וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו אילון מאסק המליץ: כל מה שאתם צריכים לדעת על Signal

תכירו את האפליקציה שעושה צרות לווטסאפ: אחרי שפייסבוק הודיעה כי ווטסאפ תתחיל להעביר אליה את נתוני המשתמשים, שומרי פרטיות ברחבי העולם יצאו נגד השירות. האלטרנטיבה המסתמנת: Signal שחרטה על דגלה פרטיות מלאה

בווידאו: אפל, גוגל, אמזון ופייסבוק נחקרו בקונגרס האמריקני על פגיעה בתחרות/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

אפילו אילון מאסק המליץ עליה: אפליקציית Signal צוברת תאוצה בשבוע האחרון, וזאת על רקע הודעת ווטסאפ כי תתחיל להעביר מידע אישי של המשתמשים לחברת האם, פייסבוק. המידע כולל ברובו נתונים טכניים, אך המשתמשים ברחבי העולם חוששים מהסוף לפרטיות בפלטפורמה ומחפשים אלטרנטיבות אחרות. בעבר זו הייתה טלגרם, אך כעת כולם מדברים על Signal שבשנים האחרונות נלחמה עבור פרטיות המשתמשים, והוסיפה פיצ'רים המאפשרים גלישה אנונימית ככל הניתן. מדובר באפליקציה חינמית, כשניתן למצוא המלצות של אדוארד ג'וזף סנודן, עובד לשעבר בסוכנות לביטחון לאומי (NSA) ומי שהתפרסם בהדלפת מידע סודי על תוכניות מעקב של הסוכנות, ולצידו גם המיליארדר אילון מאסק.

מהי Signal?

מדובר בשירות מסרים מוצפן שמאפשר קיום הודעות טקסט, שיחות קוליות ושיחות וידאו מוצפנות מקצה לקצה. למעשה, Signal לא שומרת מידע על המשתמשים, ואת ההודעות יכול לקרוא רק הנמען, גם לא בחברה. עוד החברה מאפשרת למשתמשים להגדיר כי אחרי פרק זמן קבוע, כל ההודעות ימחקו. הפרמטר היחיד שנשמר הוא מספר הטלפון, וגם בנושא זה החברה פועלת כדי להצפין. הבעלים של השירות הוא מוקסי מרלינספייק, קריפטוגרף אמריקני. האפליקציה פותחה על ידי קרן Signal שהוקמה ב-10 בינואר 2018, ואחד משותפיה הוא בריאן אקטון, אחד ממייסדי ווטסאפ, ואף השקיע 50 מיליון דולר בקרן.

עוד בוואלה!

התחלנו: איזה שינויים צפויים להיות באייפון 13?

לכתבה המלאה

מה ההבדל בין Signal לווטסאפ?

שיטת ההצפנה של Signal ווטסאפ היא זהה, אך פייסבוק אוספת לא מעט מידע כמו סטטיסטיקות, מטא-דאטה, כלומר איזה סוג סמארטפון, גרסת הסמארטפון ועוד. על פניו זה אולי נתפס כמידע זניח, אך מדובר במידע רגיש ששווה לפייסבוק לא מעט כסף, וגם מסכן את המשתמשים עצמם. כך לדוגמה, ווטסאפ אוספת את המיקום הנוכחי של המשתמש, רכישות שביצע בעבר, מידע פיננסי, אנשי קשר, נתוני שימוש, ועוד. בפייסבוק, המצב חמור הרבה יותר והמידע שמשותף כולל היסטוריית גלישה, היסטוריית חיפוש, אנשי קשר, מיקומים, רכישות, ועוד.

לאיזה מכשירים האפליקציה זמינה?

האפליקציה זמינה להורדה במכשירי iOS (אייפון ואייפדים), ומכשירי אנדרואיד. עוד היא נתמכת גם במחשבים כמו ווינדוס, מק ולינוקס. מרגע ההרשמה, ניתן להתחבר לאפליקציה מכל מקום ומכל סוג מכשיר, כך שניתן להמשיך להתכתב גם כשהסמארטפון כבוי, בניגוד לווטסאפ שעדיין לא מאפשרת זאת. האפליקציה זמינה להורדה בחנויות האפליקציות, וכיום היא מדורגת במקום הראשון, הודות לפופולריות העולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully