וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התכונה שתשנה את האייפון שלכם לנצח": העדכון החדש של אפל

עודכן לאחרונה: 27.4.2021 / 10:37

השינוי הכי גדול שהיה במערכת ההפעלה של אייפון, ושלא הושק באירוע המפתחים השנתי: בימים הקרובים אפל צפויה לשחרר את עדכון iOS 14.5 שיביא פיצ'ר חדש שטרם היה באייפון

בסרטון: האייפון 12 פרו של אפל/יח״צ

השינוי הכי גדול שהיה במערכת ההפעלה של אייפון, ושלא הושק באירוע המפתחים השנתי. הלילה (שלישי) אפל שחררה את עדכון iOS 14.5 שיביא סט של תכונות חדש שטרם נראו באייפון: אפשרות לבדוק אילו אפליקציות עוקבות אחרי המשתמשים, ולחסום אותן מלעשות זאת. הפיצ'ר החדש צפוי לשנות את חווית השימוש מקצה לקצה, וגם להקשות על תעשיות הפרסום.

הפיצ'ר החדש, ATT (App Tracking Transparency(, כלומר שקיפות במעקב אפליקציות, מכריח את המפתחים לבקש ממשתמשי האפליקציה שיספקו הרשאה "לעקוב" אחריהם, גם כשהם משתמשים בשירותים ואפליקציות אחרות לחלוטין. למעשה, הודות לפיצ'ר החדש, המשתמש יכול לאפשר גישת מעקב למפתח, או לסרב. במידה והמשתמש יסרב, האפליקציה תמשיך לעבוד כהלכה, אך ייתכן והפרסומות שיוצעו בה לא יותאמו אישית - מחיר זניח בקרב על פרטיות המשתמש.

אייפון. צילום מסך, צילום מסך
תתכוננו: התכונה החדשה באייפון/צילום מסך, צילום מסך

כצפוי, המתנגדת הגדולה ביותר של המהלך היא פייסבוק, שזעמה על הפיצ'ר החדש, וביקרה את המהלך של אפל, בטענה כי היא תפגע בעסקים הקטנים. זה נכון כי הפיצ'ר החדש יפגע במפרסמים קטנים, אך נראה כי פייסבוק היא זאת שתפגע יותר מכולם. בניגוד לאפל, העוסקת בחומרה ושירותים, פייסבוק עוסקת בפרסום. האפשרות לעקוב בצורה אישית אחרי כל משתמש עוזרת לפייסבוק לספק פרסום אישי וממוקד, אך מנגד גם פוגעת בפרטיות המשתמש.

עוד העדכון החדש מציע פתיחת האייפון עם ה-Apple Watch, שנועד להקל על משתמשי השעון והאייפון בעת עטיית מסיכות, אימוג'ים חדשים ועדכון משמעותי לסירי שיאפשר גם הגדרת אפליקציית סטרימינג חיצונית, שהיא לא אפל מיוזיק. כלומר, אם המשתמש יגדיר את ספוטיפיי כאפליקציית הסטרימינג, בכל בקשה להאזנה לשיר, סירי תפעיל את ספוטיפיי ולא את אפל מיוזיק. עוד אפליקציית Apple Maps זכתה לעדכון שיאפשר דיווחים בזמן אמת, בדומה ל-Waze. כמדי השקת גרסה חדשה, מומלץ להמתין מספר ימים לפני השדרוג, שכן לעיתים מתגלות בעיות בסמוך לשחרור הגרסה.

עוד בוואלה!

פאשלה או פרובוקציה? הסטרימרית השנויה במחלקת נחשפה בעירום. זה העונש שקיבלה

לכתבה המלאה

איך משתמשים בפיצ'ר החדש?

ברגע שהורדתם את iOS 14.5, שכאמור על פי הערכות תהיה זמינה בימים הקרובים, כל מה שצריך לעשות זה רק לפתוח את האפליקציה ולהמתין להודעה שתקפוץ על המסך ותשאל "האם אתם מאשרים מעקב או לא". עוד ניתן לשנות את ההרשאה על ידי כניסה להגדרות, פרטיות, מעקב, ושם לאשר לאפליקציות לבקש אישור למעקב. התכונה החדשה פועלת כברירת מחדל, אולם תוכלו לכבות אותה, למרות שכאמור, מדובר בפיצ'ר המשמעותי ביותר שהושק בשנים האחרונות באייפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully