וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסיפור של פורטר הוא לא טיפוסי": הצצה לחד הקרן ששובר את התבנית

עודכן לאחרונה: 29.4.2021 / 13:04

שלושת המייסדים של פורטר אינם אנשי תוכנה, זאת למרות שהחברה שייסדו מיישמת בינה מלאכותית ואלגוריתמים מתקדמים לשם מניעת הונאות באופן אוטומטי. לירון דמרי, מייסד ונשיא Forter מתארח בפודקאסט טק טוק מספר על הדרך להצלחה ומשתף מסר חשוב ומפתיע

שלושת המייסדים של Forter אינם אנשי תוכנה, הם לא שירתו ב-8200 ולא למדו בפקולטה כלשהיא למדעי המחשב, זאת למרות שהחברה שייסדו מיישמת בינה מלאכותית ואלגוריתמים מתקדמים לשם מניעת הונאות באופן אוטומטי. לירון דמרי, מייסד ונשיא Forter מתארח בפודקאסט טק טוק מספר על הדרך להצלחה ומשתף מסר חשוב ומפתיע: "אני מאמין בעובדה שלאנשים שדווקא לומדים מדעי הרוח, יש המון מה לתרום לעולם ההיי-טק". "טק טוק", הסיפורים האישיים מאחורי ההצלחות

כשחושבים על סטארט-אפים מצליחים, ובייחוד על חדי קרן, בדרך כלל חושבים על מונחים כמו 8200, מתכנתי על, ובוגרי מדעי המחשב, ובחלק מהמקרים - גם על מי שנולדו למשפחות הנכונות. במובן הזה Forter היא חיה מעט שונה, בעיקר ומאחר ומייסדיה לא ממש עונים על אף אחת מההגדרות האלו.

פורטר. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
פורטר, החד קרן ה-500/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

את חברת הסטראטאפ Forter (פורטר בעברית), מובילה עולמית בתחום מניעת הונאות סחר מקוון ואחת מהכוחות המניעים את מהפיכת האיקומרס העולמית בשנים האחרונות, הקימו שלושה: מיכאל רייטבלט, אלון שמש ולירון דמרי, אנליסטים ללא רקע מיוחד בפיתוח תוכנה, שחברו יחדיו להגשים את החזון שלהם להקמת מערכת אוטומטית למניעת הונאות אשראי המבוססת על יישומי בינה מלאכותית.

הפלטפורמה האוטומטית המלאה למניעת הונאה של Forter רותמת טכנולוגית AI חדשנית שפותחה בחברה, לטובת איתור פעילות הונאה בזמן אמת לאורך כל מסלול חוויות הצרכנים המקוונים. על ידי שימוש במידע שמגיע בזמן אמת מרשת הסוחרים העולמית הצומחת במהירות של החברה, כמו גם במחקרים ובמודלים חזויים של הונאה, הפלטפורמה של פורטר יכולה להתאים עצמה למעשה לצרכים הספציפיים של כל לקוח - ובמקביל לספק תובנות מעשירות ומעצימות החיוניות לגדילת עסקים מקוונים.

עוד בוואלה!

משתמשי אייפון? האפליקציה שמתיימרת להגן עליו

לכתבה המלאה
לירון דמרי. ויקטור לוי,
לירון דמרי, אחד משלושת מייסדי פורטר/ויקטור לוי

"טעות היא משהו שאנחנו מאמצים לחיקינו"

החברות הגדולות ביותר ברשימת ה Fortune 500 סומכות על Forter כפלטפורמה המרכזית שלהם למניעת הונאות, כשהחברה מדווחת על כי היא מגנה על עסקאות בשווי של למעלה מ-250 מיליארד דולרים מדי שנה אשר מתבצעות על גבי פלטפורמות הסחר והבנקאות מהגדולות בעולם. על לקוחותיה נמנים שבע מעשר חברות הנסיעות הגדולות בעולם, כגון Priceline, ו-Kiwi, מותגים מובילים כמו ריי-באן, ראלף לורן, וקלווין קליין, וחברות טכנולוגיה דוגמת Fiverr, Instacart ,HoneyBook ועוד מאות חברות מובילות נוספות. בינואר 2020 דורגה החברה כמובילת השוק במניעת הונאות מקוונות בדוח Frost Radar שהופק על-ידי חברת האנליסטים המובילה פרוסט & סאליבן.

אבל כל אלו מהווים את נקודת המוצא לשיחה שלנו עם לירון דמרי, מייסד ונשיא פורטר שסיפר לנו על המסע להקמת החברה, הקשיים, האתגרים ועל העובדה המעניינת ביותר שכאמור, אף אחד ממייסדי החברה אינו מתכנת. "אנחנו מדברים היום על סדר גודל של 250 מיליארד דולר עסקאות בשנה. זה בהחלט אחריות מאוד גדולה, ואני חושב שאחת מהדרכים, זו קבלה והבנה שאנחנו משתפרים תוך כדי, ואנחנו עושים את הכי טוב שניתן, אבל חלק מובנה בניהול סיכונים זו הטעות. הטעות היא משהו שאנחנו מאמצים לחיקינו, גם אם זה המפתח, גם אם זה האנליסט, ובעצם גרם לאיזושהי טעות בשיקול הדעת, אבל אנחנו יודעים שאנחנו במערכת שבה אנחנו רודפים אחרי מישהו חכם. אנחנו מנסים למנוע מהם לבצע את המהלכים של גניבה ולכן חייבים כל הזמן לדעת שהם יצליחו קצת, אנחנו רק צריכים לוודא שזה לא חוזר על עצמו, שאנחנו מונעים במקומות הגדולים המשמעותיים".

פורטר. אבי ראול,
"הסיפור של פורטר הוא לא טיפוסי״/אבי ראול

הנשק הסודי שלנו

דווקא בימים שבהם נסגרים פקולטות למדעי רוח ונראה כי הערך של אומנויות ולימודים שאינם מקצועות היי-טק מובהקים, פורטר היא ההוכחה לחשיבות הפקולטות האלו, ומראה כי גם משם, ניתן להקים סטארטאפ שמוערך ביותר ממיליארד דולר. פורטר הוקמה על ידי לירון דמרי, מיכאל רייטבלט, ואלון שמש. לירון ומיכאל נפגשו בתיכון בירושלים, ולאחר מכן פגשו את אלון. במרתף במרכז הארץ, החלו לפתח את פורטר, המובילה העולמית בתחום מניעת הונאות סחר אלקטרוני. הפתרון של החברה מוטמע באתרי הסחר המקוון של הקמעונאיות הגדולות בעולם ומטפל על מחזור עסקאות של למעלה מ- 200 מיליארד דולר ומגן למעלה מ-750 מיליון צרכנים ברחבי העולם מהונאות כרטיסי אשראי, גניבות זהות, השתלטות על חשבונות ועוד. את העוצמה הטכנולוגית הביא איתו סמנכל הטכנולוגיות יפתח גדעוני שהצטרף לחברה לפני 7 שנים.

"הסיפור של פורטר הוא לא טיפוסי. אלו לא מייסדים שהגיעו מתל אביב ועשו 8200. אני גדלתי בחצור הגלילית. אלון שמש גדל בכפר יונה ומיכאל הוא עולה שהגיע מסיביר בגיל 9 למעלה אדומים. זה לא סיפור שמתחיל כמו כל הסיפורים. אני איש חטיבת המחקר במודיעין, ואחר כך למדתי בעוונותיי פילוספיה. זה נשמע מילה גסה, אבל אני מאמין בעובדה שלאנשים שדווקא לומדים מדעי הרוח, יש המון מה לתרום לעולם ההיי-טק ופורטר מתאפיינת בכך שאחוז מאוד גדול ממי שעובד בפורטר הם דווקא קולנוענים, מעצבים, אמנים, מורים ועורכי דין שעשו את ההסבה ומה שהם מביאים זה הנשק הסודי, זו באמת היכולת לבוא ולשבור תבניות. כמובן שיש לנו את המפתחים שכותבים קוד, אבל היכולת לבוא ולהבין מה בן אדם רוצה או מה המשמעות של ההתפתחות בעולם, זו נגזרת של תפיסה הרבה יותר רחבה. לאנשים שהם לא מתכנתים יש המון מה לתרום בהיי-טק".

להאזנה באפל פודקאסט לחצו כאן, להאזנה בספוטיפיי לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully