וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מחיר נוח יותר: בדקנו את ה-Galaxy S21 5G

צחי הופמן, The Gadget Reviews

עודכן לאחרונה: 17.3.2021 / 9:28

ה-Galaxy S21 הוא הסמארטפון הזול ביותר מבין שלושת מכשירי הדגל שסמסונג השיקה, עם פער של 1,600 שקל לעומת מכשיר הדגל, חומרה דומה ובעיקר השם המחייב שהוא נושא עמו, בדקנו את האח הקטן בסדרת הדגל

ה-Galaxy S21 אולטרה/יח״צ

סמסונג השיקה השנה שלושה דגמי Galaxy S21, בעוד דגם האולטרה היקר ביותר נמכר היום ב-4,450 שקל, דגם ה-S21 הבסיסי נמכר במחיר צנוע יותר של 2,850 שקל. מדובר בהפרש של 1,600 שקל, שהופך את סמארטפון הדגל של סמסונג לנגיש יותר בתג המחיר שלו, לעומת דגם הפרימיום.

בדגם ה-S21, בדומה לשאר דגמי הסדרה, אי אפשר למצוא בערכה מטען, אוזניות חוטיות, אין חיבור 3.5 מ"מ ואין אפשרות להרחיב את הזיכרון. טכנולוגיית הדור 5 ביחידה שאני קיבלתי לא עבדה, אבל בסמסונג ישראל ציינו שקיים עדכון גרסה שמאפשר את האופציה הזאת (היחידה שנמסרה לי לבדיקה היא Sample).

galaxy s21. צחי הופמן, מערכת וואלה!
הפרש של 1,600 שקל לעומת דגם האולטרה/מערכת וואלה!, צחי הופמן

עיצוב: הצבע סגלגל עם השמפניה נראה נהדר

למרות שלא מדובר בגוף זכוכית המספק תחושה יוקרתית, ה-S21 עדיין זכה לשיק אלגנטי בזכות הצבע הסגלגל שלו ומערך הצילום אשר נעטף בצבע שמפניה. גוף המכשיר עשוי פלסטיק עם מסגרת אלומיניום. היתרון של ה-S21 שהוא שוקל 169 גרם ולא כמו האולטרה המגיע במשקל כבד של 227 גרם. כמובן שיש כאן עדיין מיגון מפני מים בתקן IP68.

עוד בוואלה!

אפיקו-מן: גאדג'טים שווים לגבר

לכתבה המלאה

מסך: עדיין נראה נהדר

הבדל משמעותי בין שני המכשירים הוא המסך, בעוד האולטרה מגיע עם מסך 6.8 אינץ' ברזולוציה של 1440 על 3200 פיקסלים, כאן מקבלים מסך קטן יותר של 6.2 אינץ' ורזולוציה של 1080 על 2400 פיקסלים. שני המסכים מגיעים עם זכוכית מסוג גורילה גלאס Victus וטכנולוגיית Dynamic AMOLED 2X עם קצב רענון תמונה של 120 הרץ, אבל כאמור, יש הבדל ברזולוציה. כמו כן, יש גם הבדל בעוצמת התאורה האחורית - 1,300 ניטים לעומת 1,500 ניטים. עדיין התאורה האחורית טובה בשני הסמארטפונים ואיכות התצוגה, העומק והחדות נראים נהדר.

galaxy s21. צחי הופמן, מערכת וואלה!
מאפשר להתחבר בקלות למחשבים עם מערכת ההפעלה ווינדוס ולהשתמש באפליקציית Smart Things לשליטה במוצרים חכמים בבית/מערכת וואלה!, צחי הופמן

ממשק: אנדרואיד 11 והקלטת שיחות

ה-S21 מגיע עם אנדרואיד 11, כאשר מעליו מותקנת המעטפת של סמסונג - One UI 3.1, זאת מאפשרת להקליט שיחות, להציג שיחה מזוהה באמצעות שירות פנימי של סמסונג (עובד בצורה חלקית מאוד), להתחבר בקלות למחשבים עם מערכת ההפעלה ווינדוס ולהשתמש באפליקציית Smart Things לשליטה במוצרים חכמים בבית (כולל ממערכות אנדרואיד אוטו ברכב). כמו כן, המסך הצידי בו היו קיימים עד עכשיו שירותים כמו ביקסבי או סמסונג Daily, אשר הציגו כרטיסיות מידע שלא עזרו יותר מידי, הוחלפו כברירת מחדל בסמסונג Free. שירות המרכז חדשות ממקורות מידע שונים באמצעות חברת Taboola. זוהי אופציה נחמדה, אבל מה שיותר נחמד היא האפשרות להחליף אותה בגוגל Discover המציע עדכוני חדשות על פי הפרופיל האישי שלכם.

חומרה: סורק טביעות אצבע מהיר

בדומה לדגם האולטרה, גם כאן אנחנו מקבלים את מעבד הבית של סמסונג - Exynos 2100 עם 8 גיגה זיכרון עבודה ונפח אחסון של 128 גיגה (ישנה גם גרסת 256 גיגה). הסמארטפון הזה מהיר מאוד וכנראה שכל מה שתפילו עליו יעבוד בצורה מוצלחת. חיישן טביעת האצבע הממוקם מתחת למסך הוא סופר מהיר ומגיב במיידיות, פשוט כיף לעבוד עם חיישן כזה. הרמקולים הסטריאופוניים גם חזקים וברורים, כאשר התמיכה בדולבי אטמוס מספקת צליל עשיר יותר. כמו תמיד בסמסונג, יש כאן תמיכה ב-WiFi Calling עבור שיחות טלפון דרך רשת ה-WiFi. זהו יתרון אדיר שקיים היום בעיקר במכשירי סמסונג, אפל ו-LG בארץ.

בניגוד לדגם האולטרה, אין כאן תמיכה בטכנולוגיית UWB, אשר תעבוד בין היתר עם התג החכם של סמסונג - SmartTag Plus ותאפשר דיוק גבוה יותר במציאת המוצר וגם הכוונה אליו.

galaxy s21. צחי הופמן, מערכת וואלה!
חיישן טביעת האצבע הממוקם מתחת למסך הוא סופר מהיר ומגיב במיידיות/מערכת וואלה!, צחי הופמן

מצלמה: טובה אבל לא מצויינת

בתחום הצילום, סמסונג שילבה ב-S21 מערך של 3 חיישנים ולא 4 חיישנים כמו באולטרה. היא ויתרה בין היתר על חיישן המאקרו, מיקוד הלייזר וחיישן ראשי של 108 מגה פיקסל. ב-S21 מקבלים מערך של 3 חיישנים: 12 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי, מייצב אופטי ומפתח צמצם של f/1.8, חיישן 64 מגה פיקסל טלפוטו המציע זום היברידי כפול 3, מיקוד אוטומטי, מייצב אופטי ומפתח צמצם f/2.0. החיישן הנוסף הוא 12 מגה פיקסל לזווית צילום רחבה של 120 מעלות עם f/2.2.

כל הנתונים האלו מספקים תמונות חדות, כולל ביצועי בוקה נהדרים בהן הרקע מטושטש מאחורה. אומנם בצילומים בתוך הבית, אפשר להרגיש איך התמונה מתקשה לספק תמונות נקיות ומהירות, כך שכדאי לקחת את זה בחשבון. הצילומים בלילה יצאו לי מעט מרוחים והתקשיתי לייצר תמונות מוצלחות. אם מצלמה זה הדבר הכי חשוב לכם, אולי כדאי להשקיע באחד הדגמים היקרים יותר של ה-S21.

מבחינת צילומי סלפי, ה-S21 מגיע עם חיישן 10 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי ומפתח צמצם f/2.2. גם כאן מקבלים תמונות טובות מאוד באור יום, אבל במקומות סגורים הגירעון מופיע. ישנה גם אופציה למצב בוקה בסלפי שעבדה בצורה בינונית.

סוללה: ביצועי סוללה לא מספקים

בדומה לדגם האולטרה, גם כאן לא תקבלו ביצועי סוללה מספיק טובים (קיבולת 4000 מיליאמפר/שעה), אבל לפחות כאלו שאמורים להחזיק לכם יום שלם. הסוללה החזיקה לי משעה שמונה בבוקר ועד אחת עשרה וחצי בלילה ונשארו לי 18% אנרגיה (זמן מסך 3 שעות). ערכת המכשיר לא כוללת מטען, אבל המכשיר עצמו תומך בטעינה חוטית של 25 וואט ויש גם טעינה אלחוטית 15 וואט וטעינה אלחוטית הפוכה של 4.5 וואט (שתוכלו לטעון את האוזניות או לספק אנרגיה למכשיר של חבר).

בשורה התחתונה: תג מחיר נוח, אבל מצלמה טובה בלבד

בשורה התחתונה, ה-Galaxy S21 מציע תג מחיר נוח יותר משאר דגמי הסדרה, יש לו מסך קטן יותר באיכות גבוהה, אשר יקרוץ לאנשים שפחות מחבבים את הצגים הגדולים. המצלמה טובה, אבל לא ברמה של דגם האולטרה. המכשיר מציע ביצועים מהירים, סוללה ליום שלם והוא גם מגיע בצבע הכי יפה בסדרה - סגלגל עם שמפניה.

מחיר: 2,850 שקל

הסקירה פורסמה לראשונה ב-The Gadget Reviews

  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully