וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטפליקס מגיבה לאכיפת החשבונות המשותפים, ולא תאמינו כמה היא מפסידה

עודכן לאחרונה: 21.4.2021 / 12:52

נטפליקס הידקה את האכיפה בכל מה שקשור לחשבונות משותפים, בניסיון להציל "הפסדים" של מיליארדי דולרים שנגרמים משיתוף חשבונות. כעת החברה הודיעה כי היא "תקל" על המהלך. עוד אנליסטים העריכו כמה נטפליקס מפסידה מכך, ומדובר בסכומי עתק

מנכ״ל נטפליקס, ריד הייסטינגס/מייקי לוי

נטפליקס הידקה את האכיפה בכל מה שקשור לחשבונות משותפים, בניסיון להציל "הפסדים" של מיליארדי דולרים שנגרמים משיתוף חשבונות. כעת החברה הודיעה כי היא "תקל" על המהלך. "זה חייב להרגיש שזה הגיוני לצרכנים, ושהם מבינים את זה", אמר המנכ"ל המשותף, ריד הייסטינגס במהלך ישיבת הרווחים של הרבעון הראשון לשנת 2021. "הבדיקות שנחשפו מוקדם יותר השנה, נועדו גם להקל על תפיסת המשתמשים בנושא", הוסיף הייסטינגס. ההודעה של נטפליקס באה על רקע אי העמידה בתחזיות ההצטרפות לשירות, כשהמנייה שלה צפויה לרדת היום (רביעי) בשיעור חד, כשמיד עם פרסום הדוחות, צנחה המנייה ב-8 אחוז לאחר שעות המסחר.

נטפליקס פספסה את התחזיות שלה לצמיחת מנויים, ודיווחה בסוף הרבעון על 208 מיליון מינויים. אנליסטים ומשקיעם בוול סטריט תהו מהו הסכום שנטפליקס יכולה להכניס, אם הייתה מגבילה את שיתוף הסיסמאות. לאחרונה אנליסט בסיטיבנק, ג'ייסון בזינט, העריך כי החברה מפסידה מדי שנה 6 מיליארד דולר על כך שהיא לא מגבילה את שיתוף הסיסמאות.

גרג פיטרס, סמנכ"ל התפקידים והמנהל המוצר של נטפליקס, אמר כי החברה "בוחנת במשך זמן מה את שיתוף הסיסמאות", ותיאר את האכיפה כ"דרך לשפר את השירות ללא הרף". בשנה האחרונה נטפליקס מעדכנת את החבילות והמחירים בחבי העולם, כשהיא מתאימה חבילות ייעודיות לשווקים ספציפיים כמו הודו.

"שיתוף הסיסמה אצל חלק מהלקוחות עשוי להיות סימן לנאמנות וחיבה", ניסה פיטרס להסביר את תופעת שיתוף הסיסמאות. "זה יותר מאשר המחשבה שהלקוחות אולי חושבים שהם 'עובדים' על מערכת. זה בעצם איך שהם חושבים לחלוק את השירות עם בן משפחה או מישהו שהם אוהבים, כהוקרת תודה", סיכם.

צפייה בנטפליקס. ShutterStock
מפסידה 6 מיליארד דולר משיתוף הסיסמאות/ShutterStock

במרץ האחרון נטפליקס החלה לאכוף חשבונות משותפים, כשהציגה לחלק מהמשתמשים ברחבי העולם ""אם אתה לא גר עם הבעלים של החשבון, תצטרך חשבון משלך כדי להמשיך לצפות". דובר נטפליקס הגיב ל-BBC על ההודעה וציין: "הניסוי נועד כדי להבטיח כי אנשים שרשאים להשתמש בחשבון הנטפליקס, יעשו זאת". כך עולה כי מדובר בניסוי חדש של נטפליקס לאתר אנשים שחולקים את החשבון שלהם עם אנשים אחרים, או משתמשים ב"חשבון שיתופי", דבר שהוא אסור על פי התקנון של נטפליקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully