וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו: 5 טאבונים ביתיים במחירים של עד 3,500 ש"ח

12.2.2021 / 12:17

הסגרים הנמשכים וסגירת המסעדות הובילו את הישראלים לפתח תחביבים חדשים לרבות תחביבי בישול. קטגוריית מוצרי הצריכה הביתית רשמה נסיקה אדירה בזמן הקורונה, ואחד מהמוצרים שהרוויחו זהו הטאבון הביתי. בדקנו 5 טאבונים ביתיים במחיר של עד 3,500 ש"ח

הסגרים הנמשכים וסגירת המסעדות הובילו את הישראלים לפתח תחביבים חדשים לרבות תחביבי בישול. קטגוריית מוצרי הצריכה הביתית רשמה נסיקה אדירה בזמן הקורונה. לצד זה, אין ספק כי אחד מהמאכלים האהובים על הישראלים זו פיצה. בשילוב הדברים, יבואני הטאבונים בישראל רשמו זינוק אדיר במכירות, ובשיחות שערכנו עמם, נראה כי הביקוש עולה על ההיצע שזמין בישראל. למעשה, כבר לא צריך להוציא מעל ל-10,000 ש"ח כדי לרכוש טאבון, והיום הם נגישים מתמיד. בכתבה הבאה החלטנו לבצע סקירה של הטאבונים שנמצאים בשוק: החל מהניידים ועד לנייחים.

leo fontana. מייקי לוי, מערכת וואלה
עשרים פיצות יצאו ברצף, ואכן, היה אתגר לא קל עבור הבוחנים/מערכת וואלה, מייקי לוי

אל הסקירה הצטרף השף של חברת רסטרטו, יבואנית Mutti בישראל, וקמחים ייעודיים לפיצות ופסטות. איתי עומסי שהביא אותנו למצב מעט מורכב: הפיצות היו כל כך טעימות, אך מנגד היו כל כך הרבה מהן. כדי לבדוק את כל הטאבונים, איתי התפיח את הבצקים בצורה אחידה, כשהמבחן התחלק לשניים: סיבוב בצקים שהותפחו 48 שעות, וסיבוב נוסף והפעם עם בצקים שהותפחו 72 שעות. אל הבצקים, איתי שידך עגבניות של מוטי שהושרו מעל ליממה. מעל ל-120 שנים שמשפחת Mutti מגדלת ומייצאת את העגבניות האיכותיות ביותר, כשהרטבים מגיעים ללא תוספות סוכר וחומרים משמרים. אל המבחן הצטרפו מספר מצומצם של בוחנים, חובבי פיצות שהקריבו את עצמם לטעימות בלתי פוסקות של פיצות שהיה קשה להפסיק לאכול. את הטאבונים הדלקנו באותו הזמן, על מנת למודד: כמה זמן לוקח להם להגיע לטמפרטורת היעד (450 מעלות).

הטאבון הראשון שבדקנו: Surriento

הטאבון Surriento מיוצר באיטליה, והוא מגיע עם מבער גז עוצמתי במיוחד. עם זאת, הדלקת המבער נעשית בצורה ידנית, משמע אין לו מצת אלקטרוני. עיצובו יוקרתי מאוד ונראה כי הוא עוצב בעיקר כדי להיטמע בתוך מטבח החוץ. יש לזה כמובן יתרונות וגם חסרונות כמו העדר ארובה. הטאבון שאנחנו בדקנו הגיע בתצורה עם אבן Brick, שלטענת החברה זהו החומר האידיאלי לשימוש בפיצה נפוליטנית. על פניו, לטאבון יש את כל המאפיינים לספק תוצאה מרשימה כמו שטח פנים של 40X40 ס"מ, ולהבה עוצמתית. עם זאת, הוא מגיע ללא מכסה לחזית הטאבון, מה שדורש ממנו חימום מראש של 40 דקות לפחות עד שהאבן מגיעה לטמפרטורה הרצויה.

עוד בוואלה!

הצעד הבא של פייסבוק: פגיעה בפרטיות או שיפור חיי המשתמשים?

לכתבה המלאה
סורנטו. מייקי לוי, מערכת וואלה
רק חסר מכסה לחימום מהיר יותר ושמירה על הלהבה/מערכת וואלה, מייקי לוי

פיזור הלהבה נעשה בצורה טובה בתוך הטאבון, אך במידה והוא פונה לכיוון עם רוח, כיוון הלהבה עשוי להשתנות ואף לצאת אל מחוץ לטאבון. גם זה, יכול היה להיפתר באמצעות שימוש במכסה בחלקו הקדמי. עוד הוא מגיע ללא מד טמפרטורה, אף על פי שמדובר בטאבון נייח שגם שוקל בהתאם: 30 ק"ג, מה שהופך אותו לנייח. "הפיצה אפויה בדיוק במידה המושלמת, אוורירית מאוד אך כמעט ולא פריכה", כתב אחד הבוחנים. את הטאבון ניתן לרכוש תמורת 3,500 ש"ח ברשת כרמל דירקט.

טאבון מספר 2: ליאו פונטנה

על דגם ליאו פונטנה כבר הספקתי לכתוב סקירה, ומדובר באחד מהטאבונים הטובים ביותר שניתן למצוא כיום. הליאו פונטנה מיוצר באיטליה על ידי משפחת פונטנה המתמחה ביצירת טאבונים כבר מעל ל-70 שנים. בניגוד לטאבונים הניידים והקטנים, לטאבונים מסוג זה לוקח מעט יותר זמן עד שהאבן שמוט מגיעה לטמפרטורת אפיית הפיצה המומלצת שהיא 450 מעלות והוא ארך כ-25 דקות. הטאבון מגיע עם עם נפח גדול שמאפשר הכנת פיצה אחת או מספר מאפים, ואולי בניגוד לטאבונים האחרים, הוא מאפשר את אחד מהדברים החשובים ביותר: גישה נוחה להפליא למאפים או לפיצה. העיצוב מרשים, ונעשה שימוש בחומרים איכותיים במיוחד שמקנים גם בידוד נהדר, מכסה לחזית הטאבון על מנת לשמור על החום והחשוב ביותר: גישה לבורר עוצמת המבער בחזית הטאבון, הצתה אלקטרונית ושימוש בחיישן טרמוקפל שנועד לוודא שבמקרים בהם הלהבה כבתה בעקבות משב רוח, הגז לא יעבור למרות שהבורר נותר פתוח.

fontana. מייקי לוי, מערכת וואלה
הצטיין בכל הפרמטים/מערכת וואלה, מייקי לוי

מדובר באחד מהטאבונים הביתיים הטובים ביותר שניתן למצוא כיום, ומחירו המומלץ לצרכן עומד על 3,500 ש"ח אצל היבואן הרשמי, חזות למטבח. על הפיצה שיצאה מטאבון זה כתב לנו אחד הבוחנים "צבע הפיצה היה מושלם, הבצק היה פריך מאוד, אוורירי במידה ותחתית הבצק הייתה אפויה במידה". הודות לחומרים האיכותיים, התא הגדול הגישה הנוחה, וצריכת הגז הנמוכה שעומדת על 360 גרם, לשעה מדובר בטאבון מושלם שיספק לא רק להכנת פיצות, אלא גם למאפים אחרים עם עיצוב איטלקי שמוסיף למטבח החוץ. החיסרון היחיד: אל תבנו על לנייד אותו לטיולים בשטח, מפאת משקלו של 35 ק"ג וגודלו.

טאבון מספר 3: Ooni Koda

מדובר בטאבון הקומפקטי והקל ביותר שבדקנו. הוא מצויין לניוד ממקום למקום, ואם אתם מחפשים טאבון לטיולים ולבישול בשטח: הוא המושלם ביותר שבדקנו, אך גם יש פשרה אחת: הוא מגיע עם תא בגודל 12 אינץ', שמיועד לפיצה בגודל בינוני, וגובה התא מעט נמוך, מה שמקשה על אפייה של פיצות נפוליטניות הנוטות לתפוח כלפי מעלה. בחלק מהפיצות, הבצק העליון היה מעט שרוף, שכן הוא נגע בחלקו העליון של הטאבון. עם זאת, פיצות אחרות ודקות יותר, יצאו בצורה נהדרת. הטאבון נדלק על ידי מצת שנמצא בגב הטאבון, המדליק את המבער הממוקם בקצה הפנימי ביותר, ומספק להבה עוצמתית, וכחולה. לטאבון לקח 15 דקות להתחמם, לטמפרטורת היעד, זמן קצר בהחלט.

Ooni Koda 12. מייקי לוי, מערכת וואלה
קל, קטן וקומפקטי/מערכת וואלה, מייקי לוי

לטאבון אין מד טמפרטורה, ונראה כי הוא נעשה ונבנה מחומרים קלים במיוחד. עם זאת, הוא שומר על בידוד חום נהדר. לעיתים, היה נראה כי עוצמת הלהבה המרבית חזקה מדי ועשויה לשרוף את הפיצה, מה שדרש מאיתנו להוריד את העוצמה מעט. אך עם השימוש הבנו את הטאבון: להבה עוצמתית לחימום מהיר, ולהבה חלשה לאפייה. גם כאן, לטאבון אין ארובה, אך בשל פיזור הלהבה, רמת הפיח הייתה נמוכה. מדובר בטאבון נהדר שמיועד בעיקר למי שמטייל בחוץ, ולטעמי פחות למי שאופה בבית. "הפיצה הייתה אפויה ופריכה במידה, ואוורירית מאוד. הפיצה הייתה פשוט מדויקת", סיכם אחד הבוחנים. מחירו המומלץ לצרכן עומד על 1,890 ש"ח.

טאבון מספר 4: הרוקבוקס

ה-Rocbox הינו טאבון נייד מעט כבד שמגיע עם אבזור מושלם וכל מה שאתם צריכים כבר בקופסה: ווסת לבלון הגז, ומרדה המותאם בצורה מושלמת לפתח הטאבון, כך שלמעשה, הצרכן נהנה (כמעט) מהערכה המושלמת. הטאבון דורש מעט התעסקות, אך כל אדם ללא חוש טכני יצליח להתגבר על "ההתעסקות הזאת". כך למעשה, הוא מגיע עם מבער מפורק שאותו יש להרכיב ולפרק חלילה במידה ורוצים לנייד את הטאבון. ההפעלה הראשונית פשוטה, והוא מגיע לטמפרטורת היעד בתוך 15 דקות בלבד. עוד לטאבון מד טמפרטורה בצידו השמאלי, מה שהופך את הצפייה בו לפחות פרקטית, אך זהו עדיין יתרון שכן לטאבונים אחרים בקטגורייה (ניידים), כלל אין מד שכזה. כמצופה מטאבון בקטגוריה, הוא מגיע ללא ארובה, ורמת הפיח בחלקו העליון יחסית גבוהה.

רוקבוקס. מייקי לוי, מערכת וואלה
מצוין לפיצות נפוליטניות, וניתן גם לניוד/מערכת וואלה, מייקי לוי

בהפעלה הראשונה שלנו גילינו להבה צהובה, כשאנחנו רגילים בדרך כלל שלהבה של טאבון הינה בצבע כחול. הלהבה הצהובה נראית כאילו ישנה תקלה במבער, עם זאת ב-Rocbox מבהירים כי הלהבה הצהובה היא תקינה. הלהבה מתפזרת על חלקו העליון של הטאבון, מה שמעניק אחידות די טובה לפיצה ודורשת התעסקות יחסית מינימלית עם הפיצה בתוך הטאבון. מדובר בטאבון נהדר שעושה עבודה טובה בעיקר עבור מי שמחפש לאפות פיצות נפוליטניות בבית, הודות לתא אפייה רחב וגבוה. הניוד שלו מעט מאתגר, גם בשל המשקל שעומד על 20 ק"ג וגם בשל הדרישה לפרק את המבער בכל ניוד שכזה. "הפיצה הייתה אפויה במידה, לא כל כך פריכה אך מאוד מאוד אוורירית", סיכם אחד הטועמים. המחיר המומלץ לצרכן עומד על 2,490 ש"ח.

טאבון מספר 5: במבי

גם טאבון מספר חמש מגיע מ"חזות למטבח" ולמעשה מדובר בדגם דומה לטאבון "ליאו פונטנה". הוא פותח על ידי "חזות למטבח" ונועד כדי לתת מענה למי שמחפש טאבון איכותי, עם מינימום פשרות, ואפשר להגיד שהוא דומה במאפייניו לטאבון מספר 2, ואפילו כמעט וזהים. הליאו פונטנה וה"באמבי" חולקים תא פנימי זהה לרבות שימוש באבני שמוט איכותיות ומבער. הארובה של הבאמבי מגיעה עם ווסת סגירה ופתיחה, מה שעוזר לשמירה על חום, עם זמן חימום של 25 דקות כשהארובה והדלת סגורים. מבחינת התוצאות, הן כמעט וזהות וכאמור - ההבדלים לצרכן הפרטי כמעט ולא קיימים. את הבאמבי ניתן לרכוש תמורת 2,900 ש"ח, מחיר זול בכ-600 ש"ח משל הליאו פונטנה, מה שהופך אותו לנגיש עוד יותר.

במבי. מייקי לוי, מערכת וואלה
תמורה מצוינת למחיר/מערכת וואלה, מייקי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully