וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעט מדי, מאוחר מדי: הציוץ ששבר את הרשתות החברתיות

רגב גור

11.1.2021 / 9:51

"איפה הייתם כל הזמן הזה? מדוע דווקא עכשיו? אינכם חושבים שמאוחר מדי לצנזר את טראמפ?" רגב גור תוהה מדוע רק עכשיו נזכרו הרשתות החברתיות לצנזר את טראמפ ולחסום אותו. הפעם זה נגמר בפריצה לקפיטול, ובפעם הבאה זה יכול להיגמר אחרת לגמרי

מארק צוקרברג עונה על שאלות של חברי הקונגרס בחקירה נגד פייסבוק/צילום: רויטרס

במקרה של מערכת היחסים בין דונלד טראמפ לבין טוויטר נדמה שגב הגמל עשוי מברזל ונחושת אך בכל זאת, השבוע, הגיע הקש ששבר אותו, או יותר נכון, סיום כהונתו של טראמפ: שני ציוצים שפרסם הנשיא שקצת מסרב לצאת. באחד, הוא מעודד את תומכיו ומכנה אותם "75 מיליון פטריוטים אמריקאים" וקובע: "לא יזלזלו בהם או יתייחסו אליהם בצורה לא הוגנת - מה שלא יהיה".

בציוץ השני מודיע טראמפ כי לא ישתתף בטקס ההשבעה של הנשיא הנבחר ביידן, שצפוי להתקיים ב-20 בינואר. בטוויטר טוענים שהציוץ הזה מרמז לכך שהבחירות לא היו לגיטימיות. בנוסף, טוענים ברשת החברתית, שעל ידי זה שטראמפ מדגיש כי הוא ייעדר מהטקס הוא רומז לתומכיו כי יוכלו לנהוג באלימות בלי לחשוש שהוא ייפגע.

עם היד על הלב, כשקראתי את הפוסט של מארק צוקרבג, לפיו הם חוסמים את חשבונותיו של טראמפ שמחתי. "איזה כיף, שסוף סוף אבא ואמא מתערבים בריב של הילדים, לפני שהם הורגים אחד את השני" מלמלתי לעצמי. ומאידך, קשה לי להסתיר את הרגשות המעורבים שלי, הרי בסופו של דבר, ישנה אמירה אחת של ענקיות המדיה: "אנחנו גדולים ממך נשיא ארצות הברית" ולמעשה גדולים יותר מכולם. אנחנו הבעלים של התנ''ך של ימנו, הסופרים, העורכים, הקוראים והמשווקים שלו.

מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, 23 אוקטובר 2019. רויטרס
מעט מדי, מאוחר מדי. החסימה של טראמפ ברשתות החברתיות/רויטרס

ועולות כמה שאלות נוספות מכל זה: איפה הייתם כל הזמן הזה? מדוע דווקא עכשיו? אינכם חושבים שמאוחר מדי לצנזר את טראמפ? פייסבוק וחברות גדולות נמצאות כעת בהליכים משפטיים וחוקתיים בגלל הרצון (של הדמוקרטים בעיקר) לפגוע בהן כדי לצמצם את הכוח המונופולי שלהם.

האם המהלך של פייסבוק הוא נסיון התחנפות? דעתי היא, שאם אתם חוסמים את טראמפ, תאלצו לחסום גם חשבונות אחרים, וזה פשוט לא ייגמר. מספיק לרפרף בעמוד הפייסבוק של "הצל" ולזהות בתגובות עשרות אנשים המסיתים בצורה ברורה לאלימות ולשנאת האחר. לא תחסמו אותם? הרי, מספיק כדור אחד על מנת להרוג וישנם יותר מדי בני אדם שידם קלה על ההדק ושלא נדבר על כמה היא קלה על המקלדת.


אין ספק - לא יזיק לטראמפ לשחרר קצת, לשבת ולקרוא ספר ולהתכונן לאזרחות במקום להלהיט את ההמון המתלהם בקלות אצבעותיו על האפליקציה של הציפור הכחולה, אך לא יזיק לנו לדעת שגם אנו שולטים במחשבות שלנו ולא מעצבים לנו את התודעה במאת האחוזים.

עוד בוואלה!

כיצד הגיע ל-Gett וההפתעה שתכננו לפני הקורונה: מארק און, מנכ"ל Gett בשיחה

לכתבה המלאה

לדעתי, במקרים כאלו, אתרי החדשות והרשתות החברתיות צריכות להחליט באופן ברור: אני מתערבת בשיח העולמי, אני מנצלת את כל הכוח שיש לי על מנת להכתיב את האג'נדה שלי או שאני כלל לא מתערבת ואחריי המבול. האמצע, של לא לבחור באף אחת מהאפשרויות עלול להיות קטלני. היום זו פריצה לגבעת הקפיטול ומוות מיותר של כ-5 בני אדם, השחתת רכוש ומחר, לא עלינו, זה רצח של פוליטקאים ואזרחים חפים מפשע נוספים.

הכותב משמש כמנכ"ל ובעלים של "נרטיב" - חברה לפיתוח עסקי ושיווק גלובליים

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully