וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה המפקחת קבעה: טראמפ לא יחזור לפייסבוק

עודכן לאחרונה: 5.5.2021 / 16:24

"הוא ניסה להשתמש בפלטפורמות שלנו כדי לעורר התקוממות אלימה", מסר צוקרברג בעת הודעת חסימת החשבון של טראמפ. כעת, הוועדה המפקחת של פייסבוק קבעה כי טראמפ לא יחזור לפלטפורמה, לפחות לא בחצי שנה הקרובה

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מכיר לראשונה בפומבי באפשרות שיוחלף
14.11.20. רויטרס
לא יחזור לפייסבוק: לפחות לא בחצי שנה הקרובה/רויטרס

הגוף המפקח של פייסבוק התכנס היום ב-16:00 (שעון ישראל) והחליט כי חשבונו של טאמפ יישאר מושעה. חשבונו נחסם ב-7 בינואר, אז פייסבוק הודיעה כי חשבונו יחסם עד להודעה חדשה. "האירועים המזעזעים של 24 השעות האחרונות מראים בבירור כי הנשיא דונלד טראמפ מתכוון לנצל את הזמן הנותר לו בתפקיד כדי לערער את המעבר החוקי ליורשו הנבחר, ג'ו ביידן", מסר צוקרברג בפוסט שהעלה לרשתות החברתיות. "החלטתו (של טראמפ) להשתמש בפלטפורמה כדי להוקיע ולא לגנות את מעשיהם של תומכיו בבניין הקפיטול הפריעה בצדק לאנשים בארצות הברית ובעולם", מסר צוקרברג בהחלטה לחסימת החשבון ב-7 בינואר.

בחודש מאי אשתקד, פייסבוק הודיעה על הקמת הוועדה המפקחת. המורכבת מנציגים עצמאיים מרחבי העולם, שתקבל החלטות סופיות ומחייבות שיקבעו אם תוכן ספציפי יורשה להופיע בפייסבוק ובאינסטגרם או יוסר מהן, בהתבסס על שמירה על חופש הביטוי וזכויות האדם. בראש המועצה, יעמדו 19 חברים, כשבהמשך הוועדה תתרחב ל-40 חברים בסך הכל. אחת מה-19 חברים ממעל ל-27 מדינות, היא אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר.

אף על פי שהוועדה המפקחת אישרה את החלטת פייסבוק ב-7 בינואר, חברי הוועדה ציינו כי "לא ראוי" להשהות את טראמפ לתקופה בלתי מוגבלת, ללא קריטריונים למתי או אם ישוחזר החשבון. "ביישום העונש הזה, פייסבוק לא עקבה אחר הליך ברור. השעיות בלתי מוגבלות אינן מתוארות במדיניות התוכן של החברה. העונשים הרגילים של פייסבוק כוללים הסרת התוכן המפר, הטלת תקופת השעיה או השבתה קבועה של הדף והחשבון".

כך למעשה, הוועדה החליטה כי פייסבוק תשלים בדיקה מקיפה כדי לקבוע האם טראמפ יכול לחזור לפלטפורמה. "הדירקטוריון מתעקש כי פייסבוק תבדוק את העניין הזה כדי לקבוע ולהצדיק תגובה מידתית העולה בקנה אחד עם הכללים החלים על משתמשים אחרים בפלטפורמה שלה. על פייסבוק להשלים את בדיקתה בתוך שישה חודשים.

החסימה ברשתות החברתיות הגיעה לאחר שתומכי טראמפ פרצו לבניין הקונגרס, שהתכנס כדי לאשר את בחירתו של ביידן לנשיאות, והתעמתו עם כוחות הביטחון. זאת לאחר שבעצרת מול הבית הלבן, הנשיא היוצא שלהב את הקהל לסרב להכיר בתוצאות הבחירות. הדיון בקונגרס חודש לאחר שהמפגינים פונו מהבניין.

לאחר נאומו של טראמפ, אלפים מתומכיו עברו את מעגלי האבטחה, הפגינו מחוץ לאולם ואף ניסו לפרוץ פנימה, תוך שהם מתעמתים עם כוחות הביטחון. חלק מהמפגינים נשאו את דגלי הקונפדרציה. כתוצאה מכך, הופסק הדיון ועוצר הוכרז בגבעת הקפיטול, כשלאחר מכן הודיעה ראש העיר וושינגטון, מיוריאל באוזר, על עוצר לילי ברחבי מחוז קולומביה. ארבעה בני אדם נהרגו ועשרות מתפרעים נעצרו במהלך המהומות.

ניק קלג, סגן נשיא יחסים בינלאומיים ותקשורת בפייסבוק אמר: "היום הוועדה המפקחת של פייסבוק אישרה את השעיית חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ. כפי שהצהרנו בינואר, אנו סבורים כי החלטתנו הייתה נחוצה ונכונה, ואנו שמחים שהדירקטוריון הכיר בכך שהנסיבות חסרות התקדים מצדיקות את הצעד החריג שנקטנו".

"עם זאת, אף שהדירקטוריון לא דרש מפייסבוק לשחזר באופן מיידי את חשבונותיו של מר טראמפ, הוא לא ציין את משך העונש המתאים. במקום זאת, הדירקטוריון מתח ביקורת על אופיו הפתוח של ההשעיה, וכינה אותו "עונש בלתי מוגדר וחסר תקנה", והתעקש שנבדוק את תגובתנו. כעת נשקול את החלטת הדירקטוריון ונקבע פעולה ברורה ומידתית. בינתיים חשבונותיו של מר טראמפ נותרים מושעים".

"הדירקטוריון גם הציע מספר המלצות כיצד עלינו לשפר את המדיניות שלנו. המלצות אלו אמנם אינן מחייבות, אך חיפשנו את עמדות הדירקטוריון בנוגע למדיניותנו סביב דמויות פוליטיות ונבדוק בקפידה את המלצותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully