וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק נגד אוסטרליה: ביטלה את האפשרות לפרסם חדשות בגופי תוכן במדינה

באוסטרליה עובדים על חקיקה שתחייב את פייסבוק לשלם לגופי התוכן עבור החדשות שמתפרסמות בפלטפורמה. בתגובה, פייסבוק חסמה את האפשרות לפרסם חדשות בתוך אוסטרליה. ראש ממשלת אוסטרליה: "ענקיות הטכנולוגיה שחושבות כי הן גדולות יותר מממשלות"

בווידאו: אפל, גוגל, אמזון ופייסבוק נחקרו בקונגרס האמריקני על פגיעה בתחרות/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

פייסבוק הודיעה: משתמשים באוסטרליה לא יוכלו לשתף חדשות בפלטפורמה. ההודעה של פייסבוק באה על רקע הצעה של ממשלת אוסטרליה, שתאלץ את ענקיות הטכנולוגיה לשלם לחברות התוכן בגין התוכן שמשותף בפלטפורמות. "החוק שהוצג באוסטרליה לא לוקח בחשבון את היחסים שלנו עם המוציאים לאור", כתב קמפבל בראון, סגן נשיא לשותפיות חדשות עולמיות בפייסבוק. "בניגוד למה שטענו, פייסבוק לא גונבת תוכן חדשותי. מוציאים לאור בוחרים לשתף את סיפוריהם בפייסבוק ואני מקווה שבעתיד, נוכל לחזור לשתף חדשות באוסטרליה עבור האנשים", הוסיף.

במהלך דיון שהתקיים בחודש ינואר בסנאט באוסטרליה, פייסבוק איימה בחסימת תוכן במדינה, במידה והצעת החוק שתחייב אותה לשלם למפרסמים תהפוך לחוק. גוגל איימה באותו הדיון להשבית לחלוטין את מנוע החיפוש באוסטרליה, אך עוד בטרם הצעד של פייסבוק, גוגל בחרה לחזור בה ובמקום לעזוב את אוסטרליה, נראה כי היא מעמיקה את היחסים עם מפרסמים. גוגל ו"News Corp" (תאגיד חדשות מקומי הכולל חלק ניכר מכלי התקשורת האוסטרליים), הודיעו על הסכם לשלוש שנים, במסגרתו ענקית הטכנולוגיה תשלם ל-News corp עבור התוכן.

מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, 23 אוקטובר 2019. רויטרס
צעד לגיטימי או צעד פסול שיפגע באזרחי המדינה?/רויטרס

הגזבר הראשי של אוסטרליה, ג'וש פרידנברג תיאר את פעילותה של פייסבוק כמזיקה למדינה, וכינה את החקיקה הפוטנציאלית "רפורמה חשובה". לצידו, הגיב גם ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, ומתח ביקורת על ההחלטה ואמר כי היא משפיעה על "שירותי מידע חיוניים בנושא שירותי בריאות וחירום, וכעת נמנע מהם לשתף פוסטים בדפיהם". איסור פרסום התוכן השפיע על עמודים כמו שירותי כבאות אש, ארגוני צדקה וכמובן - אתרי חדשות.

עוד בוואלה!

75 שנה למחשב הראשון: ממחשב בגודל של חדר ועד לעתיד המחשבים הקוונטים

לכתבה המלאה

"פעולות אלה רק יחזקו את כך החשש שמביעות המדינות כלפי ההתנהגות של ענקיות הטכנולוגיה שחושבות כי הן גדולות יותר ממשלות, והכללים לא צריכים לחול עליהן", כתב מוריסון בעמוד הפייסבוק שלו. "הם אולי משנים את העולם, אבל זה לא אומר שהם מנהלים אותו", הוסיף. "החקיקה החדשה תקבע תקדים שבו הממשלה מחליטה מי מתקשר בהסכמי תוכן חדשותיים, ובסופו של דבר, כמה כסף מקבלת המפלגה מהשירות החינמי", אמר וויליאם איסטון, דירקטור מנהל בפייסבוק אוסטרליה וניו-זילנד. "כחלק מהתוכניות שלנו להשקיע בגופי חדשות, אנחנו נקבע עדיפות להשקעות במדינות אחרות", הוסיף.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully