וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היה לנו חשוב להמשיך לפעול גם במהלך הסגרים": יניב ריבלין, מנכ"ל Bird בפודקאסט "טק טוק"

4.3.2021 / 12:56

חברת Bird שמובילה את עולם הקורקינטים השיתופיים, חוללה מהפכה במעט זמן שהיא נמצאת ברחובות ישראל. מי שאחראי בין היתר על כניסתה, הוא יניב ריבלין מנכ"ל החברה שהתארח בפודקאסט "טק טוק" ושיתף את הסיפור מאחורי ההצלחה

ה-14 באוגוסט 2018 היה יום שסימן את תחילת המהפכה התחבורתית בישראל, כשחברת Bird, ענקית הקורקינטים האמריקנית השיקה לראשונה את שירותיה בישראל. כניסתה של Bird עוררה מחלוקת רבה, שכן החשש היה שמה הקורקינטים "יהרסו" את הנוף העירוני, הקורקינטים יגנבו והשירות יוביל לבלאגן גדול יותר מהתועלת שהוא יכול להניב. מנגד, הקורקינטים השיתופיים הביאו את המהפכה התחבורתית והמיקרו-מוביליטי, כלי תחבורה זעירים שנועדו לפתור את בעיית הקילומטר האחרון: מתחנת האוטובוס למקום העבודה. מאחורי כניסת Bird ישראל עומד יניב ריבלין, מי שמכהן בשלוש שנים האחרונות כמנכ"ל החברה בישראל.

על בירד שמע ריבלין לראשונה בזמן שישב עם חבר מארה"ב בשדרות בן גוריון. אז התאהב ברעיון. "אנחנו יושבים בשד' בן גוריון, מסתכלים על הקורקינטים והוא שואל אותי: 'מכיר את החברה בירד?', אז אמרתי לו שלא, אבל שזה יהיה מדהים בישראל. שם נדלקתי על הרעיון. הוא חיבר אותי לחבר שחיבר בסוף למישהו בבירד. שכנעתי אותם למה ישראל זה מקום מדהים להקים את Bird כשלוחה ראשונה. נפגשתי עם פטריק, הוא העובד הראשון מחוץ לארה"ב, והייתי העובד הראשון אחריו".

יניב ריבלין, מנכ״ל Bird. עידו איז׳ק,
יניב ריבלין, מנכ״ל Bird ישראל/עידו איז׳ק

ספר לנו על הרגע שקיבלת את ההודעה שמונית למנכ"ל Bird ישראל

זה היה רגע מרגש, הייתי בחתונה. זה היה ב-19 באפריל ב-2020, ממש בלילה בין ה-19 ל-20, היינו במדבר, אין קליטה. ב-1 בבוקר ב-20 באפריל. אני מוציא את הסמארטפון, פותח אותו ופתאום רואה הודעה מפטריק 'דיברתי עם טרוויס, מייסד בירד ויש לנו אוקיי בתל אביב. סיפרתי לכמה אנשים סביבי. דרך מאוד טובה לקבל החלטות, זה לשאול את עצמך על מה אתה רוצה לדבר עליו בארוחת ערב בשישי. אני חושב שמה שאתה רוצה לדבר עליו. הרגשתי שבאותו הזמן, על הסקאלה, בירד היה בסקאלה אחרת. אני לא אשכח שדיברתי עם אמא שלי והיא אמרה: 'אתה הולך להיות מנכ"ל של חברת קורקינטים?' אבל אני חושב שהיא גם הבינה את הפוטנציאל".

עוד בוואלה!

גוגל בהודעה דרמטית: תפסיק להציע פרסומות על בסיס היסטוריית הגלישה

לכתבה המלאה

"נלחמנו להשאיר את Bird פעיל גם בזמן הקורונה"

"בזמן הקורונה חשכו עיניי. הייתה ירידה של מעל 80%. יש לי טקס קבוע שאני פותח את הבוקר, רואה את הסטטיסטיקות ולראות את הירידות, ויכולת לדעת באופן בולט האם ביבי דיבר בערב לפני, האם משהו נסגר. כל דבר כזה אני רואה בנתונים ורואים את השינוי המיידי. זה הגיע בהפתעה כמו שזה הגיע לכולם. לא ידענו איך לאכול את זה בתהחלה. היו פה התלבטויות מה עושים, איך מתנהגים ולנו היה מאוד חשוב להשאיר את הקורקינטים פועלים. נלחמנו על זה והצלחנו להשאיר אותם כי אנחנו חלק מהמרקם העירוני של הערים. נלחמנו גם בחברה כדי להשאיר את זה. אף אחד לא ידע מה הולך להיות, היה כאוס. אמרנו שלא משנה כמה נסיעות יהיו, וידענו והיה ברור שנפסיד כסף, אבל האמנו שאנחנו חלק מהמרקם העירוני ואנחנו צריכים להיות פה באש ובמים. הודו לנו שהמשכנו להפעיל את השירות וזה נתן לאנשים להגיע ממקום א' למקום ב'. עשינו נסיעות חינם לצוותי חירום ואנשים יכלו להשתמש בנו כדי להגיע למקומות שהיו צריכים".

"אנחנו יוצרים את תחום המיקרו-מוביליטי"

תחשוב על זה: שלוש שנים מבחינת זמן זה כלום ותראה כמה שינויים היו. הקורקינטים משתפרים, אנחנו יוצרים את התחום הזה. בגישה שלי, אני רוצה להיות תמיד במקומות שעושים טוב לעולם ובעיקר לישראל ומקדמים אותם קדימה ובתחום שבאמת עושים את השינוי. לא חלמתי שאהיה מנכ"ל חברת קורקינטים ואני לא יודע מה יהיה הצעד הבא, אבל אני רוצה להיות בכל זמן להיות במקום שאני מרגיש ורואה את השינוי שקורה והמטרה שלי זה שיש לנו כל כך הרבה אתגרים, גם בישראל וגם בעולם, ואני רוצה להיות חלק מהשינוי הזה. זה מאוד מתחבר לרב תחומיות, אני מאמין שמנכ"ל טוב, מנהיג טוב - צריך שיהיה לו ניסיון בכל התחומים ובתחומים רחבים, על מנת לדעת להוביל שינוי", סיכם ריבלין.

להאזנה בספוטיפיי לחצו כאן
להאזנה באפל פודקאסט לחצו כאן

  • עוד באותו נושא:
  • bird

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully