וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שואב, שוטף ומייבש: האם מצאנו את המוצר המושלם?

עודכן לאחרונה: 9.3.2021 / 11:15

הוא מתיימר להיות שואב אבק, שוטף לרבות לכלוכים קשים ואפילו מייבש: ה-Bissel CrossWave נחת בישראל, ולא מעט חולי ניקיון וגם עצלנים שמחפשים את הפיתרון המהיר עשויים לראות אותו כמוצר פייבוריט בבית. אך האם הוא עומד במשימה?

קטגוריית שואבי האבק האלחוטיים נהנית מצמיחה מתמדת ואי אפשר שלא לנקוף את זה לזכות הענקית הבריטית, דייסון. אך אחרי דייסון, ממש כמו פטריות אחרי הגשם, החלו לנחות בישראל אינספור מותגים של שואבים אלחוטיים, שחלקם הצליחו להתבלט כמו השארק וחלקם פחות. לאחרונה נחת בישראל מותג מסקרן במיוחד שמיוצר בארצות הברית והפך לסיפור הצלחה של ממש. חברת Bissel עשתה לישראל עלייה באמצעות היבואנית המילטון שמייבאת לישראל את שיאומי. אך בניגוד לשואבים שרק שואבים אבק, ה-CrossWave cordless מתיימר לספק שלושה דברים: שאיבה, שטיפה וייבוש. אז האם מצאנו את המוצר המושלם?

כיאה לחברה אמריקנית, ה-Bissel מגיע בעיצוב מעט גס. אבל מצאתי בו לא מעט חן ואפילו קצת אלגנטיות. ה-CrossWave מגיע עם מוט שעליה ניתן להפעיל את השואב, כפתור נוסף לשינוי מצב בין פרקט לרצפה והדק שנועד להוצאת מים, תהליך עליו אדבר בהמשך. עוד הוא כולל בחלקו התחתון תא לאיסוף הנוזלים והאבק, ובחלקו האחורי נמצא תא להוספת מים ונוזל הניקוי המסופק בערכה. עוד אל ה-CrossWave מצטרפת תחנת עגינה שמשמשת גם כמתקן לניקוי המברשת (באמצעות לחיצה על הכפתור שנמצא במרכז השואב). החיסרון העיקרי הוא שלא באמת ניתן להשכיב אותו והידית איננה מתקפלת או נחצית לשניים.

Bissel CrossWave. יח״צ,
אבל למה אי אפשר לקפל אותו???/יח״צ

יוצאים לדרך

ה-CrossWave מתיימר להיות מוצר מהפכני, אבל האם הוא עמד במשימה שלשמה הוא יוצר, שטיפה וייבוש? בתור הערכה ניתן למצוא ליטר אחד מנוזל הניקוי שהחברה מייצרת בעצמה. ההסבר כיצד לשים את הנוזל, כמה ממנו וכמה מים מנגד, מאוד פשוט וברור. הוא גם תלוי בגודל המשטח, כך שחשבו על אלו שיש להם משטחים קטנים ועל אלו עם משטחים גדולים, מה שעוזר שהמים וחומר הניקיון לא "ישכבו" במיכל יותר מדי זמן.

ההפעלה הראשונית על ידי כפתור ההפעלה שעל הידית, תפעיל את המברשת ובעצם הוא יעבוד במצב שואב אבק. מבחינת שואב אבק, הוא עושה עבודה טובה אבל כשואב בפני עצמו הוא לוקה בשלל חסרונות כמו מיכל אחסון קטן, אי היכולת לשאוב מתחת לארונות או ספות וכאמור, העובדה שלא ניתן באמת להניח אותו על הרצפה, לתלות באמצעות מעמד או לקפל את הידית, וכמובן - הוא לא מגיע עם אביזרים לניקוי פינות ועוד. לכן, זו גם הסיבה שהוא נמדד כשואב, שוטף ומייבש, ולדעתי גם הסיבה שהוא עדיין לא בשל להחליף את השואב האלחוטי לחלוטין.

עוד בוואלה!

סמארטפון האנדרואיד הטוב ביותר: בדקנו את ה-S21 Ultra של סמסונג

לכתבה המלאה
Bissel CrossWave. יח״צ,
Bissel CrossWave/יח״צ

ועכשיו לשטיפה

לחיצה על ההדק תוציא את המים ומיד מריחים את הריח מהנוזל שנמהל במים, ריח טוב שעולה בכל הבית. ההפעלות הראשוניות היו מעט מאתגרות ואני משתמש עם קליטה מהירה, גם של מוצרים "מורכבים". במוצר כזה ראוי כי היבואנית תפרסם סרטוני הדרכה בעברית, שכן אני בטוח שאני לא המשתמש היחיד שלא הבין בהתחלה מה הוא עשה לא נכון וכיצד לתפעל את המוצר ולהוציא ממנו את המיטב. מיד אחרי שלוחצים על ההדק, המים מתחילים לצאת מהשואב ונדרש לעבור במהירות בינונית על הרצפה בבית. יש לציין כי הוא גם יכול לנקות שטיחים ופרקטים, אך לא בחנתי אותו בפרקטים ושטיחים, אלא רק על רצפה.

Bissel CrossWave. יח״צ,
מנקה כתמים מהרצפה, כמו גדול/יח״צ

הרצפה בבית שלנו נוטה להתלכלך במהירות בלתי הגיונית שלפעמים אפילו מתסכלת אותנו. ה-CrossWave הצליח לעשות עבודה טובה בניקיון הרצפה והצליח להתמודד גם עם לכלוכים שנדבקו לרצפה. האם הוא עמד במשימה והצליח להיות פיתרון טוב לניקיון עם דלי מים, מגב וסמרטוט? בהחלט, אבל עדיין יש כמה חסרונות. אחת מהבעיות שלא הצלחתי להבין האם אני עושה משהו לא נכון או שאני מפעיל אותו בצורה תקינה, היא שהוא משאיר המון סימנים של המברשת. גם כשעוברים שוב על המים עם המברשת, וגם כששוטפים ונותנים למים להתייבש, תמיד נשארים סימנים לא אחידים של המברשת, מה שדורש אחר כך לעבור עם סמרטוט יבש ולנקות. זה אחד מהדברים שהכי תיסכלו אותי עם המוצר הזה, שהוא כמעט מושלם.

Bissel CrossWave. יח״צ,
אי אפשר לגשת לפינות, תשכחו מלהגיע למתחת לספות והוא גם משאיר... קצת סימנים/יח״צ

ההפעלה של ה-CrossWave מתחלקת לשלושה "טקסים": הטקס הראשון שהוא בעצם למלא את המיכל עם המים ונוזל הניקוי, הטקס השני שהוא הניקיון עצמו והשלישי שהוא שטיפת המברשת בתחנת העגינה, וריקון המים המלוכלכים והאבק. זהו מאמץ יחסית מינורי לעומת למלא דלי מים, לשפוך חומרי ניקוי ולהשתמש במגב וסמרטוט ואחר כך לייבש. אך עדיין, זהו "טקס" שאי אפשר שלא להתייחס אליו, והוא גם דורש מעט חוש טכני. בתום הניקוי, יש לייבש את כל החלקים למשך 24 שעות. רוצים להשתמש בשואב במקרה "חירום"? אי אפשר. תאלצו להמתין. אני מצאתי כי בשימוש השוטף, לא באמת היינו צריכים אותו "למקרי חירום", אך אם מדובר בבית עם ילדים שנוטים ללכלך את הרצפה, אז תקוו שלא יהיו התקלות.

לא חף מבעיות, אבל פיתרון טוב

ה-CrossWave כמעט שם, הוא כמעט יכול היה להיות המוצר המושלם שאי אפשר בלעדיו. אם אתם הורים ילדים בוגרים או שאתם לא הורים ילדים, אתם תיהנו ממנו בהחלט, והוא יעשה חיים קלים ויספק הרבה שקט. אך אם אתם הורים לילדים קטנים שמלכלכים ללא הפסקה, אז השואב פשוט לא יספק את הסחורה. דייסון והמתחרים האחרים יכולים לנשום לרווחה, אבל בהחלט נראה כי העתיד טמון בשואבים שגם שוטפים.

אי אפשר כמובן גם להתעלם מהעובדה שהוא משאיר סימנים אחר כך, וגם מכך שהוא עדיין לא מחליף לחלוטין את השואב אבק. מדובר במוצר מבטיח שנראה כי עדיין לא אפוי לחלוטין, וכולי תקווה כי הדור השני יפתור את הבעיות הללו, ויהפוך את השואב, שוטף ומייבש למוצר המושלם שהוא מתיימר להיות. הוא כמעט שם, אבל עדיין לא. בכל זאת, למרות הכל, אנחנו מאוד התחברנו אליו, בעיקר בשל העובדה שהוא מספק פיתרון מהיר ומספיק טוב, עם מינימום מאמץ. ה-CrossWave Cordless נמכר ב-2,490 שקל ביבוא רשמי של המילטון.

  • עוד באותו נושא:
  • שואב אבק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully