וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצאות והתנדבויות: כך מציינים את יום האישה בחברות ההיי-טק

עודכן לאחרונה: 8.3.2021 / 12:49

החל מהרצאות ועד להתנדבויות בקהילה: חברות ההיי-טק הישראליות מציינות את יום האישה הבינלאומי עם תרומות לפורום מיכל סלה, התנדבויות והרצאות של נשים מעוררות השראה. כך מציינים את יום האישה הבינלאומי בחברות ההיי-טק

תעשיית ההיי-טק עדיין נתפסת כתעשייה גברית, והיחס בין נשים לגברים בחברות עדיין לא שוויוני. עם זאת, בשנים האחרונות נעשים מאמצים רבים שמתחילים החל מבתי הספר ועד לחברות עצמן, וזאת על מנת להביא לשילוב של יותר ויותר נשים לתעשייה. כבר היום אנחנו רואים יותר מנכ"ליות ומייסדות של ענקיות טכנולוגיה, בתקווה שהמגמה רק תמשך ותגדל. יום האישה הבינלאומי מתקיים היום (שני) וזו הזדמנות לראות כיצד מציינים את היום בחברות ההיי-טק.

ריסקיפייד: הרצאה מקוונת של רונית לב ארי ותרומה של 20 אלף ש"ח

השנה, לכבוד יום האישה, ריסקיפייד החליטה לשים דגש על נושא בוער בארצנו על מנת לעורר מודעות ולהביא לשינו אמיתי - אלימות נגד נשים. כחלק מקידום השיח, החברה תערוך הרצאה מקוונת של רונית לב ארי, קרימינולוגית וויקטימולוגית (ענף בקרימונולוגיה שעוסק בקורבנות של פשעים) המתמחה במניעת אלימות נגד נשים. החברה תתרום 20 אלף ש"ח לפורום מיכל סלה, שנרצחה בביתה ב-3 לאוקטובר 2019 על ידי בעלה.

עוד מסרו בחברה כי מתוך 600 עובדי ריסקיפייד בתל אביב, בניו יורק ובשנגחאי, יותר מ-45% אחוז הן נשים, כש-40% מהתפקידים הבכירים מאוישים על ידי נשים. ריסקיפייד לוקחת חלק ביוזמות שמעודדות נשים להיכנס לתחום הטכנולוגי דרך שיתופי פעולה עם ארגונים שמטרתם הגדלת הייצוג הנשי בהייטק ובתפקידים טכנולוגיים.

ריסקיפייד. יח״צ,
יתרמו 20 אלף ש״ח לפורום מיכל סלה/יח״צ

Syte: אירוע וירטאולי תחת הנושא: "הכישלון שבנה אותי"

חברת Syte, פלטפורמה לחיפוש ויזואלי, NLP ומערכות המלצה המבוססים על בינה מלאכותית לאתרי ecommerce, מונה כ-160 עובדים ועובדות שמתוכם 53% הן נשים. החברה מתמקדת ביצירת סביבה כוללת ומגוונת בה לנשים ניתנת האפשרות להתקדם ולהשפיע. בנוסף, החברה מעודדת את עובדות החברה לצמוח ולתמוך אחת בשנייה.

לכבוד יום האישה, החברה תערוך אירוע וירטאולי תחת הנושא: "הכישלון שבנה אותי" במסגרת האירוע, ארבע נשים ישתפו את הסיפור שלהן והחוויות שלהן בדרך להצלחה בפאנל מיוחד בהנחיית ליאור שפירא. המשתתפות הן: זו פלמנבאום (ZO FLAMENBAUM), מייסדת ומנהלת העצמה ב- School of Shine, חנה רדו, יזמית עסקים חברתיים, הדס אבידור גולדין, מעצבת גרפית ומנהלת קהילה בחברת CANVA, וליהיא פינטו, מייסדת שותפה של SYTE.

עוד בוואלה!

סמארטפון האנדרואיד הטוב ביותר: בדקנו את ה-S21 Ultra של סמסונג

לכתבה המלאה
syte. יח״צ,
אירוע וירטאולי תחת הנושא: "הכישלון שבנה אותי"/יח״צ

SISENSE: הרצאה וירטואלית של שושי ג'מבר

חברת SISENSE, משנה את הכללים בתחום המודיעין העסקי המסורתי על ידי מתן אפשרות לארגונים להטמיע ניתוחי נתונים בכל מקום- הן באפליקציות הפונות ללקוחות והן בתהליכי עבודה הפונים לעובדים.
אחד הערכים של החברה הוא "הכללה". על כן, 32% מכלל עובדי החברה הן נשים, ו- 45% הן בהנהלה הבכירה. ישנו מיקוד ארגוני בתהליכי גיוס, כאשר החלטות לגבי מועמדים מתקבלות רק אחרי שהם רואים מועמדים משני המינים. בנוסף יש קבוצות בסייטים השונים שאחראיות לקדם נושאים ופעילויות הקשורים לנשים.

לכבוד יום אישה השנה החברה יזמה הרצאה וירטואלית לכל הסייטים שלה בעולם של שושי ג'מבר. שושי היא אישה מעוררת השראה שהחלה את הקריירה שלה בהיי-טק כעובדת ניקיון בחברת סטארט-אפ, לימים התקבלה לתפקיד פנימי בחברה בתור בודקת תוכנה. לאחר פחות משנה, קודמה להוביל את צוות הבדיקות ותוך שנתיים לאחר מכן היא קודמה לתפקיד בכיר כמנהלת התפעול של מחלקת המובייל בחברה.

סייסנס. יח״צ,
הרצאה וירטואלית של שושי ג'מבר/יח״צ

SciPlay: התנדבות וסיוע לנשים

בחברת הסושיאל גיימינג SciPlay (סייפליי) בחרו לציין את יום האישה בהתנדבות ובסיוע לנשים שפחות שפר עליהן מזלן, באמצעות הירתמות לפעילותם של 3 גופים: תרומת בגדי נשים וילדים לעמותת "לא עומדות מנגד" אשר מסייעת נפשית וחומרית לנשים שיצאו ממעגל הזנות; אפיית עוגיות ועוגיות והעברתן לשמח ילדים ל"מרכז גליקמן", מקלט מוגן לנשים מוכות וילדיהן והירתמות למיזם "ג'ורג'ס" שמטרתו לשפר את חיי היומיום של מאות נשים ונערות בסיכון על ידי תרומה של מוצרי איפור וטיפוח.

סייפליי. ארן דולב,
התנדבות וסיוע לנשים/ארן דולב

אינקרדיבילד: ספר ילדים מקוון בשם "כדור הבדולח של סופי"

חברת אינקרדיבילד, חברת הייטק בתחום התוכנה, מקדמת נשים בתפקידים טכנולוגיים שונים לאורך השנה ומעודדת מודלינג נשי בתחום ה-TECH כבר מגיל צעיר. לקראת יום האישה יצרה ספר ילדים מקוון בשם "כדור הבדולח של סופי", מתוך מחשבה על ילדות ונשות המחר ובמטרה לחשוף ולעודד הזדמנויות לקריירה טכנולוגית בקרב ילדות. הספר מגולל את סיפורה של סופי, ילדה קטנה שקיבלה כדור בדולח ממגדת עתידות. בכל לילה בשבוע סופי הקטנה מציצה אל העתיד ורואה קריירה טכנולוגית אפשרית: מפתחת אתרים, מהנדסת, מנהלת אבטחת מידע ועוד.

באינקרדיבילד מאמינים שזהו צעד ראשון שיכול להכניס את הילדות לעולם הטכנולוגיה ולפתח להן את המודעות לנושא, כך שבפעם הבאה שישאלו מה הן רוצות להיות כשיהיו גדולות, הן ידעו ויזכרו שהן יכולות לעשות כל מה שהן רוצות. בראש החברה עומדת תמי מזאל שחר, וכן 50% מהתפקידים בשדרה הניהולית הראשית ובניהול הביניים בחברה מאוישים לינק לספר על ידי נשים. לאורך השנה פועלת החברה, שמפתחת כלים טכנולוגיים מתקדמים להאצת תהליכי פיתוח תוכנה ברשת המקומית ובענן, ומקדמת יוזמות למען קידום נשים בתעשיית ההייטק לרבות אירועים, ויוזמות בחברה, מפגשים עם נערות ולאחרונה, במסגרת מעבר משרדים, עשו מודלינג נשי בשמות החדרים, כאשר כל חדר במשרדים נקרא על שם אישה שעשתה שינוי משמעותי בעולם הטכנולוגי, בעבר ובהווה. הספר זמין מיידית לצפייה וקריאה ללא תשלום.

אינקרדיבילד. עידן אלדר,
ספר ילדים מקוון בשם "כדור הבדולח של סופי"/עידן אלדר

RapidApi: הרצאה של דנה חורב אלדן

לרגל יום האישה הבינלאומי, חברת RapidApi, המעסיקה כ-200 עובדים ועובדות במשרדיה בת"א ובסן פרנסיסקו, תקיים הרצאה שתועבר לעובדים במשרד ב-ZOOM של דנה חורב אלדן, מאמנת מוסמכת (PCC) וחברת סגל בבית הספר לאימון אדלריאן, בנושא "מדע הכוחות האנושיים". ההרצאה תעסוק בחוזקות אופי, אחד התחומים הנחקרים ביותר בפסיכולוגיה החיובית. מחקרים מראים שאנשים המודעים לחוזקות שלהם ומשתמשים בהם, חווים רווחה מוגברת, בעלי יותר אנרגיה ומגלים חוסן גבוה יותר. לפני ההרצאה העובדים הוזמנו לקחת חלק בשאלון מקוון אישי, אשר יציג בפניהם את נקודות החוזק האישיות שלהם.

פארק הייטק בר לב: הרצאה של עינת קפלן

פארק הייטק בר לב שבצפון יזם עבור עובדי הפארק וילדיהם, הרצאה של עינת קפלן, שהייתה אלופת ישראל ומקום רביעי בעולם בשייט בסירות מפרש בשנות ה-80 וה-90. ההרצאה שלה, "הדרך מילדות לאליפות", סוקרת את דרכה כספורטאית בינלאומית, כשהספורט הנשי בארץ היה רק בחיתוליו. ההרצאה נוגעת בהיבטים שונים כמו התמודדות עם אתגרים, הצבת מטרות, הגעה להישגים והתמודדות עם קשיים, אכזבות וכישלונות. האירוע יתקיים בתוך פארק הייטק בר לב ובאופן מקוון במטרה להוות רול מודלינג לצעירים וצעירות.

בנוסף, העצמת הנשים בפארק מתחילה כבר בתוך שדרת הניהול כאשר בראש פארק הייטק בר לב עומדת אישה. הנהלת הפארק מקפידה לייצר הזדמנויות ושיתופי פעולה אזוריים, על מנת לקדם אוכלוסיות מגוונות בתעסוקה בהייטק וביניהן נשים מכלל המגזרים, חרדיות וערביות, במטרה להגדיל את השתלבותן ותרומתן להייטק. במסגרת זו, השיקו סדרת פאנלים שנתית המייצרת שיח על ההייטק בצפון מנקודות מבט שונות. כמו כן הפארק השיק ומוביל פורום מנהלות גלילי, מכלל המגזרים "נשים בשביל הניהול", בשיתוף ארגון סופרסונס לטובת פיתוח אקוסיסטם פעיל של הייטק בצפון ולקידום המגוון התרבותי והמגדרי בענף ההייטק בישראל

Urban Place: חגיגה מלאת העצמה לאורכו של כל חודש מרץ

רשת מתחמי העבודה המשותפים Urban Place החליטו להקדיש את מאמציהם בדרכים יצירתיות למען יום אישה ותהיינה חגיגה מלאת העצמה לאורכו של כל חודש מרץ במתחמים השונים. במהלך החודש תתפרסמנה תמונה של הממבריות השונות ברחבי המתחם עם שמן, מסר מפיהן ופרטים בולטים עליהן - כמו כן שירה מור, ד"ר לפסיכולוגיה חברתית תעביר הרצאה על הסיבות שנשים מפחדות לבקש את מה שהן ראויות לו. בנוסף תתקיים הרצאה נוספת על גיוס נשים כמנהלות בהייטק על ידי שירלי גלז, מייסדת GOODFIT.

קפיטוליס: הרצאה של צמרת פירסט

חברת הפינטק קפיטוליס (Capitolis) שמפתחת פלטפורמת SaaS שתכליתה היא לעודד כלכלה שיתופית בין בנקים ומוסדות פיננסיים ובאמצעות הטכנולוגיה מניעה אופטימיזציה של משאבים פיננסיים בשוק ההון, ארגנה לעובדי החברה (גלובלי) הרצאה של צמרת פירסט - שמטרתה לקדם העצמה של נשים במקום המילה שוויון של נשים דרך סיפורה האישי.

בנוסף, קפיטוליס מאפשרת לכלל עובדי החברה בארץ ובעולם לבחור אישה משמעותית בחייהם, והחברה תשלח לאותה האישה הנבחרת זר פרחים בשם העובד. פעילות נוספת לעובדי החברה בארץ - סיור חווייתי ("פני אדם") במועדון הפוסיקט (לשעבר) בתל אביב, העוסק בהיסטוריה של המקום לצד דיון בנושאי לקיחת אחריות, מי אני מול החברה, וכיצד ניתן להוביל לשינוי חברתי ועוד.

בזק און ליין: אירוע סטנד-אפ עם הדר לוי

בזק און ליין, אחת מחברות ניהול המוקדים הטלפונים המובילות בישראל, תקיים אירוע מלא הומור וכיף עבור יום האישה ובו הקומיקאית הדר לוי תופיע בפני העובדות והעובדים. ההופעה תתקיים בזום וזאת על מנת לשמור על בריאות המשתתפים. השנה האחרונה הייתה מאתגרת עבור החברה שכן רוב עובדיה נאלצו לעבור מהבית על מנת ליישם תפקוד מלא ולהעניק שירות טוב לציבור. לכן מדובר היה באתגר טכנולוגי לא פשוט.

בזק אונליין. יח״צ,
אירוע סטנד-אפ עם הדר לוי/יח״צ

Coinmama: סיוע לעמותת KitePride

בחברת הפינטק Coinmama (קוינמאמא) בחרו לציין את יום האישה בסיוע לעמותת KitePride שמייצרת תעסוקה שיקומית לנשים ששרדו את מעגל הזנות וסחר בבני אדם. השנה, KitePride ממשיכה את דרכה של מאיה וישניאק ז"ל, וייצרה קולקציה ייחודית של מוצרים המשלבים את איוריה של מאיה. קוינמאמא רכשה עבור העובדים מסכות רב פעמיות אשר נתפרו בעבודת יד על ידי נשות העמותה ועל כל מסיכה רקום פרח שאיירה מאיה. מעבר למתנה עם המסר החשוב, חלק מהכנסות הקניה מועברות לעמותת "ל.א לאלימות נגד נשים".

אלעד: פעילות "נשות אלעד מעוררות השראה"

אלעד, חברת תוכנה מובילה בישראל מונה 1000 עובדים ב-5 מרכזי פיתוח. החברה יוצאת בפעילות לחודש מרץ "נשות אלעד מעוררות השראה". במסגרת הפעילות יבחרו עובדי אלעד אישה מקרב העובדות, שעוררה בהם השראה בשנה האחרונה. הנשים הנבחרות יזכו לתעודה ממוסגרת ובה כתובה הסיבה מדוע נבחרה כמעוררת השראה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully