וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פי 5 יותר כניסות": הרכישות של הישראלים בחודש הקניות

הבלאק פרידיי והסייבר מאנדיי מאחורינו וזה הזמן לבדוק מה וכמה הישראלים רכשו, והאם הקורונה השפיעה על סל הקניות?

בשיתוף PandaZzz

בשנים האחרונות "מה קנית בבלאק פרידיי?" הפכה לשאלה שכמעט לא ניתן להתחמק ממנה בתקופה הזו של השנה. הישראלים, לא צריכים כריסמס או חג-הודיה כדי לקנות. ומסוף שבוע אחד, ישראל הפכה למעצמת קניות לחגים - אפילו שכאמור, אלו בכלל לא החגים שלנו. אז קניות בארץ או בחו"ל? נראה שהישראלים מעדיפים גם וגם.

כדי להבין מה ישראלים רכשו באמת, ואיך התקופה המוזרה שנקלענו אליה השפיעה על הבחירות שלנו, ביקשנו מרשת באג, מחלוצות הבלאק פרידיי בישראל ובעלת הדומיין הישראלי העונה לשם זה, לפרט על התנהגות הצרכנים שרכשו בישראל השנה ביחס לשנים קודמות. בגזרת חו"ל ביקשנו מחברת השילוח DealTas המעניקה כתובת מקומית לישראלים בארה"ב לספר מה קנינו (גם) מעבר לים.

אמיר מודן מרשת באג מציין כי "השנה היו עליות חדות במכירות באון-ליין, עלינו מ-15% רכישות באתר בשנה שעברה למעל ל-50% השנה עם פי 5 יותר כניסות לאתר, זאת על אף שמרבית החנויות נותרו פתוחות על פי חוק וקיבלו קהל". יניב קוטר מבעלי DealTas מוסיף ש "בחודשים האחרונים אנחנו עובדים בשלוש ואפילו ארבע משמרות יומיות כדי לעמוד בביקוש, עם הגעת ימי הקניות נערכנו לקבל חבילות מסביב לשעון, זהו בהחלט החודש העמוס ביותר שהיה לנו עם גידול של פי 3.5 משנה קודמת. הישראלים הקפידו לרכז קניות ולרכוש יותר מוצרים בכל רשת, להשוות מוצרים וגם סלי הקניות גדלו"

עוד בוואלה!

באות להתחרות באיירפודס: ג'ברה משיקה את ה-Elite 85t

לכתבה המלאה
מחסני dealtas בבלאק פרידיי. יח״צ,
מחסני DealTas מלאים בחבילות מחודש הקניות/יח״צ

בישראל, אחת הקטגוריות שעלה הביקוש בהם השנה הינה תחום הגיימינג, לרבות כיסאות, אביזרים משלימים ומשחקים. דווקא הקונסולות נמכרו באופן מתון הרבה יותר, ככל הנראה בשל השקת המערכות החדשות - XBox Series X וכמובן ה PlayStation 5 שנחטפה עוד במכירות המוקדמות, הרבה לפני שנחתה כאן וכמעט בלתי אפשרי להשיג אחת. מכאן ניתן להסיק שאנחנו אמנם אוהבים מבצעים, אבל מעדיפים לחכות ולקנות את הגאדג'ט החדש ביותר ולא להתפשר על דגם ישן יותר. "שלחנו כמה עשרות בודדות של PS5 בשבועיים האחרונים, המלאי גם כאן מצומצם מאד ורבים קנו דרך מוכרים פרטיים שהספיקו לרכוש ומכרו הלאה" מוסיף קוטר.

עוד תחומים שחלו בהם עליות היו שעונים חכמים, צמידי כושר ואוזניות Truly Wireless שנמכרו פי 3 משנה שעברה. מודן מציין ש"ההיצע גדל בשנה האחרונה וניתן למצוא אוזניות איכותיות גם בפחות מ 200 שקלים ושעונים וצמידים שהפכו למוצר מבוקש, אולי בגלל סגירת מכוני הכושר והרצון של רבים להקפיד על אורח חיים בריא, גם בתקופה הזו".

סמארטפונים תמיד היו מוצר מבוקש לאורך כל השנה, דווקא בתקופה זו לא מציינים בישראל שינוי משמעותי ומדובר בעלייה מתונה בלבד. בטלפוני הפרימיום מככבים סדרת הסמסונג S20 שהוצע יחד עם טלפון מדגם A11 מתנה וגם שובר קניות בסך 400 ש"ח. בדרג הביניים נמצאים שיואמי ו-realme שנכנסה השנה לישראל וכבר הספיקה למכור כאן אלפי יחידות בזמן קצר יחסית. נעדר כצפוי, האייפון 12 החדש בפרט ואייפונים בכלל, מפני שמוצרי אפל לא נמכרים בהנחות משמעותיות ובהעדר מלאי של טלפון הדגל, הרי שאין מה למכור למרות הביקוש הגדול. כל זאת לעומת ארה"ב, שם קל יותר לרכוש אייפונים ובמחירים טובים "אייפון 12 הוא ללא ספק הכוכב בשילוח מבין כל הטלפונים, אנחנו בכל יום שולחים עשרות יחידות לישראל" מציין קוטר.

realme x50 pro. מייקי לוי, מערכת וואלה!
מותג ״Realme״: הספיק למכור אלפי יחידות בזמן קצר/מערכת וואלה!, מייקי לוי

במהלך החודשים האחרונים הביקוש למוצרי משרד ביתי עלו במאות אחוזים, המפעלים בסין הפסיקו פעילות לכמה חודשים, מה שיצר חוסר במלאים של מדפסות, מצלמות רשת, נתבים ובראש הרשימה - מחשבים ניידים. לכן השנה לא ראינו כמעט בכלל פרסומים על מבצעים בתחום וזה עתיד להמשיך גם בתקופה הקרובה.

מבאג מוסרים ש"כל מחשב שמגיע - נמכר מיידית, גם מדפסות נמכרות באופן שוטף, אבל קשה מאד למצוא מחשב נייד במחירי מבצע. אנחנו מקבלים משלוחים על בסיס שבועי שנעלמים מהמדפים ואם מצאתם מחשב שמתאים לכם במחיר נוח - אל תחשבו פעמיים כי סביר שהוא כבר לא יהיה". גם בחו"ל הבעיה דומה, רק ששם ההיצע גדול יותר, ותמצאו בעיקר הנחות על דגמים בני שנה ומעלה. בשבוע אחד שלחה DealTas לישראל מעל ל-1,100 מחשבים ניידים. נציין שיש לשים לב להתאמת המחשב והאם האחריות שלו תקפה גם כאן וכמובן עניין המקלדת שיש לצרוב עליה אותיות עברית, מה שעלול לייקר את הקנייה.

ילד אוחז בעוזרת הקולית של אמזון, אלקסה. AP
גידול גם ברכישות עוזרות קוליות ורמקולים חכמים/AP

תחום נוסף, הבית החכם שהתפתח כאן בשנים האחרונות - מעוזרות קוליות, רמקולים חכמים, שואבים רובוטיים ועד מנורות שנשלטות באפליקציה. דווקא תחום זה מצטיין יותר בקניות מחו"ל, אך יש גם כוכבים מקומיים. על פי נתוני DealTas בחודש האחרון נשלחו לישראל מעל ל-1,900 רמקולי 'אלקסה' ו'גוגל הום' ומאות סטים של נורות חכמות. בישראל דווקא תחום השואבים הרובוטיים נותר ללא שינוי משמעותי, יחד עם זאת מציינים בבאג שמערכות הסאונד החכמות של SONOS המאפשרות האזנה על רשת ה WiFi הביתית והוצעו בהנחות של עד 500 ש"ח חוסלו כמעט לחלוטין. כך שניתן להניח שבכל הקשור לבית חכם, אנחנו יודעים להיות גם צרכנים חכמים יותר, להשוות וללכת על הדיל המשתלם לנו.

בעוד שלא ניתן לבדוק את סל קניות האלקטרוניקה בישראל באופן ודאי, הרי שבחו"ל ממוצע הקניות עמד השנה על 140$, עליה של 12% מהשנה הקודמת, והתפלגות סלי הקניות מתחת ל 75$ עומדת על 30% בלבד שממש צמצמו את הקניות שלהם על מנת להימנע מתשלום המיסים.

  • עוד באותו נושא:
  • אמזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully