וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוכים לכל תרחיש: כך תפעילו אינטרנט בתוך הממ"ד

עודכן לאחרונה: 11.5.2021 / 12:39

תקופות מתוחות מזכירות לנו שאנחנו צריכים להיות ערוכים לכל תרחיש וגם אם לא, בכל בית יש ממ"ד המשמש גם כחדר מגורים ורבים סובלים מבעיות קליטה במיוחד של האינטרנט. בכמה צעדים פשוטים תוכלו לפתור את הבעיה ולקבל מהירות גבוהה גם בממ"ד

מתאם רשת חשמל. יצרן, מערכת וואלה! NEWS
ערוכים לכל תרחיש: כך תפעילו אינטרנט בתוך הממ"ד/מערכת וואלה! NEWS, יצרן

החל משנת 1990 חייב משרד שיכון ובינוי, בהוראת פיקוד העורף, להקצות חדר בבית שיהווה כמרחב מוגן, הלא הוא ממ"ד. מאז, כמעט בכל בית שנבנה החל מהשנה הזאת, קיים ממ"ד שכולל דלת וחלונות בתקן מחמיר וקירות עבים. אותם קירות הם גם האויב של האינטרנט שלנו ואם מדובר בבית פרטי שבו הממ"ד ממוקף במרתף, אז ככל הנראה שתתקשו לקלוט מהראוטר אינטרנט אלחוטי ובמידה והממ"ד ממוקם קרוב אל הראוטר, ככל הנראה שהקירות ישפיעו על הקליטה והמהירות תצנח בהתאם.

בדיוק עבור זה, אחד מהפתרונות הוא מתאם רשת חשמל, כלומר העברת אינטרנט באמצעות החשמל. המתאם מגיע עם שני תקעים, אחד שמתחבר אל נקודת האינטרנט ואילו השני שאתם ממקמים בנקודה שאתם רוצים, במקרה הזה, מדובר בממ"ד. חשוב לשים לב האם החשמל שלכם בבית הוא חד פאזי או תלת פאזי. מבלי להיכנס להסברים טכניים, בדירות ישנות ככל הנראה החשמל הוא חד פאזית עם הספק נמוך יותר ואילו בבתים חדשים, תשתית החשמל הינה תלת פאזי, עם הספק חשמל גדול יותר. את זה ניתן לבדוק באמצעות החשבונית של חברת החשמל או על גבי המונה. מתאמי רשת החשמל עשויים שלא לעבוד עם כל תקע ברשת תלת פאזית, אך בבדיקה שלנו, הרשת עובדת מצוינת גם בצורה הזאת.

עלויות, יתרונות וחסרונות

מתאם רשת חשמל עולה בין 265 שקלים ועד ל-500 שקלים והוא מסוגל להעביר מהירויות של לעיתים עד 1 גיגה-ביט . עוד יתרון הוא שלא משנה כמה רחוקים המתאמים אחד מהשני, הם עדיין יעבירו את המהירות המרבית שהם מסוגלים. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לחבר מתאם רשת אחד אל הראוטר באמצעות כבל אינטרנט, פעולה שלא מורכת ולא נדרשת מכם ידע טכני מקדים, אלא ממש לחבר ולשכוח מזה. בצד השני, במקום שאתם רוצים להגדיל את הטווח שבמקרה הזה הוא הממ"ד, אתם צריכים לחבר כבל איטרנט ואליו ראוטר נוסף או פשוט לחבר את הכבל אל המחשב.

עוד בוואלה!

בקרוב בישראל? נטפליקס עובדת על שירות חדש

לכתבה המלאה

אז איך זה עובד?

  • רוכשים מתאם אינטרנט
  • מחברים אותו לחשמל, בנקודה שקרובה למודם או הראוטר ובנקודה בממ"ד
  • את המתאם שבממ"ד, מחברים לראוטר, מאריך טווח או ישירות למחשב, באמצעות חיבור "איטרנט", כשלרוב הכבל מסופק בערכה, אם לא, בדקו זאת במעמד הרכישה ורכשו כבל "איטרנט" נוסף, בעלות של שקלים בודדים
מאריך טווח אינטרנרט. יצרן, מערכת וואלה! NEWS
מתאם רשת חשמל עולה בין 265 שקלים ועד ל-500 שקלים/מערכת וואלה! NEWS, יצרן

מוצר נוסף שיכול להאריך את הטווח בבית ובאמצעותו תוכלו גם לקרב אותו אל הממ"ד, הוא מגדיל טווח שמתחבר לראוטר שלכם וכאשר אתם מתחברים אליו, הוא שולח את המידע אל הראוטר, הראוטר מחזיר את המידע אל מגדיל הטווח ואז אל הסמארטפון שלכם. בשונה מהמתאם אינטרנט על גבי רשת החשמל, מגדיל הטווח עשוי לפגוע במהירות האינטרנט בעקבות ההעברות המרובות. מחירו נע בין 89 שקלים ועד ל-800 שקלים.

המגדיל טווח משמש למעשה כ"תחנת ביניים", תרתי משמע. ממקמים אותו בנקודה שבין המקום הרצוי, לבין הראוטר כדי לקבל את המהירות הגבוהה ביותר. עם זאת, החסרון שלו מגיע לידי ביטוי במהירות גלישה נמוכה, וזמן תגובה ארוך במיוחד. מנגד, הוא זול וקל לתפעול.

פתרון נוסף: ראוטר Mesh

כדי ליהנות מאינטרנט מהיר בבית גדול אפשר לרכוש מערכת של רשת Mesh - בין שניים לשלושה ראוטרים המחוברים זה לזה וכך מתאפשרת תקשורת אלחוטית עם כיסוי רחב וללא ניתוקים. הטכנולוגיה טובה ומתקדמת מאשר הטכנולוגיה של מאריך טווח, ובניגוד למאריך טווח, היא מאפשרת קליטה מלאה בכל הבית, הראוטרים האלה לרוב תומכים במהירויות גבוהות אבל המחיר שלהם גבוה יותר משמעותית, בין 1,000 ל-1,350 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully