וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקנא? חברות היי-טק שעובדות במקומות אקזוטיים

עודכן לאחרונה: 30.4.2021 / 8:42

השנה האחרונה הובילה לסגר עולמי וסגירת השמיים. בימים כתיקונם, חברות ההיי-טק הישראליות מציפות את נמל התעופה בן גוריון, כשעובדי התעשייה בדרך לכבוש את העולם. אך גם הפעם, התעשייה הצליחה להמציא עצמה מחדש, להתרחב בעולם וגם לגייס לקוחות ממקומות אקזוטיים במיוחד

גבר ואישה על גלשן סאפ. ShutterStock
הפלוס: עובדים עם מקומות אקזוטיים. המינוס: העבודה מרחוק/ShutterStock

בשנה האחרונה פוקדים את העולם סגרים מתמשכים, ובעוד שנראה כי מדינה אחת מתאוששת, מנגד נראה כי מצב התחלואה במדינה אחרת הולך ומחמיר. השנה האחרונה הובילה לסגר עולמי וסגירת השמיים. בימים כתיקונם, חברות ההיי-טק הישראליות מציפות את נמל התעופה בן גוריון, כשעובדי התעשייה בדרך לכבוש את העולם. הפעם, התעשייה הייתה צריכה להתגבר על הסגר העולמי, בניסיון להתרחב גם כשהשמיים סגורים. נראה כי זה עבד. 8 חברות שפתחו משרדים חדשים בעולם ואף גייסו לקוחות ממקומות לא שגרתיים כמו מאוריציוס, סיישל ועוד.

Atera: לקוחות מאיי המלדיבים, פורטו ריקו ועוד

לחברת Atera, אלפי לקוחות במעל 90 מדינות ברחבי העולם ביניהן איי המלדיבים, פורטו ריקו, לוקסמבורג וכו'. Atera מפתחת מערכות לניהול, חיזוי ומניעת תקלות מערך המחשוב של חברות, קטנות ובינוניות ועד לחברות גדולות רב-לאומיות. כחלק ממשבר הקורנה, בתקופה האחרונה, מאפשרת חברת Atera לארגונים לעבוד מרחוק ומייתרת את הצורך במשרד פיזי, ברמת התשתיות. כחלק מכך, מתאפשרת רציפות תפקודית לעסקים השונים בצורה מהירה ופשוטה מאוד. "בנינו מערכת קלה ונוחה לתפעול המאפשרת תמיכה ועבודה מרחוק. אנחנו מגייסים את הלקוחות שלנו דרך פייסבוק וגוגל וכך יכולים להגיע למגוון משתמשים בכל מקום בעולם" אמר אושרי מויאל, סמנכ"ל טכנולוגיות ומייסד-שותף.

מאוריציוס, הוואי וסיישל: Windward

בחברת ההייטק הישראלית Windward שפתחה טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית למודיעין ימי וניתוח סיכונים הרחיבו את הפעילות למדינות ייחודיות רבות בתקופה האחרונה ובהן מאוריציוס, הוואי, פיליפינים וסיישל. במדינות הללו מתקיימת פעילות ימית ענפה וכך הצטרפו בחודשים האחרונים לקוחות לשירות אותה מספקת החברה לניטור מודיעין בים. לצד אלה, החברה הרחיבה את משרדיה למקומות נוספים בעולם ובהם דובאי וסינגפור בחודשים האחרונים - וגייסה במקומות אלה מספרעובדים שעוסקים בתחומי המכירות, פיתוח עסקי וsem. בחברה מספרים שעל אף הקושי בטיסות חלק מעובדי החברה טסו בשנת הקורונה לחלק מהיעדים במטרה לתמוך בקליטת לקוחות חדשים של החברה, וכחלק מפתיחת המשרדים במקומות החדשים.

עוד בוואלה!

"הסיפור של פורטר הוא לא טיפוסי": הצצה לחד הקרן ששובר את התבנית

לכתבה המלאה

WSC Sports: משדרת את ליגת הקריקט בקאריביים

חברת ,WSC Sports שפיתחה פלטפורמת בינה מלאכותית מבוססת ענן ליצירת סרטוני וידאו קצרים בתחום הספורט באופן אוטומטי ובזמן אמת והפצתם לכל יעד דיגיטלי, פועלת עם גופי ספורט ענקיים. בין לקוחות החברה אפשר למנות את ה-NBA, הבונדסליגה הגרמנית, MLS, ESPN ועוד. חברת הספורט-טק מחזיקה למעלה מ-170 לקוחות במקומות שונים ומיוחדים בעולם - ליגת הקריקט בקאריביים, ליגת הכדורגל הבלארוסית, ליגת הכדורגל הדרום-קוריאנית, ליגת הכדורסל הרוסית, ליגת הכדורגל הפורטו ריקנית ועוד.
"מגפת הקורונה שנתה את תהליכי המכירה הרגילים" ציין דניאל שיכמן, מנכ"ל החברה, "אם בעבר פגישה פיזית הייתה כמעט הכרח כחלק מתהליך המכירה, מאז תחילת הקורונה העולם מרגיש קטן יותר ועסקאות גדולות נסגרות בשיחות וידאו בלבד - מה שעזר לחברה לגדול ללקוחות חדשים במקומות שונים בעולם".

wsc sport המנכ״ל. יונתן תמיר,
משדרת את ליגת הקריקט בקאריביים/יונתן תמיר

Trax: עיראק, ברמודה וג'מייקה

חברת Trax, שרשמה את הגיוס הגבוה ביותר בתולדות ההייטק הישראלי פועלת ב-90 מדינות, בניהן כמה שמות מפתיעים במיוחד: בחריין, טרינידד, סנגל, גאנה, הרפובליקה הדומיניקנית, ברמודה, האיים הקנריים, קמרון, קמבודיה , גאנה, ג'מייקה, אינדונזיה, ניגריה, מלזיה, אוזבקיסטאן ועוד.

החברה היא ספקית מובילה של פתרונות ראייה ממוחשבת וניתוחי מידע עבור קמעונאים. ראייה ממוחשבת חדשנית, לצד למידת מכונה ופלטפורמה המופעלת באמצעות Internet of Things הופכת תמונות מדף יומיומיות לתובנות עסקיות בזמן אמת, המוצעות ללקוחות החברה לייעול אסטרטגיית המכירה שלהם בחנות וניהול זמינות מוצריהם. החברה פועלת במטרה להפוך את עולם הקמעונאות הפיזי לדיגיטלי.

החברה נוסדה בשנת 2010 ע"י יואל בר-אל ודרור פלדהיים ולה משרדים מרכזיים בישראל, בסינגפור ובסן פרנסיסקו. לטראקס 20 משרדים בעולם שנותנים שירות למדינות השונות, כל ההתקנה וההטמעה מתבצעת מרחוק והתוכנה יושבת בענן כך שאין צורך בביקורים פיזיים. יש גם מדינות שאינן ידידותיות לישראל כדוגמת עיראק, אבל גם אתגרים מסוג זה לא מנעו את הטמעת הטכנולוגיה של טראקס באותן מדינות.

טראקס. טראקס,
״יש גם מדינות שאינן ידידותיות לישראל כדוגמת עיראק, אבל גם אתגרים מסוג זה לא מנעו את הטמעת הטכנולוגיה של טראקס באותן מדינות.״/טראקס

Anima: פקיסטן, ואיחוד האמירויות

לחברת Anima הישראלית, משתמשים בכ-190 מדינות ברחבי העולם ביניהן טאווין, אינדונזיה, פקיסטן, ערב הסעודית, איחוד האמירויות. החברה מציעה פלטפורמה מלאה של "עיצוב לפיתוח", המאפשרת למעצבים ומפתחים לחלוק סביבת עבודה משותפת. עם Anima מעצבי מוצר יכולים להמשיך ולעבוד על הכלים אליהם הם רגילים כמו Adobe XD, Sketch ו Figma - ובסוף תהליך העיצוב, לייצא את העיצוב לכדי אבטיפוס מבוסס קוד, ריאקטיבי/פעיל. בברזיל, ביפן ובפקיסטן ישנם מפתחים רבים שמשתמשים בפלטפורמה. זאת לעומת מקסיקו, דרום קוריאה ובהולנד שבהן יש יותר מעצבי מוצר. הקושי העיקרי הוא במדינות שיש בהן הרבה משתמשים שפחות חזקים באנגלית, שם החברה מנסה לייצר תכנים בשפת המקור לדוגמה סרטוני הדרכה ביוטיוב בפורטוגזית, ספרדית, איטלקית, רוסית, סינית ועוד. את הסרטונים המשתמשים עצמם מכינים והם מיוצרים בצורה אורגנית לחלוטין. בנוסף בסין יש בעיה לשלם עם כרטיס אשראי רגיל או Paypal והם משלמים בעיקר דרך Ali pay ברגע שהבינו את המחסום הזה שמקשה על משתמשים משלמים סיניים - הוסיפו Ali pay וזה פתח את השער להמון משתמשים סינים.

AppsFlyer: פתחה משרדים בדובאי ובאוסטרליה

חברת ההייטק AppsFlyer המחזיקה היום ב-19 משרדים ברחבי העולם פתחה בחודשים האחרונים שני משרדים חדשים בדובאי ובאוסטרליה. "בכל פעם שאנחנו פותחים משרד חדש המניע הוא זהה: צרכים של הלקוחות שלנו שכבר קשה לשרת ממשרדים אחרים." מספרת דניאל בלומנשטיק פטרמן, דוברת AppsFlyer. "ברגע שישנה נוכחות משמעותית של לקוחות החברה באזור מסוים בעולם אנו כחברה דואגים לכל התנאים להצלחתם ובמיוחד לתמיכה מקומית בשפה ובתרבות הנוחה והמוכרת להם. לאור זאת, פתחנו בחודשים האחרונים את המשרדים החדשים בדובאי ואוסטרליה.

דניאל בלומנשטיק. Appsflyer,
דניאל בלומנשטיק פטרמן, דוברת AppsFlyer/Appsflyer

המשרד באוסטרליה נפתח על ידי עובד אוסטרלי של החברה בתאילנד שחזר לביתו באוסטרליה לפתוח את הסניף שישרת את אוסטרליה וניו זילנד." היא מוסיפה. "לקראת פתיחת המשרד בדובאי גייסנו מישראל את העובד הראשון שמתגורר בדובאי, וזאת למרות אתגר הגיוס מרחוק. עניין הטיסות מאתגר כמובן כחברה שהיתה רגילה להטיס עובדים רבים לפגישות עם עובדים, לקוחות ואנשי תעשייה ברחבי העולם, אבל אחרי שנה וקצת של קורונה כבר התרגלנו, השתפרנו והתמקצענו בעבודה מרחוק על כל גווניה וכמו שאנחנו קולטים לקוחות ועובדים ברחבי העולם מרחוק, ככה גם מגייסים עובדים בשוק חדש - אנחנו מעבירים להם הכשרה בזום, עם עובדים מהמשרד בישראל וממשרדים אחרים רלוונטים בכל העולם." מציינת דניאל.

Lusha: זימבבואה ואזרבייג'אן

לחברת Lusha, המפתחת מוצרי תוכנה לייעול תהליכי שיווק ומכירות בחברות B2B, לקוחות מעשרות מדינות ברחבי העולם, בניהן גם מדינות כמו: זימבבואה, מקדוניה ואזרבייג'אן. החברה, שגייסה לאחרונה 40 מיליון דולר, להרחבת פעילותה ברמה הגלובלית, הוקמה בשנת 2016 על ידי יוני צרויה ואסף אייזנשטיין. לחברה כיום יותר מ-14,000 לקוחות משלמים ו-520,000 משתמשים רשומים ברחבי העולם, בהם חברות כמו: גוגל, פייסבוק, אמזון אובר ועוד. כחלק מגישת product led growth שבה דוגלת החברה, מוצרי התכנה של לושה נגישים להורדה ושימוש ישירות מאתר החברה, ללא צורך בדמו או בפגישה מקדימה וללא התחייבות כספית (מודל פרימיום). המודל הזה אפשר לחברה להרחיב את בסיס המשתמשים והלקוחות שלה ברחבי העולם גם בתקופת הקורונה.

מייסדי לושה. גבע טלמור,
לקוחות מעשרות מדינות ברחבי העולם, בניהן גם מדינות כמו: זימבבואה, מקדוניה ואזרבייג'אן/גבע טלמור

M51: פיליפינים וויאטנם

חברת M51, עובדת עם ספקים מכל העולם. בין המדינות המרוחקות יותר עימן הם עובדים הן פיליפינים וויאטנם. חברת M51 היא חברת השקעות המתמחה בתחומי הפינטק, גיימינג, אד-טק ונדל"ן. החברה משתמשת בטכנולוגיה, אוטומציה, שיווק ומימון על מנת לאפשר לעסקים לממש את החזון שלהם.

בועז גולשטיין, סמנכ"ל השיווק בחברת M51: "מחלקת השיווק והאופרציה בחברת M51 נעזרת בספקים מהפיליפינים ומוויטנאם שמספקים לנו שירותים של כתיבת תוכן שיווקי ופנייה ישירה למפתחי משחקים. הספקים גויסו דרך פלטפורמות לגיוס פרילנסרים (Fiverr, upwork) ועברו הכשרה אינטנסיבית של חמישה ימים באופן מקוון. האתגר העיקרי בעבודה עם המזרח הוא הפרשי שעות וה'מיינדסט' השונה- מעבר לעובדה שהעובדים מהמזרח נמצאים 6-7 שעות קדימה, מה שיכול להקשות במצבים מסויימים, ה'מיינדסט' שלהם כלפי עבודה הוא שונה. הם לא מגדילים ראש, ובכל משימה צריך להיות מאוד ברורים וממש להאכיל אותם בכפית. בהתחלה, אם משהו במשימות שקיבלו לא היה ברור הם היו מנסים להתחמק מהן, ולקח זמן ללמד אותם להציף שאלות ולדחוף קדימה- שזה מובן מאליו בהייטק."

בועז גולדשטיין. אופיר אייב,
״מחלקת השיווק והאופרציה בחברת M51 נעזרת בספקים מהפיליפינים ומוויטנאם״/אופיר אייב
  • עוד באותו נושא:
  • הייטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully