נוצר במטרה ליצור בידוד אקוסטי. בצד השני של המתאם, קיים סנפיר רך, התופס את האוזניות בצורה טובה על האוזניים וגם מונע לחץ.

האוזניות החדשות של Bose. צחי הופמן,
חשיבה רבה בעיצוב של האוזניות/צחי הופמן

אומנם Bose השיקה לצד ה-QC Earbuds גם דגם ספורט, אבל הדגם הזה כולל בדיוק את אותו מיגון מפני מים - IPX4, המאפשר להשתמש בהן בגשם. אני לא רואה בעיה לצאת להתאמן עם האוזניות האלו, במיוחד שכבר יש להן מתאמי סיליקון ממש יציבים ונוחים.

עוד בוואלה!

כך תקבלו מנוי בחינם לשירות המוזיקה Apple Music

לכתבה המלאה

משטח מגע לשליטה באוזניות וחיישנים חכמים

ה-QC Earbuds כוללות משטח מגע, כאשר בגלל המבנה היחסית גדול ושטוח שלהן, נוח מאוד להשתמש בו. נגיעה כפולה באוזנייה הימנית מפעילה/עוצרת את השיר המתנגן או מאפשרת מענה/ניתוק שיחה. לחיצה ארוכה מקפיצה את העוזרת הקולית של הסמארטפון. האוזנייה השמאלית מאפשרת לבצע מעבר בין ההגדרות המועדפות לסינון הרעשים האקטיבי, כאשר לחיצה ארוכה מספקת גישה לאופציה המועדפת על המשתמש, מבחירה מתוך שתי אפשרויות: העברת שיר קדימה או האזנה למצב הסוללה. את ההגדרה לבחירה הזאת מבצעים מאפליקציית Bose Music. הפריע לי שאי אפשר לבחור שליטה בעוצמת הווליום וגם מעבר אחורה בשיר המתנגן, מבחינתי זה עדיף מכפתור המספק חיווי קולי על מצב הסוללה. אולי Bose תשפר את האופציה הזאת בעתיד דרך עדכון גרסה.

ל-QC EarBuds יש חיישנים המאפשרים להן לזהות את הכנסתן לאוזניים. מה שאומר שהשיר ייעצר ברגע שמוציאים את האוזנייה מהאוזניים ויתחיל לנגן שוב כאשר מחזירים אותן לאוזניים. החיישנים לא מפספסים ולא גורמים לאוזניות לחזור לנגן כאשר הן מונחות על השולחן (בעיה שנתקלתי בה בדגמים של יצרניות אחרות). עוד אופציה נחמדה שהחיישנים מאפשרים, היא מעבר למודעות לסביבה החיצונית, כאשר מוציאים אוזנייה אחת מהאוזן. מה שאומר, שבאותו רגע, האוזנייה הימנית או השמאלית (זאת שנשארה באוזניים), תכבה את הסינון הרעשים האקטיבי, כך שניתן לשמוע בצורה הכי ברורה את הסביבה החיצונית, בלי להרגיש שהאוזנייה אוטמת את האוזן.

האוזניות החדשות של Bose. צחי הופמן,
״משטח מגע לשליטה באוזניות וחיישנים חכמים״/צחי הופמן

זמן האזנה של 6 שעות וטעינה אלחוטית

הגענו לחלק הכי חשוב - איכות הצליל שה-QC Earbuds מספקות. קודם כל, Bose שילבה כאן בלוטות' 5.1 עם מבנה אקוסטי אשר עוזר ביצירת הצלילים הנמוכים. על מנת לספק את הבאס המוצלח, Bose השתמשת באקולייזר פנימי המסייע לצלילים הנמוכים והגבוהים להישמע היטב, גם כאשר מאזינים למוזיקה בעוצמה נמוכה. הצליל עצמו קריספי, חד, מאוזן וברור, גם בעוצמות גבוהות. מבחינת הסינון רעשים האקטיבי, לא הייתי מאוכזב, האוזניות הצליחו לעמעם בצורה טובה רעשים סטטיים ומונוטוניים והן גם כמעט שלא יצרו לחץ אוויר באוזניים. דיבורים של אנשים נשמעו היטב וכמעט שלא סוננו. ברגע שמפעילים מוזיקה, פחות מרגישים את זה. Bose מציעה דרך האפליקציה לקבוע את עוצמת הסינון רעשים האקטיבית וגם לקבוע רמות מעודפות למעבר מהיר דרך מגע באוזנייה השמאלית.

שיחות: ב-Bose אומרים שה-QC Earbuds תוכננו לשיחות טלפון, כאשר באוזנייה הימנית יש מיקרופון יעודי הקולט את קולו של המשתמש ומסנן את רעשי הרקע. עשיתי שיחות עם האוזניות ברחוב רועש ואכן האוזניות הצליחו להתמקד בקול שלי ומעט לעמעם את רעשי הרקע של הרכבים, למרות שהוא עדיין קיים, אבל כמשהו ברקע. כמובן שבמקומות שקטים יותר, איכות השיחות מוצלחת אפילו יותר ולא היו לי תלונות עם אנשים איתם דיברתי.

האוזניות מציעות זמן סוללה מכובד של 6 שעות, כאשר יחד עם הנרתיק נשיאה מקבלים 18 שעות האזנה. Bose מציעה טעינה מהירה של 15 דקות המספקת 2 שעות של מוזיקה. בנוסף, הנרתיק נשיאה כולל מחבר טעינה USB-C, טעינה אלחוטית שזה בכלל נהדר וחיווי באמצעות 5 נורות על מצב הסוללה.

עיצוב גס, אבל איכות שמע מצויינת

בשורה התחתונה, ה-QuietComfort EarBuds של Bose מציעות סאונד נהדר, סינון רעשים אקטיבי שעובד היטב ומתאמי סיליקון נוחים ויציבים. מצד שני, מדובר באוזניות גדולות ובולטות, הנרתיק שלהן עצום והמחיר עצמו גבוה. מחיר: 1,390 שקל (יבואן רשמי ניופאן).

  • עוד באותו נושא:
  • BOSE

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully