וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטהיטי, לבנון וטורקיה: ההיי-טקיסטים שעלו לסטארט-אפ ניישן

עודכן לאחרונה: 19.4.2021 / 9:53

ישראל ידועה כאומת הסטארט-אפ, ולא בכדי מתכנתים ומהנדסים חושקים להגיע לישראל כדי לעבוד בחברות הגדולות ביותר, ולפתח את הטכנולוגיות הבאות. לכבוד יום העצמאות ה-73, הבאנו את סיפוריהם של כמה מהעובדים בהיי-טק שעשו עלייה לישראל

מלבנון, טורקיה, ועד לאוסטרליה, טהיטי והפיליפינים: ישראל ידועה כאומת הסטארט-אפ, ולא בכדי מתכנתים ומהנדסים חושקים להגיע לישראל כדי לעבוד בחברות הגדולות ביותר, ולפתח את הטכנולוגיות הבאות. לכבוד יום העצמאות ה-73, הבאנו את סיפוריהם של כמה מהעובדים בהיי-טק שעשו עלייה לישראל, חלקם בשל בני זוג וחלקם בעקבות ההזדמנויות התעסוקתיות בישראל. אז איך זה לעשות את המעבר לישראל?

לעוד כתבות בנושא יום העצמאות ה-73:
שופינג של חלוצים: כך הפכו הישראלים מחסכנים לחיות שופינג
מקריית שמונה ועד אילת: מטס יום העצמאות של חיל האוויר בתמונות
חגים שרואים משם: "כשנמצאים בחו"ל, האהבה למדינה רק גדלה"

"הרגשתי שכולם שייכים, וזה נתן לי אפשרות להשתלב בקלות בחברה בארץ"

שם: מאדי גרשום
תפקיד: Senior ASO Analyst בחברת Moburst
מדינה: לבנון
כמה זמן את בארץ? 3 שנים

מדוע עלית לישראל?
"אני בעלת אזרחות אמריקאית אבל עברתי בחיים מספר מקומות מגורים במקומות שונים בעולם. אחרי האוניברסיטה חיפשתי מקום להתגורר בו לתקופה ארוכה. לפני מספר שנים ביקרתי בישראל והיא ישר קרצה לי, סיקרן אותי מאוד הרב תרבותיות בישראל. לדעתי, בישראל הרגשתי שכולם שייכים, וזה נתן לי אפשרות להשתלב בקלות בחברה בארץ".

איך ההבדלי מנטליות אם בכלל בין המדינות?

"הבדלי היו רבים ומשמעותיים! למדתי איך לתמרן בינהם, זה היה אתגר גדול אבל גם מאוד מהנה. הרגשתי ברת מזל שאני יכול לחוות כל כך הרבה דרכי חשיבה שונות: זה נתן לי אפשרות לראות את העולם מנקודות מבט שונות, ולבחור מה מתאימה לי".

זה היה קשה לבקר משפחה בחו"ל בגלל COVID 19, איך הרגשת כשאתה לא יכול לבקר את המשפחה שלך שגרה בחו"ל?

COVID 19 בהחלט היה מאתגר לכולם - איש לא נותר בלתי מושפע. באופן אישי, לא הצלחתי לראות את אחי או לחגוג אבני דרך משמעותיים עם משפחתי. זה היה קשה אך יחד עם זאת למדתי להעריך את ההווה ולהשקיע במערכות יחסים חדשות מסביבי. הגעתי לשכנים ולמכרים שהפכו במהרה לחברים קרובים ואפשרו לי להרגיש פה יותר מחוברת ושייכת למדינה.

"התאהבתי בישראל כיוון שהאנשים היו ידידותיים"

שם: ג'ולי סויסה
מדינה: אוסטרליה
תפקיד בחברה: מומחית תוכן ב-Plus 500
כמה זמן את בארץ? 12 שנים

מדוע עלית לישראל? פגשתי את בעלי, עידן, בעיר הולדתי בזמן שהגיע לחופשה לאחר שסיים את שירותו בצבא. עבדתי בתעשיית התרופות במטרה לטייל ברחבי אירופה ואנגליה. שנינו שמרנו על קשר למשך שנה, ואז החלטנו שהגיע הזמן שנפגש שוב בישראל.

התאהבתי בישראל כיוון שהאנשים היו ידידותיים, האוכל טעים והאקלים הים תיכוני היה אידיאלי. בשבע השנים הראשונות הייתי צריך להוכיח את הקשר שלי עם עידן מדי שנה כדי להישאר כאן ורק אחרי זה קיבלתי אזרחות.

היום, שנים עשר שנים אחרי, אני נשואה באושר לעידן ויש לנו שני ילדים. מאז שחייתי כאן התקדמתי בתפקידים שונים בנישות שונות, שם צברתי ניסיון ולמדתי מיומנויות חדשות. נכון לעכשיו, אני עובדת בחברת Plus500, ככותבת ובונה תוכן עם מערכות טכניות.

גולי אוסטרליה. יח״צ,
״התאהבתי בישראל כיוון שהאנשים היו ידידותיים״/יח״צ

איך הייתה שנת הקורונה בלי יכולת לבקר משפחה שגרה רחוק? "נסיעה לאוסטרליה היא בערך 30 שעות כולל עצירה בהונג קונג בדרך כלל, ואז נסיעה של 5 שעות נוספות לעיר הולדתי דרך אדמות חקלאיות. במהלך תקופת הקורונה, העובדה שלא יכולתי לבקר משפחה הייתה קשה במיוחד. למשל, את ימי ההולדת והחגים של הילד שלי ביליתי עם משפחתי האוסטרלית בסקייפ והרגשתי שילדי מפסידים זמן משפחתי יקר, שאכן אני מרגישה שהשפיע על מערכת היחסים שלהם. למרבה המזל, לאט לאט מסירים את מגבלות הנסיעה ואני מקווה שאוכל לבקר את משפחתי בקרוב!".

"בארץ אנשים הרבה יותר ישירים ופחות פוליטקלי קורקט, לטובה ולרע"

שם: רועי צרוונגורה
מדינה: אורוגוואי
תפקיד בחברה: מפתח BI בחברת וייסברגר.
כמה זמן אתה בארץ? 18 שנה

למה עלית לישראל?
"שילוב בין ציונות לחיפוש עתיד טוב יותר. עבור ההורים שלי זו הייתה העלייה השניה לארץ".

איך ההבדלי מנטליות אם בכלל בין המדינות?
"יש הבדלי מנטליות משמעותיים, אורוגוואי מדינה רגועה, אנשים רגילים לשגרה מסויימת ובאופן כללי לא מחפשים הרפתקאות ואטרקציות. בארץ יש מנטליות של פתירת בעיות ותקתוק, שמביאה גם לקצת לחץ ולזה שישראלים יותר נועזים, נוטים לנסות דברים חדשים ומחפשים אטרקציות. הבדל משמעותי נוסף הוא בישירות של אנשים, בארץ אנשים הרבה יותר ישירים ופחות פוליטקלי קורקט, לטובה ולרע".

רועי אורוגווי. יח״צ,
״עבור ההורים שלי זו הייתה העלייה השניה ״/יח״צ

איך הייתה שנת קורונה בלי יכולת לבקר משפחה שגרה רחוק? "מבחינתי הקושי הצטרף לקשיים אחרים שהיו במהלך התקופה האחרונה, ולאו דווקא תפס מקום מרכזי. מצד שני, אני שמח שביקור באורוגוואי חזר להיות אופציה".

"עליתי לישראל מתוך 'ציונות נטו'"

שם: ניל מאיירס
מדינה: דרום אפריקה
תפקיד בחברה: Full stack developer ב-Zoomin.
כמה זמן אתה בארץ: 5 שנים

למה עלית לישראל?
"עליתי לארץ לאחר שנציגים של מכללת הבינתחומי הגיעו ליוהנסבורג ושכנעו יהודים לבוא וללמוד בארץ. למעשה, עליתי לישראל מתוך "ציונות נטו".

איך הבדלי המנטליות אם בכלל בין המדינות?
"זו עובדה ידועה למדי שדרום אפריקה היא לא המקום הבטוח ביותר בעולם לחיות בו, והפשיעה והתחמושת עדיין בגדר נושא חם. הנושאים הללו לבדם מובילים לפער עצום באופן שבו אנשים חיים בהשוואה בין תל אביב ליוהנסבורג. בישראל ובתל אביב בפרט יש לי הרבה יותר חופש בחיי היום יום שלי. בין אם זה באמצעות תחבורה ציבורית לנסיעה או פשוט ליכולת ללכת עם הכלב שלי ברחוב".

ניל מאיירס. באדיבות המצולמים
ניל מאיירס/באדיבות המצולמים

איך הייתה שנת קורונה בלי יכולת לבקר משפחה שגרה רחוק: "לא לראות את בני משפחתי וחבריי קרוב לשנתיים זה באמת קשה. אין לי בכלל משפחה בישראל ככה שלמעשה המשפחה שלי פה כרגע זה רק החברים שצברתי במהלך השנים האחרונות שלי בארץ" עוד מוסיף מאיירס כי "למרות שזו סיטואציה קשה, אין לי ספקות בנוגע לעלייה שלי לארץ ישראל. בלי צל של ספק אפשר להגיד שבחרתי נכון שהגעתי לישראל ואין מאושר ממני על ההחלטה הזו"

"אהבתי את מזג האוויר ויש לי משפחה בארץ"

שם: איזל לוי
מדינה: טורקיה
תפקיד: מהנדס מידע ובינה מלאכותית ב-Explorium
מתי עלית לארץ? לפני שנתיים וחצי

למה עלית לישראל?
"זו הייתה הזדמנות טובות לתעסוקה, אהבתי את מזג האוויר ובנוסף יש לי משפחה בארץ".

איך הבדלי המנטליות אם בכלל בין המדינות?
"התרבויות דומות, ההבדל העיקרי הוא שהאנשים בישראל לחוצים ולא סבלניים".

איך הייתה שנת קורונה בלי יכולת לבקר את המשפחה שגרה רחוק?
"היה קשה לא לראות את המשפחה בתדירות שאני רגיל וגם שהם לא יכלו להגיע לבקר כאן בארץ. החברה אפשרה לי לטוס לתקופה ארוכה של כשלושה שבועות למשפחה ולעבוד משם וזה הקל על המצב".

איזל לוי. יח״צ,
״ההבדל העיקרי הוא שהאנשים בישראל לחוצים ולא סבלניים״/יח״צ

"ההבדל במנטליות בא לידי ביטוי בעיקר בבירוקרטיה"

שם: אבי אמויאל
מדינה: טהיטי
תפקיד: Customer Success Manager ב-Atera

למה עלית לישראל?
עשיתי עליה יחד עם משפחתי בשנת 2011 והשלמתי את לימודיי במרכז הבינתחומי. כמשפחה חשבנו רבות אם לעלות לישראל או לעבור לצרפת. צרפת זאת הייתה הבחירה הקלה כי שם נמצאת רוב משפחתי. לבסוף החלטנו פה אחד לעלות לישראל. אמא שלי מדברת עברית והיו לי כאן הרבה חברים מביקורים שלנו בארץ בקיץ.

איך הבדלי המנטליות אם בכלל בין המדינות?
"המעבר לישראל היה מאתגר מכיוון שהיינו צריכים להתאים את עצמנו למדינה חדשה לגמרי, לשפה ולתרבות חדשה. זה הלם תרבות גדול כשאתה באמת גר כאן מאשר כשאתה בחופשה. ההבדל במנטליות בא לידי ביטוי בעיקר בבירוקרטיה. היה לי מאוד קשה להתמודד עם בירוקרטיות כמו דואר, בנק, משרד הפנים, ביטוח לאומי ואפילו שירות לקוחות בחנויות או במסעדות".

"כשחייתי בלוס אנג'לס, שם הם ידועים בשירות הלקוחות המושלם שלהם, וטהיטי שבה כולם ידידותיים מאוד ומוכנים לעזור, ומתאימים את עצמם לאופן שבו הדברים מתנהלים, זה אחד החסרונות הגדולים בישראל. אני אומרת לחברים שלי שאני תמיד מופתעת לחיות במדינה שהמציאה את כיפת ברזל, וטכנולוגיות רבות אחרות ובכל זאת, הביורוקרטיה עדיין משנת 1948".

אבי אמויאל. יח״צ,
״המעבר לישראל היה מאתגר מכיוון שהיינו צריכים להתאים את עצמנו למדינה חדשה״/יח״צ

איך הייתה שנת קורונה בלי יכולת לבקר משפחה שגרה רחוק?
"בשנה האחרונה ועם משבר הקורונה היה לי מאוד קשה שלא לראות את משפחתי זמן רב. אני רגילה לנסוע לבקר את המשפחה שלי 3-4 פעמיים בשנה. למרבה המזל הצלחנו לבצע שיחות וידאו ולהישאר בקשר. בדצמבר הייתי אמורה לטוס ללוס אנג'לס לחתונה של אחי, אך לא יכולתי בגלל שלוס אנג'לס נכנסה לסגר. אמי, אחותי ואני נאלצנו להשתתף ולצפות בחתונה שלו באמצעות הזום. עכשיו כשישראל פתחה את השמיים, אני מאוד מקווה שאוכל לטוס ולבקר אותם!".

"האמת שהצלחתי להתרגל למנטליות. הישראלים הם ישירים יותר מהפיליפינים"

שם: ג'נט רנאדה
מדינה: פיליפינים
תפקיד: full stack developer בחברת Rumble

למה עלית לישראל?
"עליתי לישראל כדי לחיות עם בן הזוג הישראלי שלי, הכרנו בנסיעת עסקים שלנו לפיליפינים. ניהלנו מערכת יחסים מרחוק במשך 3 שנים עד שהחלטנו לחיות ביחד ובחרתי לעבור לישראל במקום שהוא יעבור לפיליפינים. התוכנית ארוכת הטווח שלנו היא לאחר שנפרוש לעבור לפיליפינים לגור באיים".

איך הבדלי המנטליות אם בכלל בין המדינות?
"האמת שהצלחתי להתרגל למנטליות. הישראלים הם ישירים יותר מהפיליפינים. בלי קשר, עבדתי בחברה רב לאומית בפיליפינים, כך שכבר נחשפתי להתמודדות ישירות עם עמיתים זרים".

איך הייתה שנת קורונה בלי יכולת לבקר את המשפחה שגרה רחוק?
"זה היה קשה. במיוחד בגלל ששתי אחיות שלי ילדו את בתקופה הזו אחרי שעזבתי את הפיליפינים. בגלל הקורונה, לא הספקתי לבקר אותם ולראות את האחיינים שלי באופן אישי. אני פשוט מאוד שמחה שהטכנולוגיה מאפשרת לנו לקיים שיחות ווידאו ואני יכולה לדבר ולראות אותם ואת החברים שלי. זה היה נורא אם היינו עדיין בתקופה בה לא הייתה טכנולוגיה כזו."

ג׳נט ראנדה. יח״צ,
״הישראלים הם ישירים יותר מהפיליפינים״/יח״צ

שם: קריסטין ואן דן בוס
תפקיד: Director of Global Field Marketing בחברת ControlUp
מדינה: הולנד
כמה זמן את בארץ? 20 שנים

למה עלית לישראל?
"נלדתי בהולנד לבית יהודי, אך על פי המסמכים מעולם לא נחשבתי יהודייה. מאז ומתמיד חיפשתי שייכות לעם היהודי ולכן החלטתי בגיל 24 להתגייר ולעלות ארצה. היה בי דחף אינסופי להיות יהודייה ולגור בארץ אף על פי שלא היה לי כאן איש. ומהרגע שהגעתי לכאן ידעתי שאשאר.
היום יש לי שני ילדים קצינים בצה"ל שמתגוררים איתי בקיבוץ בית ניר. המגורים בקיבוץ נתנו לנו את תחושת המשפחתיות והקהילתיות שמפצה על המרחק מהמשפחה האמיתית בהולנד".

איך הבדלי המנטליות אם בכלל בין המדינות?
"הפער במנטליות הישראלית להולנדית כיום ולילה. ההבדלים הם עצומים, כשרוצים לקבוע עם חברה בהולנד, פותחים יומן וקובעים לעוד שבועיים, בישראל מרימים טלפון ופשוט מגיעים. הספונטניות והגמישות מורגשות הרבה יותר ממקום הולדתי. אני מניחה שמכאן מגיעים גם ההבדלים בצמיחה האדירה של חברות הסטארטאפ הישראליות אל מול האירופאיות".

איך הייתה שנת קורונה בלי יכולת לבקר משפחה שגרה רחוק:
"שנת הקורונה הייתה מבלבלת מאד, גם את עבודתי בחברת קונטרולאפ, שמנהלת מערכי IT עבור ארגונים גדולים בעולם, התחלתי בעיצומו של סגר, כך שלא ראיתי את המנהל שלי ולא את המשרדים, גם הראיונות היו בזום. זו הייתה שנה לא פשוטה עבורי, לאחר שאמי עברה שני התקפי לב בשנה האחרונה ולא יכולתי לנסוע לבקר אותה. אבל האופטימיות קיימת, כי אחרי החיסון שקיבלתי אני עתידה לנסוע אליה בחודשים הקרובים לביקור, שהפעם יהיה יותר מרגש מתמיד".

  • עוד באותו נושא:
  • הייטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    8
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully