וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האיש למשימה": על המחליף החדש לג'ף בזוס

שלומי יצחק

3.2.2021 / 17:34

תעשיית ההיי-טק רעדה כשג'ף בזוס הודיע על פרישתו מתפקיד מנכ"ל אמזון. את החברה ייסד בשנת 1994, ואת תפקידו יחליף אנדי ג'סי, מי שכיהן כמנכ"ל חטיבת הענן של אמזון. שלומי יצחק, VP Head of Delivery ב- AllCloud, במאמר דעה על המחליף לבזוס

אנדי גסי מנכל AWS. יח"צ,
אנדי ג׳סי, מנכ״ל אמזון החדש שיחליף את ג׳ף בזוס/יח"צ

רגעים ספורים אחרי שאמזון הכריזה על הכנסות שיא ברבעון האחרון של 2020, הודיע המייסד ומנכ"ל החברה ג'ף בזוס כי החליט לזוז הצידה. בזוס הודיע ​​אמש במפתיע (ג') כי יעזוב את תפקידו כמנכ"ל החברה ברבעון השלישי של שנת 2021 ואת מקומו יתפוס ראש חטיבת שירותי הענן של החברה, אנדי ג'סי. נראה כי הנתונים המרשימים ויוצאי הדופן עליהם דיווחה החברה, הספיקו כדי לשכנע את המייסד ג'ף בזוס שהגיע הזמן להפקיד מישהו אחר בראש החברה ומה הזמן הטוב ביותר לכך, אם לא בשיא?

אמזון רוכבת גבוה מאוד כארגון הן מבחינת שווי שוק ורווחים רבעוניים והן מבחינת כל מה שקשור לסנטימנט המשקיעים. כל אלו היוו כנראה הזדמנות פז עבור המייסד לקחת צעד אחורה, כשהוא יודע שהארגון נמצא בידיים טובות. אך בעוד המהלך של ג'ף בזוס הצליח להפתיע רבים מסביב לעולם, נראה שהבחירה באנדי ג'סי היתה מפתיעה פחות. לאורך שני העשורים האחרונים המסלול שהתווה ג'סי ב-AWS, חטיבת הענן של אמזון, היה לא פחות מהיסטורי.

ג'סי, מי שהקים את AWS כמוצר בתוך אמזון, זכה לראות את המוצר הזה הופך לפלטפורמת הענן הגדולה בעולם, כזו המניעה תעשיות שלמות ברחבי הגלובוס ובדרך עוקפת שחקניות ענקיות ותיקות בשוק דוגמת מיקרוסופט ואורקל. קידומו מדגיש למעשה את החשיבות של שירותי הענן לעתידה של אמזון, ולמקום שאלו תופסים באסטרטגיית החברה העתידית. מי שהחלה כפלטפורמת סחר מקוון חלוצית בשלהי שנות התשעים, הפכה רק עשור לאחר מכן לחלוצה גם בתחום מחשוב הענן. אך מה שהחל כפעילות צידית, כאמור בהובלתו של ג'סי, הפך עד מהרה למנוע הצמיחה העיקרי שלה.

מינוי של ג'סי אמור להשרות את אותו הלך הרוח של חדשנות וצמיחה שהיה מנת חלקה של AWS על הארגון כולו. הוא אמור לייצר סינרגיה בין החטיבות השונות ולחזק את האקוסיסטם של אמזון כמו גם את היצע המוצרים שלה בשנים הקרובות. אל מול כל אלו יעמדו בפניו אתגרים רגולטורים לא פשוטים, בעוד אמריקה בוחנת את מעמדם של התאגידים הגדולים. אך ג'סי, שועל קרבות מנוסה, הוא בדיוק האיש למשימה, אדם שהצליח לייצר רשת של בריתות וקהילות גלובליות בחסות שירותי הענן של החברה. את אותן היכולות הוא ידרש כעת לרתום לטובת הארגון כולו.

הכותב הינו שלומי יצחק, VP Head of Delivery ב- AllCloud. בשנת 2020, הוכרזה החברה על ידי אמזון העולמית כשותפת השנה שלה בישראל בקטגוריית המעבר לענן.

  • עוד באותו נושא:
  • אמזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully