וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אתם קיבלתם סמס "עומדת לזכותך הטבה לקורס מקוון"?

עודכן לאחרונה: 9.5.2021 / 14:26

אלפי ישראלים קיבלו הודעת סמס ובה נכתב כי בהתאם להסכם פשרה, עומד לזכותם הטבה לקורס מקוון. בעקבות ההודעה, רבים חשבו שמדובר בהונאה. כל הפרטים על ההודעה שנשלחה

קורס ספאם. צילום מסך, צילום מסך
קיבלתם את הסמס הזה? אתם לא לבד/צילום מסך, צילום מסך

ישראלים רבים קיבלו הבוקר (ראשון) הודעת סמס ובה נכתב: "בהתאם להסדר פשרה שאושר במסגרת תובענה ייצוגית ת.צ 20-04-17597 פרייפלד ואח' נ' רז, עומדת לזכותך הטבה לקורס מקוון בקישור הבא: הודעה זו נשלחת באישור בית משפט ואינה דבר פרסומת". ישראלים רבים פרסמו בפייסבוק את תוכן ההודעה שקיבלו ותהו האם מדובר בהודעת ספאם וכזאת המנסה לשווק קורס אונליין, או שמדובר בהודעה לגיטימית.

עשרות אלפי ישראל תהו הבוקר האם מדובר בהונאה נוספת או ב-SMS לגיטימי. הסיפור החל לפני קצת יותר משנה, בתקופת התפרצות הקורונה והסגר הראשון. שלושה ישראלים הגישו תביעה, בהתאם לחוק הספאם, נגד יגאל רז בטענה שהוא שלח מאות אלפי הודעות שלא כדין וללא אישור מקבלי ההודעות.

התובעים טענו כי ההודעה הגיעה לכ-300,000 נמענים, ואילו רז ומומחה שמונה על ידי בית המשפט, קבע כי נשלחו "רק" 10,000 הודעות שלא כדין.לפי פסק הדין, בהודעות הוצעו לנמענים קורסים של אמזון בתשלום. בית המשפט אישר את טענות התובעים, וקבע כי מגיע פיצוי של 40 שקלים משתתף בתביעה הייצוגית - רובם כלל לא ידעו שמתנהלת תביעה והם חלק ממנה. במקום לשלם 40 שקלים לכל משתתף בתביעה, בית המשפט קבע כי יינתן פיצוי בדמות קורס מקוון.

הפעם זו אינה הונאה, ואכן מדובר בפיצוי שניתן בעקבות הסדר פשרה שאושר במסגרת תובענה ייצוגית. בית המשפט, התובע והנתבעים ניסו להעריך את הנזק שנגרם למי שקיבל את ההודעה, ובסופו של דבר נפסק כי הנתבע יעניק קורס מקוון במתנה, בשווי משוער של 40 ש"ח לאדם, כלומר בהיקף של 400,000 ש"ח. מדובר בקורס וורד בסיסי מאוד, הניתן באמצעות סרטונים. למרבה "ההפתעה" הקורס יחסית מקיף, וכולל עשרות סרטוני ווידאו. עם זאת, מדובר בגרסה יחסית ישנה של וורד 2016. הפעם לא מדובר בהונאה, אך ערנות המשתמשים הובילה לשיתוף ההודעה ברשתות החברתיות, וכמו תמיד - היזהרו מקישורים חשודים.

עוד בוואלה!

השבוע זה קורה: ווטסאפ מודיעה מה יקרה לחשבון שלכם אם לא תאשרו את התנאים החדשים

לכתבה המלאה

בעקבות מבול ההודעות והפרסומים שפורסמו ברשתות החברתיות על ידי מי שקיבל את הסמס, עו"ד זיו גלסברג, המייצג את התובעים, פרסם טופס ובו כתב: "טופס זה נועד לבדוק תלונות ביחס להודעת פיצוי שנשלחה בעקבות ת"צ 17597-04-20 פרייפלד נ' יגאל רז. החל מיום 6.05.2021 נשלחו הודעות פיצוי לחברי הקבוצה, בהתאם להסדר הפשרה. בהתאם להיקף הקבוצה הידועה לנו ובהתאם להצהרות הנתבע, הקבוצה מונה רק 10,672 חברים. יחד עם זאת, כמות הפניות שהתקבלו בעקבות אותה הודעה מעוררת את החשד שמא ההודעה נשלחה לאנשים נוספים". אם קיבלתם את הודעות הפיצוי אך לא קיבלתם את הספאם, תוכלו לשלוח את פרטיכם כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully