וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב מנצח וחומרה מתקדמת: בדקנו את מסך הגיימינג של AOC

עודכן לאחרונה: 10.3.2021 / 16:01

תעשיית הגיימינג נוסקת, וכל מי שמייצרת מחשבים או אביזרים, סימנה את הקטגורייה מזמן. הקטגוריה שנחשבת ל"עשירה", מאפשרת ליצרניות להציע את החומרה הטובה ביותר שיש כיום. בדקנו מסך גיימינג של AOC שמגיע עם תג מחיר יחסית שפוי למה שהוא מציע

בשנים האחרונות קטגוריית הגימינג נמצאת בנסיקה אדירה, ואם זה לא מספיק, הסגרים ברחבי העולם הצליחו להקפיץ את הקטגוריה ששוויה מוערך בכ-138 מיליארד דולר. ענף הגיימינג נהנה מגידול מתמשך שמוביל את היצרניות הגדולות לספק מענה לקהל שמוכן לשלם כדי לקבל חומרה מתקדמת ואיכותית. בין החברות הללו, ניתן למצוא את AOC, ענקית הטכנולוגיה מטאיפיי שבשנים האחרונות עמלה על סדרת מסכי גיימינג מתקדמים. מדובר במסכים מתקדמים שחלקם כוללים את הטכנולוגיות העדכניות ואף פורצי דרך, וזאת בשעה שהמחירים יחסית נגישים בקטגוריית פרימיום שבקלות, ניתן לתמחר כל מוצר במחיר כפול, רק הודות לכותרת "גיימינג". בדקנו את המסך C27G2AE (כן, השם לא קליט), של AOC שמתיימר להביא איכויות מתקדמות ובמחיר יחסית שפוי.

מדברים ת'כלס, סולידי ולעניין

מאז ומעולם, הצבע האדום ברכבים סימן "מהירות", כשמד הסל"ד מתאמץ ומגיע לסקאלה האדומה, משמע הרכב מאיץ ומזנק קדימה, או שהוא לא סוחב בעלייה אם אתם נוסעים על רכב איטי ועולים את העליות של ים המלח. השימוש בצבע אדום נדד גם לעולם הגיימינג, והמסך בגודל 27 אינץ', שמעוצב בצורה קרבית, עם סטנד בעל שלוש רגליים, צבוע באדום בצורה עדינה. הפאנל דק במיוחד והיחס מסך-שוליים פנטסטי, עוד לא תמצאו כאן את הלוגו מתנוסס בענק, וטוב שכך. גם לא תמצאו כאן גם שימוש בלדים, וזה עוד יתרון מבחינתי. העיצוב סולידי ואלגנטי כשהמסך עצמו מעוקל בצורה עדינה, ועם קווי מתאר שמרמזים "גיימינג" ולא צועקים אותו, בדומה למתחרה הקוריאנית. אפשר להגיד שב-AOC העדיפו להתמקד יותר בתוכן ופחות במעטפת החיצונית, וזו מבחינתי נקודה לזכות החברה.

מסך AOC. מייקי לוי, מערכת וואלה!
עיצוב סולידי, רומז גיימינג אבל לא צועק/מערכת וואלה!, מייקי לוי

תמיכה בטכנולוגיית AMD FreeSync והיצע חיבורים יחסית מצומצם

המסך מגיע עם טכנולוגיית AMD Freesync כשהוא לא תומך ב-G-sync של Nvidia. מדובר בשתי טכנולוגיות שנועדו לספק חוויות צפייה ומשחק חלקות יותר, בעיקר במצבים של תנועה מהירה . אם תרצו, מדובר בטכנולוגיות ראשונות שסוף סוף מחברות גם בין המסך לכרטיס המסך. עם זאת, כדי ליהנות מהטכנולוגיה תצטרכו לרכוש כרטיס מסך של AMD, מה שפחות נפוץ בישראל, כשרוב הצרכנים עדיין נוטים ומעדיפים את Nvidia. בגבו ניתן למצאו היצע חיבורים יחסית מצומצם: רמקול, חיבור VGA מיותר, שעבר זמנו, חיבור DisplayPort ושני חיבורי HDMI. לא תמצאו כאן שקעי USB כמו אצל אחיו הגדול, וקצת חבל. עם זאת, סביר להניח שגם ככה לא הייתם משתמשים בכל חיבורי ה-USB שהמסך יכול להציע, לא כשמדובר בקהל של מוצרי גיימינג, ופחות בכזה שעושה שימושים משרדיים ומחפש רגע להטעין את הסמארטפון דרך המחשב, או לחילופין לחבר את המחשב הנייד דרך Type-C.

עוד בוואלה!

שואב, שוטף ומייבש: האם מצאנו את המוצר המושלם?

לכתבה המלאה
מסך AOC. מייקי לוי, מערכת וואלה!
היצע חיבורים יחסית מצומצם/מערכת וואלה!, מייקי לוי

היבואנית של AOC הלכה על כל הקופה, והחלה לשווק בישראל מגוון רחב של דגמים, כשהעוצמתי מביניהם מגיע עם זמן תגובה של 0.5 מילי-שניה וקצב רענון של 240 הרץ. עם זאת, קיבלנו את המסך "הפחות" טוב של החברה, שמגיע עם זמן תגובה של 1 מילי-שניה וקצב רענון של 160 הרץ. הפאנל של המסך מגיע בתוצרת VA ולא IPS, מתוך חשיבה על קצב רענון מהיר ונגיודיות גבוהה יותר. עם זאת, יש לו גם חסרונות: זוויות צפייה ומנעד הצבעים. בכל מה שקשור לזוויות הצפייה, המסך קעור, מה שפותר "את הבעיה" הזאת, ומנגד החברה מספקת מגוון רחב של פרופילים כמו מירוצים, FPS, RTS ושני מצבים מותאמים אישית. בפועל, מתקבלת חווית צפייה נהדרת, חדה, עם צבעים טובים כשבכל מצב משחק, מתקבל כיול צבעים מותאם אישית.

חווית המשחק עם המסך של AOC היא פנומנלית, וזאת עוד ללא שימוש ב-FreeSync של AMD. בין אם אתם משחקים עם מסך שלא מיועד לגיימינג, או כזה עם קצב רענון איטי יותר, וזמן תגובה של יותר מ-1 מילי-שניה, מרגישים בהבדל מיד. כדי לבדוק את ההבדל בצורה קיצונית, לקחתי מצד אחד מסך משרדי ומצד שני את המסך גיימינג של AOC וההבדל בלט בצורה יוצאת דופן. בין אם אתם גיימרים חובבים או מקצועיים כאחד, המסך של AOC ישפר את חווית המשחק בצורה משמעותית, ותגרום לכם לתהות איך לא השתמשתם במסך הזה עוד קודם.

מסך AOC. מייקי לוי, מערכת וואלה!
גיימרים חובבים או מקצועיים? זה המסך בשבילכם/מערכת וואלה!, מייקי לוי

בשורה התחתונה

את המסך תוכלו לרכוש תמורת 2,249 שקל בדינמיקה או 2,259 ברשת באג ואצל היבואנים הנבחרים. תמורת 200 שקל נוספים, תוכלו להשתדרג וליהנות מהמסך האימתני של החברה שמציע זמן תגובה של 0.5 מילי-שניות וקצב רענון של 244 הרץ. לטעמי, ההבדלים כה קטנים שמסך הקצה יספק תמורה טובה יותר תמורת פער מינורי. מדובר באחד ממסכי הגיימינג הטובים שניתן למצוא כיום, בלי הרבה דאווינים, ובלי הרבה "בלינג בלינג". סוף סוף, חברה שפשוט מספקת חומרה טובה ובלי תפאורה מוגזמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully