וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרב ג'וש": אלפים התקוטטו על הזכות להשתמש בשם בבדיחת רשת שיצאה משליטה

26.4.2021 / 23:57

ג'וש סווין הזמין את כל מי שחולק את שמו לקרב בו רק אחד יזכה להישאר עם השם ואחרים יאלצו לשנותו. מה שהתחיל כבדיחת רשת הפך למציאות כשהמוני ג'ושים התאספו בשדה נטוש בנברסקה עם מצופי ספגטי למלחמה על השם

ככה נראה הקרב של הג'ושים

כשג'וש סווין בן ה-22 החליט לשלוח ברשת הודעה לכל מי שחולק את שמו המלא ולהזמין אותם לקרב על השם, הוא לא האמין שמה שהוא ראה כבדיחה יהפוך לאירוע המוני עם אלפי משתתפים, מאות "ג'ושים" ורק אחד שיזכה להישאר עם השם.

ג'וש סווין, סטודנט בקולג' באריזונה, שלח באפריל לפני שנה הודעה בפייסבוק לעשרות אנשים שחלקו את שמו המלא וקרא להם להילחם על שמם. הוא כתב להם: "אתם בטח תוהים מדוע אספתי את כולכם כאן היום". אחד השיב לו: "בגלל שכולנו חולקים את אותו השם ...?". ג'וש המקורי השיב: "בדיוק" והוסיף: "ב-24.4.2021, שעה 12:00, נפגש בקואורדינטות האלה (40.8223286, -96.7982002). אנחנו נלחמים, מי שמנצח זוכה לשמור על השם. כל השאר צריכים לשנות את שמם. יש לכם שנה להתכונן. בהצלחה".

ההודעה הפכה למם שהופץ ברשת על אף שג'וש הודה בריאיון ל"לינקולן ג'ורנל סטאר" שזו לגמרי בדיחה ואין לו כל כוונה להוציא את הקרב הזה לפועל. אולם לפני מספר חודשים - ואולי לאור שנת הקורונה האחרונה - ג'וש החליט שזה דווקא רעיון לא רע לנסות להוציא את המפגש הזה לפועל ופנה שוב לאלו שחולקים את שמו. רובם לא השיבו, אך הוא התעקש, פירסם פרטים על האירוע ברשתות החברתיות וטס ללינקולן כדי לארגן אותו.

ככה זה התחיל:

ג'וש נקלע אז לבעיה כשגילה כי הקואורדינטות שבחר במקור באופן אקראי לגמרי "נחתו על אדמת בעל משק כלשהו, שלא הסכים לארח אירוע מגוחך שכזה", לדבריו. לכן הוא בחר קואורדינטות חדשות, המובילות לאזור הירוק של אייר פארק בלינקולן, נברסקה. ימים ספורים לפני "קרב ג'וש", ג'וש אמר ל"לינקולן ג'ורנל סטאר" שהוא עדיין לא בטוח אם מישהו יופיע.

יום הקרב המיוחל (שהיה בשבת האחרונה) - שנקבע כזכור שנה מראש - הגיע ולהפתעתו של ג'וש אלפים הגיעו למקום - מאות ג'ושים וחבריהם שהגיעו לתמוך. הג'ושים התבקשו להילחם זה בזה בעזרת מצופי ספגטי (נודל) ותועדו במגוון סרטונים מכים זה את זה במצופים.

זה התחיל ברגוע...

ואז זה קרה:

@wyan_rall

I saved some footage from the fight!

♬ original sound - Wyan

לפני שהקרב הגדול החל, שניים שחלקו את השם המלא - ג'וש סווין - התחרו זה בזה ב"אבן, נייר ומספריים" כדי לקבוע מי זכאי להישאר עם השם המלא. ג'וש סווין מאריזונה נלחם מול ג'וש סווין באומהה וב-KLKN-TV מדווחים כי ג'וש מאריזונה (יזם האירוע) זכה בקרב ותבע את שמו המלא ג'וש סווין. מיד לאחר מכן החלו הג'ושים שחולקים רק את השם הפרטי להילחם זה בזה.

בסרטונים ששותפו ברשתות החברתיות ניתן לראות את הנוכחים נלחמים במצופי ספגטי כשחלקם עוטים תחפושות של ספיידרמן או גיבורי מלחמת הכוכבים. חבריהם של הג'ושים עודדו את הלוחמים בקריאות "ג'וש! ג'וש! ג'וש!" ולבשו חולצות או הרימו שלטים עליהם נכתב "אני עם ג'וש", "צוות ג'וש", ו"קדימה ג'וש! נצח את ג'וש!".

שני הג'ושים שחולקים גם את שם המשפחה נאבקים:

עוד קטעים מהקרב:

בסופו של יום הוכתר מנצח מפתיע: ג'וש ווינסון ג'וניור, תושב לינקולן בן 5, שזכה בכתר של "בורגר קינג" וקיבל את התואר "ג'וש האולטימטיבי", כך דיווחו ב-ABC. הילד, המכונה "ג'וש הקטן", נצפה בסרטונים מורם מעלה בעזרת הקהל וזוכה למחיאות כפיים סוערות. הוא הגיע לאירוע מלווה באביו, ג'וש ווינסון האב, שסיפר לעיתונאים במקום כי ג'וש הקטן "יזכור את זה עד סוף חייו".

וזה ג'וש הזוכה:

במקביל ניצל ג'וש המקורי את האירוע כדי לגייס תרומות עבור בית החולים והמרכז הרפואי לילדים, המספק טיפול רפואי לילדים בלינקולן, נברסקה. גיוס התרומות, שנקרא "אגרות משפטיות שיעזרו לג'וש סוויינ'ס לשנות את שמם", הצליח לגייס 8,781 דולר עד ליל שבת. הם גם גייסו מזון שאינו מתכלה לארגון בנק המזון של לינקולן המסייע למשפחות נזקקות.

ג'וש סוויין, המארגן, אמר שהוא קצת מופתע מאיך שכל העניין התפוצץ: "לא ציפיתי שאנשים יגיעו ערוכים לקרב כפי שהיו", הוא סיפר לרשת KLKN-TV.

הוא צייץ מאוחר יותר בטוויטר: "תודה רבה לכל המתנדבים שסייעו ולתושבי העיר לינקולן על כך שהיו כל כך מסבירי פנים והפכו את האירוע הזה למדהים. אני עדיין מתקשה להאמין למה שקרה, אך נדהם מהתמיכה הנהדרת שקיבלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully